Planuojant kelionę į Šiaurės Korėją, prieš akis vis iškildavo močiutės tremties pasakojimai, nesuvokiami sovietinio gulago režimo siaubai, kurie 1953 metais šiek tiek atšilo. Šiaurės Korėjos režimas po karo dar labiau sustiprėjo ir užsidarė nuo išorinio pasaulio, savotiškas stalinizmas tęsiasi iki šiol. Į akis krenta pilki sovietiniai pastatai.
Garu varomas sunkvežimis Šiaurės Korėjoje
© DELFI (S.Berlinsko nuotr.)

Žinoma, tokių architektūrinių šedevrų apstu ir Lietuvoje, bet daugumos daugiabučių būklė išties tragiška ir skubiai reikalaujanti renovacijos. Pagrindinė spalva – pilka, žinoma, betono juk dažyti neapsimoka.

Laikas Šiaurėje tarsi ir užstrigo 1953 metais. Niūrus socialistinis daugelio miestų paveikslas stipriai kontrastuoja su preciziškai sutvarkytais raudonosios grietinėlės gyvenamais Pchenjano kvartalais. Tvarkingi namai, spalvoti daugiabučiai. Prieš akis iškyla sovietų propagandiniai pranešimai apie apdovanojimus gavusius Lazdynus ar kitus pavyzdinius mikrorajonus.

Naktimis jie buvo net apšviesti ir žvelgdamas pro viešbučio langą sunkiai suvoktum, kad čia Pchenjanas, kad čia Šiaurės Korėja, o ne eilinis Azijos didmiestis. Žinoma, tai buvo šventės, turistų lankomas periodas, bet vis dėlto Pchenjanas neskendėjo aklinoje tamsoje, tiksliau tariant, turistams rodoma miesto pusė buvo apšviesta. Kas vyko kitoje miesto pusėje, galiu tik spėlioti.

Nustebino, kad gatvėse dienos metu galima išvysti automobilių. Matėme ir taksi mašiną. Žinoma, automobilių srautas minimalus, bet judėjimas gatvėse jau vyksta. Keliuose rieda tikri inžineriniai stebuklai – vietiniai auksarankiai antikvarinius sunkvežimius privertė judėti garo varikliais.

Gatvėse važinėja ir it garvežiai garus leidžia tokie sunkvežimiai. Viduje zuja darbininkai, visi juodi nuo suodžių, į katilus mėto malkas ir taip priverčia šias laiko mašinas būti gyvas. Priežastis, kodėl tenka vidaus degimo variklius keisti garo varikiais, labai paprasta ir aiški - Šiaurės Korėjai galioja prekybos embargas ir šalis negali, juolab ir neišgali, nusipirkti naftos produktų civilinėms reikmėms.

Kelių būklė, mūsų pasaulio suvokimu, yra prasta, labai daug nelygumų ir duobių. Mašinų srautas keliuose minimalus, per valandą prasilenki su keliais automobiliais, ir viskas. Bet laikas kelius deformavo, tad kartais jautiesi lyg važiuotum betoniniu rėčiu, o ne autostrada.

Stebina ir tai, kaip Šiaurės Korėja nusprendė tvarkyti kelkraščius. Jie šienaujami ne specialiomis mašinomis ar žoliapjovėmis, tiesiog atvežami keli sunkvežimiai žmonių, jie apginkluojami pjautuvais ir taip dienomis lenkia nugaras pakelėse.

Trečios dienos vakarą palikome Pchenjaną ir traukėme nakvoti į mažesnį miestelį. Išvažiavus atokiau nuo Pchenjano centro, keliai pradėjo skendėti tamsoje, ištisi daugiabučių kvartalai smurgsojo aklinoje tamsoje, nė vienos švieselės daugiabučių languose. Keista buvo matyti ir daugybę žmonių, tiesiog einančių priemiesčio keliais. Jie nelaukia autobusų stotelėse, nesinaudoja taksi, ką jau kalbėti apie nuosavus automobilius. Visuomeninio transporto sistemos likučių keliuose nematyti.

Trumpus atstumus vietiniai dažniausiai įveikia dviračiais arba pėstute, o tie išrinktieji, kurie gali keliauti šalies viduje, naudojasi geležinkelio sistema.

Dviračių Šiaurės Korėjoje yra daugiau nei Olandijoje ar kitame idiliškame Europos didmiestyje, atrodo, kiekvienas nuo jauno iki seno naudojasi šia transporto priemone. O ir daro tai ne dėl sveikatos ar mados sumetimais, ne siekdami saugoti gamtą, tiesiog neturi kito pasirinkimo – sėda ant dviračio ir bet kokiu oru mina pedalus.

Žinoma, nutukusių žmonių gatvėse neišvysi, bet prie to prisideda ir visos kitos šios šalies bėdos.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
Savaitės naujienų prenumerata

Top naujienos

Ministras apie būsimą pensijų pertvarką: gali būti siurprizų (220)

Valdantieji pabrėžia, kad daugiausia dėmesio skiriantys skurdžiausiai gyvenantiems piliečiams....

Į darbą ir namo – už darbdavio pinigus: norėtų neapsiriboti tik tuo (45)

Viešuoju transportu į ir iš darbovietės keliaujantiems darbuotojams bilietus perkantys...

6 požymiai, kada dėl pilvo skausmo būtina kreiptis į gydytoją

„Priežasčių, kodėl gali skaudėti pilvą , yra galybė: pradedant stresu, persivalgymu ar...

Lietuvos gyventojai rečiau susidūrė su korupcija (19)

Nors Lietuvos gyventojai vis dar laiko daugumą sričių Lietuvoje smarkiai korumpuotomis, per...

Grėsmė Europos vienybei kyla viduje (50)

Vyrauja įsitikinimas, kad didžiausią grėsmę Europos projektui kelia Europos Sąjungos...

Los Andžele dominavęs Valančiūnas neišgelbėjo „Raptors“ nuo netikėto pralaimėjimo

NBA pirmenybėse nutrūko ilgiausia šio sezono Toronto „Raptors“ (17-8) pergalių serija....

Tarsi Holivudo filme: skandalingi broliai iš Kalifornijos kraustosi į Prienus (33)

Vėlų pirmadienio vakarą milijonai žmonių visame pasaulyje pirmą kartą išgirdo Prienų miesto...

Orų išdaigos: vietoj žiemos – beveik 10 laipsnių šiluma (14)

Jei pirmadienį daug kur peizažas pasipuošė balta sniego skraiste, tai antradienį iš to liks tik...

Įvardijo didžiausią naujakurių klaidą (3)

Perkantiems būstą neretai tenka spręsti amžiną dilemą – pasirinkti būstą su daline apdaila...

Žmogaus smegenų riba, apie kurią perspėjo ir Albertas Einsteinas (4)

Neurobiologai skatina skaityti geras knygas. Kiekybės vaikymasis išsekina psichologinius išteklius.