aA
Patikimumas ir puiki reputacija – tai vertybės, kurios oro linijoms padeda užpildyti lėktuvų salonus, tačiau panašu, kad viena didžiausių pigių skrydžių bendrovių „Ryanair“ verčiau rizikuos ilgus metus kurtu įvaizdžiu, nei sutiks gerinti sąlygas savo darbuotojams, rašoma pranešime spaudai.
© DELFI / Orestas Gurevičius

Praėjus vos kelioms dienoms po to, kai Airijos pilotai paskelbė liepos 12 d. organizuojantys streiką, Ispanijoje, Italijoje, Portugalijoje ir Belgijoje esantys bendrovės darbuotojai pasekė kolegų pavyzdžiu – šiose šalyse streikai planuojami pačiame vasaros atostogų įkarštyje – liepos 25 – 26 d.

Pilotų ir įgulos narių nepasitenkinimas įdarbinimo politika bei vadovavimo praktikomis oficialiai išsakytas dar balandžio mėnesį, tačiau pati „Ryanair“, bent iki šiol, darbuotojų prašymus vadino nerimtais ir didelio dėmesio jiems neskyrė. Net ir paskelbus apie liepos 12 d. planuojamą streiką, oro linijos atstovai atmetė darbuotojų reikalavimus ir paprašė atšaukti, jų nuomone, nereikalingą streiką.

Airijos oro linijų pilotų asociacijos „IALPA“ ginami pilotai siekia skaidresnės pilotų paskirstymo tarp Europos ir Afrikos bazių praktikos, kuri šiuo metu kelia itin daug nepatogumų darbuotojams ir jų šeimoms. Ispanijoje, Italijoje, Portugalijoje ir Belgijoje skraidantys „Ryanair“ darbuotojai siekia didesnio darbo užmokesčio, geresnių soc. garantijų, aiškios rotacijos tvarkos ir pokyčių šiuo metu, jų nuomone, darbuotoją išnaudojančioje darbo kultūroje. Darbuotojams atstovaujančios profsąjungos parengė reikalavimų sąrašą, tačiau pati bendrovė su reikalavimais nesutinka ir juos atmeta.

„Ryanair“ kasmet aptarnauja apie 130 milijonų keleivių – tai yra didžiausia oro linija Europoje pagal aptarnaujamų keleivių skaičių. Vis dėlto, pastarųjų metų įvykiai verčia dvejoti bendrovės patikimumu. 2017 m. rudenį dėl darbo tvarkaraščiuose įsivėlusios klaidos buvo atšaukti 400 tūkst. keleivių skrydžiai. O vos per 2018 m. birželį savo planus dėl sutrikdytų skrydžių buvo priversti keisti dar 210 tūkst. Europoje keliaujančių. Ir panašu, jog problemų ignoravimas veda iki dar dažnesnių skrydžių sutrikdymų.

Nacionalinis Airijos transliuotojas „RTE“ skaičiuoja, kad liepos 12 d. vykstantis 24 val. streikas Airijoje sutrikdys apie 42 tūkst. keleivių planus. Liepos pabaigoje planuojamų streikų mastą prognozuoti dar anksti, tačiau su atšauktais ir vėluojančiais skrydžiais susidūrusių europiečių skaičius turėtų išaugti iki kelių šimtų tūkstančių.

„Streikų skaičius šią vasarą yra didesnis nei pastarųjų penkių vasarų kartu sudėjus. Nors „Ryanair“ 2017 m. gruodžio mėn. ir pripažino profsąjungas siekdama išvengti dar didesnių nemalonumų, tačiau realaus susitarimo neieško, o darbuotojų išsakytus reikalavimus ignoruoja – tai tik dar labiau blogina susidariusią situaciją ir veda prie konflikto kulminacijos – streiko, kurio metu darbuotojai dar kartą reikalaus to, ką jau buvo išdėstę oro linijos vadovams“, – komentavo Marius Stonkus, skrydžių kompensavimo bendrovės „Skycop“ vadovas.

Po to, kai Airijos pilotai oficialiai paskelbė apie streiką, „Ryanair“ susisiekė su streiko dieną nedirbančiais pilotais ir išsiuntė prašymus savanoriškai atvykti į darbus bei taip sumažinti nukentėsiančių keleivių skaičių.

Tiesa, tiems, kurių skrydis vis dėlto bus atšauktas arba atidėtas, skrydžio piniginės kompensacijos nepriklausys. Šiuo metu ES teisės aktai planuotus streikus apibrėžia kaip nenumatytas sąlygas. Tokiomis aplinkybėmis dar laikomi gamintojo techninis brokas, skrydžiui netinkamos oro sąlygos, saugumo grėsmės ir kiti nenumatyti atvejai. Priklausomai nuo skrydžio atstumo kompensacijų suma svyruoja nuo 250 iki 600 eurų.

Verta prisiminti, kad be piniginių kompensacijų, pagal ES oro keleivių teises apibrėžiantį reglamentą, keleiviais laukiančiais skrydžio 2 val. ir daugiau privalo pasirūpinti oro linija – jiems turi būt tiekiamas maistas, gėrimai bei suteikiama prieiga prie interneto. Jei skrydis perkeliamas į kitą dieną, bendrovė privalo suteikti nakvynę ir pasirūpinti pervežimu iš ir į oro uostą.

„Eurocontrol“ duomenimis vasaros pradžioje skrydžių sutrikdymų buvo daugiausiai per pastaruosius 5-erius metus, o tarp didžiausių to priežasčių – oro sąlygos bei darbuotojų protestai Prancūzijoje, Italijoje ir kitose ES valstybėse. Prasta oro linijų vadyba, tai, jog bendrovių pajamos ir pelnai auga, o darbuotojų darbo užmokesčiai vis dar nesiekia prieškrizinio lygio, verčia darbuotojus imtis kraštutinių priemonių. Suprantame ir palaikome tokius reikalavimus, nes tikime, kad tik pailsėjęs, oriai uždirbantis ir dėl darbo atsisakyti šeimos neprivalantis darbuotojas gali užtikrinti saugų ir malonų skrydį“, – teigė M. Stonkus.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Į aukščiausią krioklį Baltijos šalyse veda nauji laiptai: nuo jų atsiveria nenusakomo grožio vaizdai (21)

Po aštuonerių metų pertraukos vėl bus galima laiptais užkopti iki aukščiausio Baltijos šalyse...

Prabangiuose viešbučiuose svečius stebina neįprastos paslaugos (4)

Norėdami kuo labiau įtikti savo klientams prabangiausi viešbučiai kaip išmanydami stengiasi juos...

Europos oro uostuose pradedami naudoti melo detektoriai (36)

Kai kurių Europos šalių oro uostuose jau visiškai pasirengta pradėti ypač išmanių melo...

Lietuvis pasidalijo atrasta pigių kelionių schema: aplink pasaulį per dvi savaites už juokingai mažą sumą (117)

„Aplink pasaulį per 14 dienų“. Skamba neįtikėtinai? Taip pasirodė ir mums, kai gavome taip...

Atostogos Turkijoje: atsakymai į dažniausius lietuvių klausimus apie poilsį šioje šalyje (15)

Pirmojoje „Kelionių panorama“ laidoje daugiausia dėmesio skirta kelionėms į Turkiją, kurią...

Top naujienos

Po skandalo Pravieniškėse – košmaras Alytuje: „bachūrai“ pademonstravo, kas zonoje yra valdžia (17)

Alytaus pataisos namuose , kur bausmę atlieka už sunkius ir labai sunkius nusikaltimus nuteisti...

Kandidatų į prezidentus reitinguose – paskutinė didelė mįslė (188)

Kandidatų į prezidentus reitinguose į antrą vietą stipriai padidinusi savo populiarumą iškopė...

Daugybę metų prekyboje skaičiuojantys Lietuvos verslininkai: sumažinti kainų – neįmanoma (79)

Beveik 19 metų prekybos verslu Lietuvoje užsiimantys Valdas Čeilutka ir Saulius Jurkus įsitikinę...

Robotai gviešiasi europiečių darbo vietų – ypač pažeidžiama – Lietuva (39)

Robotai taikosi į žmonių darbo vietas Europoje, ir ypač pažeidžiamos atrodo šalys iš...

Orai: plikledis primins apie artėjančią žiemą (2)

Artėjantis savaitgalis bus žiemiškai vėsus, tačiau termometro stulpelis į minuso pusę persiris...

15 kg priaugusi Natalija Bunkė dabar save vadina plius dydžio modeliu: dar niekada tiek daug nesvėriau (78)

Atlikėjai Natalijai Bunkei tikrai galima pavydėti žavesio. Tačiau pati dainininkė savo grožio...

Vairuotojus įspėja apie plikledį: priminė, kurios vietos pavojingiausios (1)

Lapkričiui nebūdingus ganėtinai šiltus orus, teigia sinoptikai, netruks pakeisti šaltukas. Jau...

11 didžiausių klaidų, kurias daro bandantys maitintis sveikai

Nesvarbu, kiek sveikų užkandžių suvalgote ar kaip dažnai sportuojate, kaip ir daugelis žmonių,...

Ar lėktuvas galėtų tęsti skrydį, jei sugestų trys iš keturių variklių?

„Boeing 747“ – tai laineris kartais vadinamas dangaus karaliene. Šis įspūdingas lėktuvas...

Nemalonūs parazitai, platinantys pavojingas ligas: dabar jų aktyvumo metas

Žiema ne už kalnų ir nors jau pamiršome musių zyzimą, kovą su geliančiais uodais, kenkėjų...