Patikimumas ir puiki reputacija – tai vertybės, kurios oro linijoms padeda užpildyti lėktuvų salonus, tačiau panašu, kad viena didžiausių pigių skrydžių bendrovių „Ryanair“ verčiau rizikuos ilgus metus kurtu įvaizdžiu, nei sutiks gerinti sąlygas savo darbuotojams, rašoma pranešime spaudai.
© DELFI / Orestas Gurevičius

Praėjus vos kelioms dienoms po to, kai Airijos pilotai paskelbė liepos 12 d. organizuojantys streiką, Ispanijoje, Italijoje, Portugalijoje ir Belgijoje esantys bendrovės darbuotojai pasekė kolegų pavyzdžiu – šiose šalyse streikai planuojami pačiame vasaros atostogų įkarštyje – liepos 25 – 26 d.

Pilotų ir įgulos narių nepasitenkinimas įdarbinimo politika bei vadovavimo praktikomis oficialiai išsakytas dar balandžio mėnesį, tačiau pati „Ryanair“, bent iki šiol, darbuotojų prašymus vadino nerimtais ir didelio dėmesio jiems neskyrė. Net ir paskelbus apie liepos 12 d. planuojamą streiką, oro linijos atstovai atmetė darbuotojų reikalavimus ir paprašė atšaukti, jų nuomone, nereikalingą streiką.

Airijos oro linijų pilotų asociacijos „IALPA“ ginami pilotai siekia skaidresnės pilotų paskirstymo tarp Europos ir Afrikos bazių praktikos, kuri šiuo metu kelia itin daug nepatogumų darbuotojams ir jų šeimoms. Ispanijoje, Italijoje, Portugalijoje ir Belgijoje skraidantys „Ryanair“ darbuotojai siekia didesnio darbo užmokesčio, geresnių soc. garantijų, aiškios rotacijos tvarkos ir pokyčių šiuo metu, jų nuomone, darbuotoją išnaudojančioje darbo kultūroje. Darbuotojams atstovaujančios profsąjungos parengė reikalavimų sąrašą, tačiau pati bendrovė su reikalavimais nesutinka ir juos atmeta.

„Ryanair“ kasmet aptarnauja apie 130 milijonų keleivių – tai yra didžiausia oro linija Europoje pagal aptarnaujamų keleivių skaičių. Vis dėlto, pastarųjų metų įvykiai verčia dvejoti bendrovės patikimumu. 2017 m. rudenį dėl darbo tvarkaraščiuose įsivėlusios klaidos buvo atšaukti 400 tūkst. keleivių skrydžiai. O vos per 2018 m. birželį savo planus dėl sutrikdytų skrydžių buvo priversti keisti dar 210 tūkst. Europoje keliaujančių. Ir panašu, jog problemų ignoravimas veda iki dar dažnesnių skrydžių sutrikdymų.

Nacionalinis Airijos transliuotojas „RTE“ skaičiuoja, kad liepos 12 d. vykstantis 24 val. streikas Airijoje sutrikdys apie 42 tūkst. keleivių planus. Liepos pabaigoje planuojamų streikų mastą prognozuoti dar anksti, tačiau su atšauktais ir vėluojančiais skrydžiais susidūrusių europiečių skaičius turėtų išaugti iki kelių šimtų tūkstančių.

„Streikų skaičius šią vasarą yra didesnis nei pastarųjų penkių vasarų kartu sudėjus. Nors „Ryanair“ 2017 m. gruodžio mėn. ir pripažino profsąjungas siekdama išvengti dar didesnių nemalonumų, tačiau realaus susitarimo neieško, o darbuotojų išsakytus reikalavimus ignoruoja – tai tik dar labiau blogina susidariusią situaciją ir veda prie konflikto kulminacijos – streiko, kurio metu darbuotojai dar kartą reikalaus to, ką jau buvo išdėstę oro linijos vadovams“, – komentavo Marius Stonkus, skrydžių kompensavimo bendrovės „Skycop“ vadovas.

Po to, kai Airijos pilotai oficialiai paskelbė apie streiką, „Ryanair“ susisiekė su streiko dieną nedirbančiais pilotais ir išsiuntė prašymus savanoriškai atvykti į darbus bei taip sumažinti nukentėsiančių keleivių skaičių.

Tiesa, tiems, kurių skrydis vis dėlto bus atšauktas arba atidėtas, skrydžio piniginės kompensacijos nepriklausys. Šiuo metu ES teisės aktai planuotus streikus apibrėžia kaip nenumatytas sąlygas. Tokiomis aplinkybėmis dar laikomi gamintojo techninis brokas, skrydžiui netinkamos oro sąlygos, saugumo grėsmės ir kiti nenumatyti atvejai. Priklausomai nuo skrydžio atstumo kompensacijų suma svyruoja nuo 250 iki 600 eurų.

Verta prisiminti, kad be piniginių kompensacijų, pagal ES oro keleivių teises apibrėžiantį reglamentą, keleiviais laukiančiais skrydžio 2 val. ir daugiau privalo pasirūpinti oro linija – jiems turi būt tiekiamas maistas, gėrimai bei suteikiama prieiga prie interneto. Jei skrydis perkeliamas į kitą dieną, bendrovė privalo suteikti nakvynę ir pasirūpinti pervežimu iš ir į oro uostą.

„Eurocontrol“ duomenimis vasaros pradžioje skrydžių sutrikdymų buvo daugiausiai per pastaruosius 5-erius metus, o tarp didžiausių to priežasčių – oro sąlygos bei darbuotojų protestai Prancūzijoje, Italijoje ir kitose ES valstybėse. Prasta oro linijų vadyba, tai, jog bendrovių pajamos ir pelnai auga, o darbuotojų darbo užmokesčiai vis dar nesiekia prieškrizinio lygio, verčia darbuotojus imtis kraštutinių priemonių. Suprantame ir palaikome tokius reikalavimus, nes tikime, kad tik pailsėjęs, oriai uždirbantis ir dėl darbo atsisakyti šeimos neprivalantis darbuotojas gali užtikrinti saugų ir malonų skrydį“, – teigė M. Stonkus.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Išrinkite, kuri Lietuvos sala yra pati įspūdingiausia (16)

Naujienų portale DELFI vyksta unikalus projektas: „ 100 žingsnių per Lietuvą “, kurio metu...

„Ryanair“ streiko metu keleiviai liko ir be skrydžio, ir be pinigų (2)

Patikimumas ir puiki reputacija – tai vertybės, kurios oro linijoms padeda užpildyti lėktuvų...

Svetur atostogauti susiruošusiems lietuviams sukurta paskyra apie vėluojančius skrydžius (2)

Reaguodamas į šią vasarą vis opesnę lėktuvų vėlavimų problemą bei siekdamas apsaugoti savo...

Naujos rankinio bagažo taisyklės JK: skaičiuos ne tik skysčius, bet ir miltelius (7)

Miltelinio pagrindo turinys, toks kaip makiažas, kava ar prieskoniai greit bus uždrausti visuose...

Sulaukėte svečių iš užsienio? Štai ką Vilniuje siūlo nuveikti sostinės gyventojai (7)

Vilniaus gyventojai užsienio svečius į sostinę kviestų pasigrožėti architektūra ir gamta....

Top naujienos

Lietuvoje bus karšta kaip pirtyje (7)

Visą savaitę Lietuvoje laikysis šilti, tvankūs ir lietingi orai

Kroatų treneris po finalo: leiskite man pasakyti vieną sakinį teisėjui Deschampsas: ar mes – gražūs čempionai? (328)

Kroatijos rinktinei nepavyko tapti devintąja pasaulio čempione istorijoje – išrinktųjų klube...

Dar viena Šaro pergalė: White'as lieka „Žalgiryje“ Toupane'o ateitis paaiškės greitu metu (7)

Amerikietis Aaronas White'as ir toliau rungtyniaus Kauno „Žalgirio“ komandoje. Praėjusią...

Oskaras Koršunovas Prancūzijos pergalę čempionate sutinka mylimosios šalyje: aplink tik džiaugsmas ir euforija (15)

Šiuo metu teatro festivalyje Pietų Prancūzijoje dalyvaujantys režisierius Oskaras Koršunovas ir...

Nežabota Kremliaus fantazija: NATO pajėgas Baltijos šalyse palygino su naciais (430)

Adažių poligone, Latvijoje, įsikurs tarptautinė NATO divizija „Šiaurė“, – tokia žinute...

Automobilių baterijų ateitis: ką naudosim ir kiek važiuosim? (13)

Pastarąjį dešimtmetį elektriniai automobiliai nebūtų galėję taip sparčiai tobulėti, jei...

Grenlandijoje mokslininkams pavyko užfiksuoti įspūdingą reginį (2)

Rytų Grenlandijoje mokslininkai vaizdo įraše užfiksavo neįtikėtiną įvykį: akimirką, kai...

Prinokę ir žali bananai turi skirtingą poveikį sveikatai: ką reikia žinoti? (17)

Vieni žmonės mėgsta pusžalius bananus, kiti – prinokusius iki rudumo. Tačiau ar tarp tokių...

Macronas šėlo VIP ložėje, Kroatijos prezidentė neatsiliko – dalijo bučinius ranką spaudė Putinas (164)

Pasaulio čempionato finale laimėjusios Prancūzijos prezidentas Emmanuelis Macronas nevaldė...

Kaip Izraelis per 3 minutes numušė 5 sovietų „MiG'us“ (348)

1970 metų liepos 30 dieną Izraelio karinės oro pajėgos iš dangaus nubloškė penkis sovietų...