Kiekvienam mūsų planetos gyventojui geras viešbutis jau yra tapęs neatsiejama kelionės ir poilsio dalimi, todėl jiems skiriama vis daugiau dėmesio. Kelionių ekspertai pataria, kaip pasirinkti teisingai ir nepasimesti tarp žvaigždučių skaičiaus ir vien tik teigiamų ar neigiamų kitų klientų atsiliepimų.

Ką iš tiesų nurodo 5 žvaigždučių sistema?

Žvaigždučių sistema daugelyje pasaulio šalių yra tam tikra nusistovėjusi norma, kurioje penkių žvaigždučių skaičius asocijuojasi su prabangiausios kategorijos viešbučiais, o vienos – su paprasčiausiais bei ekonomiškiausiai įrengtais. Ši ženklinimo sistema gali skirtis daugelyje šalių ir natūraliai kelti klausimą, kaip toks pat žvaigždučių skaičius gali vienu metu žymėti tiek nedidelį Vilniuje įsikūrusį viešbutį, tiek vieną prabangiausių pasaulyje Dubajaus „Burj Al Arab“ viešbutį?

„Visų pirma reikėtų atkreipti dėmesį, kad skirtingose šalyse gali būti taikomos skirtingos žvaigždučių sistemos. Vokietija ar Šveicarija vadovaujasi viena klasifikavimo sistema, o, tarkim, Skandinavijoje dažnai žvaigždučių reitingavimo sistemos netgi atsisako. Šiuo metu daugelyje Europos šalių įsigali vieninga „The European Hotelstars Union“ sistema, kurioje numatomi kriterijai, kuriuos turi atitikti viešbutis, pretenduodamas gauti žvaigždutes. Iš esmės, tam, kad viešbutis gautų įvertinimą žvaigždutėmis, reikia atitikti daug skirtingų kriterijų, pvz. turėti liftą ar tam tikro pločio lovas“, – pasakoja viešbučio „Comfort Hotel LT“ vadovė Rūta Pulkauninkaitė-Macikė.
„Reitingavimas žvaigždutėmis jau yra tam tikra nusistovėjusi norma, kuri sufleruoja apie viešbučio kokybę ir lengvai pamatuojamus parametrus – viešbučio kambario plotą vienam asmeniui, minibarą, higienos priemonių kokybę, kitus atributus. Didžiausias netikslumas tas, jog neįvertinti lieka svarbiausi kokybiniai rodikliai – personalo profesionalumas, bendravimas, malonios smulkmenos. Dažnai šią sistemą iškreipia ir konkrečiame regione įvestas kitas „Viskas įskaičiuota“ standartas, kuris yra nesuderinamas su aukšta kokybe ir žema kaina vienu metu. Neatitikimų atsiranda tuomet, kai kokybės sąskaita viešbučio administracija bando suteikti pilną „viskas įskaičiuota“ paketą, nors to padaryti realiai neįmanoma“, – teigia kelionių organizatoriaus „AirGuru“ vadovas Janis Možeiko.

Į ką verta atkreipti dėmesį renkantis viešbutį?

Dėl skirtingose pasaulio šalyse nuo normos ribų nuklystančių standartų neretai keliaujant kyla įvairių kuriozų, kuomet atostogaujant puikiame keturių-penkių žvaigždučių viešbutyje patirtis gerokai nuliūdina. Pasak R. Pulkauninkaitės-Macikės, yra keletas kitų momentų, kurių nereikėtų praleisti.

„Kartą atostogavome viename Egipto keturių žvaigždučių viešbutyje ir nors kambarys buvo itin erdvus, tačiau senas, apipelijęs, iš pirmo žvilgsnio didelis baseinas buvo su atšokusio linoleumo grindimis ir pan. Po šio karto išmokau pamoką, kad be žvaigždučių būtina pasidomėti ir viešbučio pastatymo bei rekonstrukcijos metais. Jeigu keliaujama vien tik poilsiniu tikslu, taip pat siūlyčiau žemėlapyje pasitikrinti atstumą iki jūros ar net pasijungti „Google Maps“ satelitinį vaizdą ir apžiūrėti realią viešbučio aplinką“, – pašnekovė.

Kaip skaityti atsiliepimus internete?

Interneto amžiuje renkantis vieną ar kitą prekę ar paslaugą vis dažniau į pagalbą pasitelkiamos rekomendacijų ir atsiliepimų platformos. Turizmo sektoriuje labiausiai žinomos rezervacijų ir atsiliepimų apie keliones platformos yra booking.com, tripadvisor.com, tačiau ir jų reitingais reikėtų kliautis labai atsargiai.

Pasak J. Možeiko, pasaulyje populiariausias rekomendacijų svetaines reikia mokėti skaityti: „Nors juose komentarų autentiškumas yra griežtai tikrinamas, reitingus iškreipia specifinės turistų patirtys ir lūkesčiai. Kartą apsistojus itin pigiame, tačiau puikiai įvertintame Balio viešbutyje teko gerokai nusivilti – iš kondicionieriaus bėgo vanduo, šviestuvai buvo kreivi, kambariai siaubingai dvokė, o pusryčiai buvo nevalgomi. Paskaičius puikius atsiliepimus paaiškėjo, jog už viešbučio kambarį itin nedaug sumokėję lankytojai jį rekomendavo dėl puikaus kainos ir kokybės santykio, kuris neturi nieko bendro su galutine kokybe. Šis neatitikimas kitąkart gali ir maloniai nustebinti – niekada nesitikėjau, jog apsistojęs keturių žvaigždučių standartiniame miesto tipo viešbutyje „Scandic“, galėčiau gauti restorano lygio vėlyvus pusryčius“.

„Man asmeniškai keliaujant svarbiausi kitų svečių atsiliepimai, pavyzdžiui „Tripadvisor“ svetainėje. Reikėtų pasinagrinėti ne vien viešbučio ar restorano reitingą, o konkrečius atsiliepimus, tačiau neskubėti daryti išvadų bei komentarus įvertinti kritiškai. Jeigu randate kardinaliai skirtingas nuomones apie pateikiamus pusryčius – vienas klientas teigia, jog maistas idealus, o kitas, jog nevalgomas, greičiausiai tiesą rasite kažkur per vidurį. Renkantis viešbutį labai svarbu įvertinti, kuri teikiama paslaugų dalis jums svarbiausia“, – priduria R. Pulkauninkaitė-Macikė.

5 žvaigždučių vertinimo sistema

Penkios žvaigždutės. Klientams siūlo aukščiausio lygio apgyvendinimą ir aptarnavimo paslaugas. Tokio tipo viešbučiai įsikūrę ypatingose lokacijose – nuo prašmatnių priemiesčių iki paties miesto centro. Čia įspūdį kelia prabangūs priimamieji, kokybiški stilingi baldai bei naudojami brangūs audiniai. Dažnai čia galima rasti sporto klubą, naudotis šildomais baseinais, bibliotekomis, sūkurinėmis voniomis, išskirtinių restoranų meniu bei plataus asortimento minibaru, konsjeržo paslaugomis ir kitais kokybiškais patogumais.

Keturios žvaigždutės. Šių viešbučių teikiamų paslaugų lygis aukštesnis nei vidutinis, o kambariai gerai apšviesti ir apstatyti tvarkingais, kokybiškais baldais. Čia, kaip ir aukščiausio lygio viešbučiuose, dažnai rasite ir sporto klubą, minibarą kambaryje, ir kokybiškus pusryčius siūlantį bent vieną restoraną.

Trys žvaigždutės. Šiuose viešbučiuose rasite ir erdvesnių kambarių, vidutinio dydžio restoranų, tačiau čia nebus teikiamos pasiuntinių paslaugos. Dažnai tokio tipo viešbučiai įsikūrę mažiau patraukliose lokacijose – šalia greitkelių ar verslo bei prekybos centrų.

Dvi žvaigždutės. Paprastai tai nedideli 2-4 aukštų viešbučiai, dažniausiai įsikūrę šalia nebrangių pramogų vietų, valdomi pačių savininkų. Čia rasite tvarkingus, tačiau tik pačius reikalingiausius baldus. Dviejų žvaigždučių viešbučiuose dažniausiai nėra restorano, tačiau jie paprastai būna įsikūrę netoli nebrangių maitinimo įstaigų.

Viena žvaigždutė. Dažniausiai tai nepriklausomi, vardiniai viešbučiai, kurie būna tik mažo arba vidutinio dydžio, šalia vidutinių kainų pramogų vietų. Čia rasite būtiniausius techninius įrengimus kaip kad telefonas ir televizorius miegamajame.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)