Populiarumo viršūnėje J. Laukaitis atsidūrė tada, kai „YouTube“ platformoje išplatino vaizdo įrašą „What is LITHUANIA?“ Tikrąsias gyvenimo vertybes puoselėjantis kūrėjas siekė atiduoti pagarbą savo valstybei, jog gyvenime turėtų kuo nuoširdžiai didžiuotis. Nors Jokūbas Laukaitis daugeliui žinomas kaip aktyvus keliautojas, jis neslepia, kad pagrindinė jo aistra yra verslo vystymas. Nuo 15 metų, dar mokydamasis licėjuje, pirmuosius verslus įsteigęs vaikinas vėliau juos sėkmingai pardavė, apkeliavo daugybę šalių, susipažino su galybe žmonių, o šiandien, kai pandemija privertė visą pasaulį laikinai stabtelėti, lietuvis visą savo energiją skiria naujam startuoliui.

„Prieš metus aktyviai grįžau į verslą, nustojau daug keliauti ir nusprendžiau ateinančius 10 ar daugiau metų susitelkti į internetinę edukaciją. Mūsų komandos vizija labai paprasta – norime būti labai dideli internetinių kursų kūrėjai. Ateity siekiame būti sukūrę ir turėti tūkstančius skirtingų sričių kursų ir juos pardavinėti savo bei įvairiose kitose internetinėse platformose“, – apie savo edukacinį projektą „StayCurious“ pasakoja Jokūbas.

Prasidėjus pasaulinei pandemijai Jokūbas viešėjo Pakistane, tačiau prieš pat užsidarant sienoms spėjo išvykti į Tailandą, ten buvo įstrigęs keturis mėnesius. Vėliau, kai ribojimų sumažėjo, vyras grįžo į Lietuvą, spėjo paviešėti Kipre, o dabar vėl planuoja ilgesniam laikui keltis į Aziją ir pagyventi Balyje arba Tailande. Nuolat po pasaulį keliaujantis vyras teigia, jog jam nebuvo sunku tverti kelionių pauzę, netgi atvirkščiai – tai jam išėjo į naudą.

„Turiu pažįstamų ir draugų, kurie taupė pinigus daug metų ir nusprendę keliauti po pasaulį sulaukė karantino, tad niekur negalėjo vykti. Jiems tikrai labai apmaudu, o man kaip tik labai gerai išėjo, nes ir taip planavau sėsliau pagyventi. Man nebuvo sunkumų dėl to, jog kelionės baigėsi. Mano gyvenime didžiausia aistra visada buvo ir bus verslas. Daug metų vysčiau savo verslą, man puikiai sekėsi, vėliau puikiomis sąlygomis pardaviau savo kompaniją. Kelerius metus neturėjau jokių kitų verslo idėjų, todėl daug keliavau. Taip, tas gyvenimo tarpsnis buvo smagus, nes pagrindinė veikla buvo keliauti po pasaulį ir kurti filmukus, daugumai žmonių tai atrodė svajonių gyvenimas. Man tas laikas buvo įdomus, bet nepakankamai prasmingas ir šiek tiek nusibodo, todėl pernai nusprendžiau vėl grįžti prie verslo – pirmą metų pusę aktyviai pakeliauti, o vasarą imtis darbų. Bet karantinas mane užklupo kovą ir keliais mėnesiais paspartino planus. Jei būčiau norėjęs aktyviai keliauti, ši kelionių agonija būtų labai stipriai paveikusi mano gyvenimą, bet kadangi aš šiaip ar taip turėjau kitų planų, tai pandemija mane prigavo laiku ir vietoje. Šita pauzė padėjo susikoncentruoti ir visą dėmesį skirti verslui.“

Šiuo metu Jokūbas su keliasdešimt skirtingų instruktorių kuria internetinius kursus ir juos pardavinėja įvairiose interneto platformose, taip pat ir jo paties platformoje „StayCurious“.

„Aš tuose kursuose kaip kūrėjas nedalyvauju, tiesiog čia yra mano verslas, o mokymosi technikas, pavyzdžiui, kalbų arba dizaino, kuria skirtingose srityse dirbantys instruktoriai. Mokytojus samdau iš viso pasaulio, ir jie veda daug kursų, moko skirtingų kalbų: vokiečių, prancūzų, italų, ispanų, japonų, korėjiečių ir kitų. Mūsų vizija – paruošti 80–100 populiarių pasaulio kalbų kursų. Taip pat šiuo metu kuriame dizaino kursus – bus galima mokytis piešti, tapyti, dirbti skirtingomis grafinio dizaino programinėmis įrangomis ir t. t. Man pačiam internetinė edukacija yra be galo įdomi sritis, nes gyvenime visko pats mokiausi iš knygų ir virtualių kursų. Be to, internetinių kursų sritis labai sparčiai auga, o per visus karantinus žmonės įvertino mokymosi internetu efektyvumą, pastebėjo, kad labai daug informacijos yra prieinama ir kad tai yra pigiau.“

Anot Jokūbo, šio verslo pradžiai netiesiogiai padėjo ir daug sekėjų turintis „Youtubo“ kanalas. Vystydamas šios platformos kanalą lietuvis subūrė puikiai savo darbą išmanančių žmonių komandą – montuotojų, tekstų rašytojų, dizainerių ir kitų. Tad pradėjus dirbti su nauju projektu teko pasamdyti daugiau žmonių, bet jam nereikėjo savo komandos burti nuo nulio. Karantinas, pasak pašnekovo, taip pat neturėjo jokios įtakos darbui, nes visa komanda dirba nuotoliniu būdu iš keturių skirtingų žemynų.

„Norime, kad kursai būtų prieinami kuo daugiau žmonių, todėl visas turinys, kurį mes siūlome, yra anglų kalba. Taip pat svarbu, kad juos galėtų įpirkti ir Amerikoje gyvenantis žmogus, kuriam tai būtų labai pigu, taip pat ir tas, kuris neturi daug pinigų, gyvena, pavyzdžiui, Indijoje, ir jam išleisti 100 dolerių kursams būtų labai sudėtinga, o štai 10 dolerių ar keliolika tikrai galėtų skirti. Mūsų misija – pasiūlyti gerą kokybę už gerą kainą, kursus, kurių nori labai daug žmonių visame pasaulyje, ir pardavinėti juos tokia kaina, už kokią jie gali įpirkti. Internetiniai kursai – tikrai labai konkurencinga sritis: jau daug metų daug žmonių kuria įvairius kursus. Maniau, kad mums reikės daug metų, kol pavyks prasimušti, bet pavyko daug greičiau, nei tikėjomės“, – džiaugėsi Jokūbas.

Nors dabar aktyviai nekeliauja ir naujo kelionių turinio nekuria, Jokūbas ketina neapleisti savo „Youtube“ kanalo, be to, pradeda vystyti ir naują edukacinio turinio kanalą. Šią vasarą jis ketina su bičiuliu vykti į Afganistaną, Moldovą, tad jei planai pavyks, ketina atvežti tikrai nemažai įdomaus turinio.

„Mano ankstesni filmukai neblogai „važiuoja“ – per mėnesį kanalas surenka nuo 1 iki 3 milijonų peržiūrų. Tai nėra labai dideli skaičiai, o ir kanalo augimas šiek tiek lėtėja, bet aš į savo kanalą žiūriu kaip į hobį, kaip į būdą dokumentuoti keliones. Esu daug ankstesnių savo kelionių neparodęs, pavyzdžiui, kelionės per Ispaniją pėsčiomis, kur įveikiau 900 kilometrų, arba kelionės po Naująją Zelandiją, kur nuvažiavau 8000 kilometrų. Montuotojai ketina sumontuoti tuos filmus, jie bus nuo valandos iki pusantros ilgio. Taigi dar tikrai bus naujo turinio“, – pasakojo kelionių mėgėjas.

Paklaustas, kas įkvepia net ir karantino metu neprarasti motyvacijos imtis naujų veiklų, projektų bei išlikti pozityviam, Jokūbas atsakė filosofiškai – suvokimas, jog viskas yra laikina.

„Mane įkvepia žinojimas, kad gyvenimas labai trapus, o ir laikas lekte lekia. Tas suvokimas mane skatina ir keliauti, ir dirbti. Aš žinau, kad kažkada gyvenimas baigsis, ir viskas. Tai labai inspiruoja. Ką būsiu padaręs, tą būsiu – neapsikraunu galvodamas, ką paliksiu po savęs, noriu gyventi laimingą gyvenimą ir įkvėpti kitus. Mes dažnai per daug gyvenime susikoncentruojame į visiškai bereikšmius dalykus – kas ką pasakė, kas čia man papypsėjo. Ir tai skamba kaip kičiniai pavyzdžiai, bet jie yra tokie stiprūs. Mes jaudinamės dėl tokių smulkmenų, o kai ramiai atsisėdi ir pagalvoji, kad esi sveikas, laisvas, turi daug galimybių, supranti, koks gyvenimas yra gražus; po kelių mėnesių galvosi: brač, koks kvailas buvau, kad dėl tokių smulkmenų nervinausi. Labai gerai sau tai priminti, o jei pačiam neišeina, būtų gerai, kad artimieji primintų. To ir linkiu visiems“, – sakė pozityvumo nestokojantis Jokūbas.

Pokalbį apie kūrybiškumą su Jokūbu Laukaičiu išgirskite gegužės 27 d. „LOGIN Game changers powered by Pigu.lt“ renginyje, „Creativity“ sesijoje, nuo 9 val. LOGIN 2021 konferencija šiemet vyks virtualioje erdvėje – bus transliuojama nemokamai Delfi ir 15min portaluose. Renginys vyks net 5 dienas ir žiūrovams pateiks daugiau kaip 55 valandas įdomaus, įtraukiančio turinio. LOGIN 2021 metu patirtimi bei įžvalgomis dalysis daugiau kaip 150 pranešėjų iš Lietuvos ir užsienio šalių. Su visais pranešėjais galite susipažinti www.login.lt ir savo kalendoriuose pasižymėti laukiamiausių pranešimų laikus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt