aA
Skrydis nervingiems keleiviams visada yra išbandymas, nes lėktuvas jiems yra viena didelė paslaptis, ir jie nežino, ar įvairūs garsai ir judesiai, kuriuos jie patiria, kelia pavojų. Visai kitaip yra pilotams ir įgulos nariams, skrendantiems lėktuvu keleivių teisėmis, mat jie akivaizdžiai žino šiek tiek daugiau apie orlaivius, rašo dailymail.co.uk.
© Shutterstock

Keli jų atskleidė, į ką atkreipia dėmesį būdami paprastais lėktuvo keleiviais, pradedant pranešimais iš piloto kabinos ir baigiant įgulos narių užuominomis, kad leidžiantis tikimasi turbulencijos.

„Dreamliner“ kapitonas „MailOnline Travel“ prisipažino, kad jis visada stebi, ar vyriausias skrydžio palydovas nėra kviečiamas į piloto kabiną. Pasak jo, skrydžio metu skubus vyriausio skrydžio palydovo iškvietimas gali reikšti, kad iškilo problemų… arba pilotui reikia dar vieno puodelio kavos.

„Taip pat svarbu stebėti, ar lėktuvo įgula rimtai žiūri į savo pasiruošimą – nepaliko jokių daiktų, kurie galėtų ridentis ar skraidyti aplinkui tuo atveju, jeigu tektų nutraukti pakilimą. Taip pat ir tai, ar jie tinkamai atlieka skrydžio saugos demonstraciją, – sakė pilotas. – O paprastomis dienomis aš stebiu, ar neteka skysčiai, ar neatsidarė dėžės ir panašiai.“

Platformoje „Quara“ taip pat galima rasti duomenų apie tai, ką pilotai ir įgulos nariai stebi būdami eiliniais keleiviais. Buvęs pilotas Tomas Farrieris prisipažįsta visada stebintis, ar nėra neįprastų garsų ir keistų kvapų. Taip pat jis stebi saulės kampą.

„Garsai visada yra naudingi, tačiau keleivių kabina dažnai yra puikiai izoliuota nuo bet kokių garsų, kurie galėtų byloti apie problemą. Kita vertus, kvapai sklinda pakankamai laisvai, ir kai kurie jų (pavyzdžiui, degalų, hidraulinio skysčio, perkaitinto oro srauto) yra pakankamai išskirtiniai, – samprotavo jis. – Netikėtas ir reikšmingas saulės kampo pasikeitimas taip pat gali būti pirmas ženklas, kad pakeistas kursas. Kitas dėmesio vertas požymis – intensyvus skrydžių palydovų skambinėjimas vidaus telefonu.“

Buvęs Jungtinių Amerikos Valstijų orlaivių pilotas Johnas Chesire’as pridūrė, kad jis dairosi, kur yra artimiausias avarinis išėjimas ir suskaičiuoja sėdynes tarp savęs ir išėjimo durų. Jis rašė: „Suskaičiuoja sėdynes tarp manęs ir to išėjimo. Tam reikia vos trumpam žvilgtelėti. Darau tai, kad jeigu prireiktų, galėčiau tamsoje ar po vandeniu, esant dūmams ar apsivertus, kad žinočiau iš anksto, kur tas išėjimas yra, kad galėčiau nematydamas suskaičiuoti sėdynes ir apčiuopom pasiekti avarinio išėjimo eilę. Tai kaskart padaryti greita ir lengva“.

Pilotai papasakojo, į ką atkreipia dėmesį, kai jie patys būna lėktuvo keleiviai
© Shutterstock

O štai pilotas Michaelas Cohnas pripažįsta, kad visada kilimo metu klauso lėktuvo variklio keliamą triukšmą. „Būdamas labai mažų lėktuvų pilotu, iš tikrųjų nedaug žinau apie tai, kaip valdyti didelius orlaivius. Tačiau aš atkreipiu dėmesį į variklių garsus pakilimo metu (tuo metu sugedęs variklis nėra geras dalykas), kabinos oro slėgio pasikeitimus, kurie man byloja apie aukščio pokyčius, ir kvapus“, – prisipažino M. Cohnas.

Tuo tarpu buvęs salono įgulos narys Brentas Beachamas atskleidė pagrindinę detalę, bylojančią apie nusileidimo metu laukiančią turbulenciją. Jis rašė: „Kaip pagrindinių Amerikos oro linijų, kurių pavadinimas tegul liks neįvardintas, įgulos nariai mes galime ruoštis nusileidimui dar prieš kapitono pranešimą. Pavyzdžiui, vasaros metu į Las Vegasą skrendanti patyrusi įgula žinos, kad reikia tikėtis netolygaus nusileidimo, mat nuo žemės kyla karštas oras. Pilotas gali į tai atsižvelgti arba ne. Vėlgi, patyrusi lėktuvo įgula žinos, kad reikia sutvarkyti viską likus maždaug 20 minučių iki duobių pradžios. Tad būdamas keleiviu, jeigu matau, kad salono įgula pradeda ruoštis anksti ir išgirstu pranešimą apie tūpimą, aš žinau, kad reikia tikėtis turbulencijos“.

Pilotai papasakojo, į ką atkreipia dėmesį, kai jie patys būna lėktuvo keleiviai
© Shutterstock

Kitas buvęs orlaivių pilotas Hachi Ko sakė, kad būdamas keleiviu jis daro vieną dalyką – bando išsiaiškinti, kada lėktuvas nusileidimo metu pasiekia 10 tūkstančių pėdų aukštį. Šiuo momentu salone pasigirsta garsas ir užsidega sėdynių diržų lemputė – jis bando tai nuspėti.

„Dauguma keleivių nepastebi to stabilizavimo, kuris įvyksta lėktuvui nusileidus žemiau 10 tūkstančių pėdų aukščio. Kai pajaučiu tą nedidelį pokytį, kai lėktuvas sulėtėja, įsivaizduoju, kaip pilotai eina per veiksmų sąrašą ir kaip tik tuo metu atsisuku į savo kompanioną ir „Ding!“ Daugiau kaip puse atvejų pataikau keturių ar penkių sekundžių tikslumu ir tai juos išgąsdina. Tai visai nenaudingas mažmožis, kurį aš kažkaip išsiugdžiau“.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Penkios šalys įsimintiniausioms atostogoms: kur keliauti 2019 metais (4)

Kai tavo darbas – rašyti apie ambicingiausius pasaulio viešbučius ir svajonių keliones, visus...

Britiškas giesmų vakaras jau 12 metų minimas ir Lietuvoje

Kalėdos bene pačios laukiamiausios metų šventės, dažnai lydimos tikro darbų maratono ir...

Lietuviai įvardijo geriausius miestus poilsiui: pirmose vietose – ne pajūrio kurortai (23)

Lietuviai po savo šalį keliauja vidutiniškai 4 kartus per metus ir bent su viena nakvyne. Vienai...

Dykumų kraštą aplankęs lietuvis: už dangoraižių miestuose gyvena kone pirmykštės gentys (8)

„Pietinėje ar Centrinėje Namibijoje galime pamatyti labai panašaus į mūsų gyvenimo būdo, yra...

Lietuviai nuo Kalėdų karštinės ir gaminimo maratono bėga svetur (27)

„Yra žmonių stipriau įsikibusių į šventines tradicijas, jiems norisi šieno po staltiese ar...

Top naujienos

Už butus viename lankomiausių Europos miestų – juokingos sumos: juos šluoja už grašius (97)

Dabar skelbimų portaluose gausu ne tik nekilnojamojo turto pasiūlymų Lietuvoje, bet ir užsienyje....

Šioje išparduotuvėje apsiperka net žinomos moterys, bet stilistės verdiktas – negailestingas (62)

Pastaraisiais metais miesto pakraščiuose viena po kitos duris atveria įspūdingų gabaritų...

Ultimatumas Lietuvai: nesusipratimų virtinė ir keistos pasekmės sugriovė seną mitą (397)

Šimtmečius gyveno kaip vyras su žmona. Buvo visko – ir barnių, ir susitaikymų. Tačiau staiga...

Karolinos Liukaitytės vyras susidūrė su rimtais nemalonumais: verslininkas nuteistas dėl milijoninės aferos (166)

Antradienį Generalinė prokuratūra paviešino informaciją apie laisvės atėmimo bausmę, kuri...

Metus negrąžinto vaiko skandale – dar ne pabaiga: moters liudijimai pasikeitė žaibiškai (54)

Septynis vaikus pagimdžiusiai, bet ne visus auginančiai teko atverti teismo duris. Moteris...

Penkios šalys įsimintiniausioms atostogoms: kur keliauti 2019 metais (4)

Kai tavo darbas – rašyti apie ambicingiausius pasaulio viešbučius ir svajonių keliones, visus...

Seimo narys Robertas Šarknickas – Santaros klinikose (135)

Seimo narys Robertas Šarknickas pirmadienio vakarą atsidūrė Vilniaus universitetinės...

Pasikeitus vadovui per metus ligoninė pasipildė keliolika milijonų: kokiomis priemonėmis tai pavyko? (19)

2013 metais, kai ortopedas traumatologas Algimantas Pamerneckas pradėjo eiti Respublikinės...

Penki dalykai, kurių vyrai nekenčia moterų elgesyje (2)

Apklausus daugybę vyrų paaiškėjo, kad yra keli sutampantys dalykai, kurie tiesiog varo juos iš...