Daugelis kelionių žurnalistų, rašiusių įspėjamuosius blogiausių pasaulio kelių sąrašus, atrodo, sutinka, kad Šiaurinis Yungo kelias, 64,3 km pragaro atkarpa Bolivijoje, yra pats pavojingiausias planetoje kelias automobilistams. 1995 metais Inter-American raidos bankas „Mirties kelią“, kaip jis neretai vadinamas, pavadino pačiu pavojingiausiu keliu pasaulyje. Ir nesunku suprasti, dėl ko.
Kelias, pavojus
© Corbis/Scanpix

Praėjusio amžiaus ketvirtame dešimtmetyje Paragvajaus karo belaisvių pastatytame Šiaurinio Yungo kelyje yra viena 3 metrų pločio kelio juosta, iškirsta kalno šlaite. Ir lyg to nepakaktų, keliaujant iš Coroico į La Pazą, aukštis virš jūros lygio staigiai krenta nuo 4267 metrų iki 304 metrų. Įvertinus eismą – kurio nemažą dalį sudaro nerangūs sunkvežimiai ir autobusai, šiurpinančiu greičiu riedantys nuokalne – galite tik įsivaizduoti, koks infarktą įvaryti galintis siurprizas laukia už kiekvieno posūkio.

Vienintelė gera kelio savybė - pagal vietinius papročius į viršų važiuojančiam transportui suteikiama pirmenybė.


Hemmy.net nuotr.

Trans-Sacharos greitkelis, Nuo Alžyro (Alžyras) iki Lagoso (Nigerija)

Greitkelių tinklo kūrimas Afrikoje, siekiant stiprinti labai reikalingą ekonominę raidą, atrodo fantastiška idėja. O galimybė iš Europos iki Afrikos nuvykti keltu, o vėliau automobiliu važiuoti nuo Alžyro iki Lagoso būtų tiesiog nuostabu. Gali būti, kad kada nors, kuomet bus pabaigtas Trans-Sachara greitkelis, tai bus visai įmanoma.

Tačiau kol kas šis 4500 kilometrų ilgio kelias yra tik iš dalies baigtas, o jo baigimas neatrodo lengvai pasiekiamas. Dieną temperatūra yra tiesiog deginanti, o kuras ir vanduo didelėje dalyje kelio atkarpų yra reti ištekliai, taigi reikia tikėtis, kad važiuojant šiuo keliu jūsų kuras nesibaigs, o radiatorius nesprogs nuo perkaitimo. Ir netgi naujai iškloto kelio dalys neretai išnyksta po stora smėlio danga, todėl kelias neretai būna nepravažiuojamas.

M56 Kolymos federalinis greitkelis nuo Magadano iki Jakutsko, Rusijos federacija

Šis beveik 2000 kilometrų ilgio kelias Rusijoje vadinamas „Kaulų keliu“. Jis buvo pastatytas tarp 1930 ir 1950 metų, statybose dalyvavo tūkstančiai kalinių iš Kolymos gulago. Kaliniai buvo tyčia nuvarginami, marinami badu ir užkasami po keliu.

Kelio paviršius, kuris niekada nebuvo patikimas, per kelis dešimtmečius dar labiau suiro, todėl kai kurios kelio atkarpos yra nepadengtos asfaltu ir išvagotos vėžėmis. Kolymos greitkelis veda per vienas šalčiausių planetoje neapgyvendintų teritorijų, kuriose temperatūra žiemą gali nukristi žemiau -56ºC.

Kartais kelias būna sušalęs į ragą, tačiau keista tai, kad kelionė šiuo keliu yra patogesnė būtent žiemą, o ne vasarą, kuomet jis tampa klastinga purvo jūra. Ir lyg to nepakaktų, valdžia įspėja, kad nepasiruošusius keliautojus puldinėja plėšikai.



Englishrussia.com nuotr.

Bus daugiau.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuvos reklama atsiperka: turistai plūsta apžiūrėti mūsų šalies (44)

Turizmo departamentas jau fiksuoja teigiamus prioritetinėse atvykstamojo turizmo rinkose vykdytų...

„LOT“ pradėjo reguliarius skrydžius iš Kauno (12)

Ankstų antradienio rytą iš Kauno oro uosto lėktuvai reguliariai pradėjo kilti Varšuvos kryptimi....

„Lonely Planet“ Vilnių pripažino viena karščiausių Europos kelionių krypčių (65)

Didžiausias pasaulyje kelionių gidų leidėjas „ Lonely Planet “ Vilnių pripažino viena iš...

Moterį pašiurpino kelionė traukiniu į Kauną: esu nusivylusi, bet tylėti nebegaliu (234)

Kasdien į darbą Vilniuje iš Kauno ir atgal traukiniu Eglė (pavardė redakcijai žinoma) važiuoja...

Siekiama į Lietuvą privilioti daugiau turistų iš Rusijos (122)

Sankt Peterburge bus pristatytos Lietuvos turizmo galimybės, siekiant sustiprinti Lietuvos kaip...

Top naujienos

Kas penktas suaugęs susiduria su dažnai nepastebima problema: įprastas sutrikimas – daugybės ligų priežastis (23)

Remiantis Pasaulinės sveikatos organizacijos ( PSO ) duomenimis, bent 1 iš 5 suaugusiųjų susiduria...

DELFI Agro eksperimentas: ar įmanoma provincijoje susirasti darbą daugiau nei už minimumą (132)

Vasaros sezonu norintys užsidirbti moksleiviai ar studentai dažnai traukia į užsienio šalis,...

Audringos abiturientų naktys: išnuomoti viešbučiai, pribloškiančios suknelės ir alkoholio paieškų maršrutai (182)

Vieni paskutines mokyklines šventes švenčia pompastiškai, kiti kukliai, o treti traukia į...

Bičiuliui siųstas šakotis sugrįžo virtęs trupiniais (13)

Vilnietis Artūras susidūrė su kuriozine situacija – dar kovo mėnesį draugui išsiųstas...

Geriausios Lietuvos gimnazijos abiturientai pademonstravo paskutinio skambučio įvaizdžius (93)

Ketvirtadienio popietę paskutinio skambučio šventė vyko ir geriausia Lietuvos mokykla šįmet vėl...

Išskirtinė galimybė pasidairyti viename prabangiausių Vilniaus viešbučių: pamatykite, kur ilsisi elitas (8)

Sostinės centre duris svečiams atvėrė atsinaujinęs „ Radisson Blu Astorija “. Specialaus...

Žinomų žmonių automobiliai turi vardus ir atspindi jų gyvenimo įpročius (9)

Ketvirtadienio vakarą žinomus žmones buvo galima sutikti ir automobilių švaros centro „Ainava"...

Legendinio ansamblio „Lietuva“ repeticija: ant scenos to niekada nepamatysite

Stebint repetuojančius valstybinio dainų ir šokių ansamblio „Lietuva“ choristus ir...

Žalgiriečių nusiteikimu nepatenkintas Jasikevičius: esi krepšininkas ir už tai gauni pinigus (6)

Kauno „Žalgiris“ Betsafe- LKL čempionato ketvirtfinalio serijos iki trijų pergalių...

Vienas prieš Ballus paliktas Šeškus: pakriko nervai ir sveikata, nebenoriu treniruoti (164)

Tėtušio klyksmai, apatiškos ir net per rungtynes sugebančios užsnūsti jo atžalos,...