Skrendant pernai pristatytame CS serijos lėktuvu, žadamas neprilygstamas komfortas salone su vienu praėjimu, platesnėmis sėdynėmis, erdvesnėmis lentynomis daiktams susidėti ir didesniais langais. Lėktuvas sukurtas toms aviabendrovėms, kurios nori suteikti keleiviams daugiau komforto, taupiau naudoti kurą ir mažinti triukšmo taršą.

Viena bėda – nedaug aviabendrovių norėtų įsigyti šių lėktuvų. Tik dvi Europos aviabendrovės – „Swiss“ ir „AirBaltic“ – skraidina CS serijos lėktuvais, kuriuose telpa po 100 ir po 145 keleivius. Minėtos dvi bendrovės giria turimus lėktuvus, netgi užsakė jų daugiau, tik baiminamasi, kad kitos oro linijų bendrovės nepanorės išsižadėti įprastų „Boeing“ ir „Airbus“ modelių vardan keleivių komforto.

Lėktuvų gamintojai teigia, kad „Bombardier“ – pasaulinė lėktuvų ir traukinių gamintojų lyderė. Na, ji lyderiauja tarp kompanijų, gaminančių abejas transporto priemones, bet nėra lyderė abejose rinkose. Iš tiesų Kanados kompanijos pelnas už parduotus lėktuvus 2016 m. buvo 9,2 trln. dolerių, o „Boeing“ ir „Airbus“ – atitinkamai 65 trln. ir 66,6 trln. dolerių.
„Boeing“ (pagrindinė būstinė Sietle, JAV) ir „Airbus“ (pagrindinė būstinė Tulūzoje, Prancūzijoje) yra dvi aviacijos industrijos gigantės. Tiesa, „Bombardier“ rado nišą mažesnėje verslo klasės lėktuvų nišoje, kuriai pasiūlė „Learjet“, „Challenger“ ir „Global“ modelius. Lėktuvų gamintoja, kuri yra viena didžiausių darbdavių Šiaurės Airijoje, įsivėlė į ginčą su „Boeing“ ir „Airbus“ dėl valstybinių subsidijų.

Kuo išskirtini CS serijos lėktuvai

Esminis skirtumas tas, kad eilėje yra ne šešios, o penkios sėdynės, „CS100“ keleiviai gali džiaugtis 18,5 colių pločio sėdynėmis ir 30–32 coliais vieta kojoms. Pavyzdžiui, „Ryanair“ lietuve „Boeing 737“ sėdynės yra 17 colių pločio, o kojoms – 30 colių vietos.

Didesnį „CS100“ brolį – „CS300“ įsigijusi „Airbaltic“ sako, kad lėktuvas, kuriame yra 145 vietos keleiviams, pranoko lūkesčius patogumu įgulai ir keleiviams, kokybe ir mažomis kuro sąnaudomis, jau nekalbant apie didesnius langus, erdvesnes lentynas daiktams.

Kodėl niekas neperka „Bombardier“ lėktuvų?

Vieša paslaptis, kad oro linijų bendrovės nori didesnių lėktuvų, galinčių talpinti daugiau keleivių – tada bendrovės gauna didesnį pelną ir gali sumažinti bilietų kainas.
„Keleiviai lips į bet ką, kas skrenda, kad tik bilietas būtų pigus“, – sakė „Air Baltic“ generalinis direktorius Martinas Gaussas interviu „Wall Street Journal“.

Nepaisant nuogąstavimų, kad „Bombardier“ užsakymų sąrašas (350 lėktuvų) nublanksta prieš „Boeing“ (daugiau nei 3 800 lėktuvų) ir „Airbus“ (daugiau nei 5100), vertindamas ateinančių 20-ies metų planus kompanijos prezidentas Fredas Cromeris buvo nusiteikęs optimistiškai.

„Prognozės mūsų rinkai geros, – sakė jis. – Esame vienintelis gamintojas, siūlantis verslo klasės lėktuvus, 60–150 vietų segmente, turime visas sąlygas pasinaudoti puikiomis perspektyvomis, minimomis rinkos prognozėse.“ Tiesa, analitikų teigimu, „Bombardier“ SC serijos lėktuvų su vienu praėjimu salone kaina aviakompanijoms yra per didelė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (48)