aA
Lėktuvų gamintoja „Bombardier“, įsitraukusi į ginčą, galintį sugadinti transatlantinius santykius, didžiuojasi savo nauju lėktuvu.
© Shutterstock

Skrendant pernai pristatytame CS serijos lėktuvu, žadamas neprilygstamas komfortas salone su vienu praėjimu, platesnėmis sėdynėmis, erdvesnėmis lentynomis daiktams susidėti ir didesniais langais. Lėktuvas sukurtas toms aviabendrovėms, kurios nori suteikti keleiviams daugiau komforto, taupiau naudoti kurą ir mažinti triukšmo taršą.

Viena bėda – nedaug aviabendrovių norėtų įsigyti šių lėktuvų. Tik dvi Europos aviabendrovės – „Swiss“ ir „AirBaltic“ – skraidina CS serijos lėktuvais, kuriuose telpa po 100 ir po 145 keleivius. Minėtos dvi bendrovės giria turimus lėktuvus, netgi užsakė jų daugiau, tik baiminamasi, kad kitos oro linijų bendrovės nepanorės išsižadėti įprastų „Boeing“ ir „Airbus“ modelių vardan keleivių komforto.

Lėktuvų gamintojai teigia, kad „Bombardier“ – pasaulinė lėktuvų ir traukinių gamintojų lyderė. Na, ji lyderiauja tarp kompanijų, gaminančių abejas transporto priemones, bet nėra lyderė abejose rinkose. Iš tiesų Kanados kompanijos pelnas už parduotus lėktuvus 2016 m. buvo 9,2 trln. dolerių, o „Boeing“ ir „Airbus“ – atitinkamai 65 trln. ir 66,6 trln. dolerių.
„Boeing“ (pagrindinė būstinė Sietle, JAV) ir „Airbus“ (pagrindinė būstinė Tulūzoje, Prancūzijoje) yra dvi aviacijos industrijos gigantės. Tiesa, „Bombardier“ rado nišą mažesnėje verslo klasės lėktuvų nišoje, kuriai pasiūlė „Learjet“, „Challenger“ ir „Global“ modelius. Lėktuvų gamintoja, kuri yra viena didžiausių darbdavių Šiaurės Airijoje, įsivėlė į ginčą su „Boeing“ ir „Airbus“ dėl valstybinių subsidijų.

Kuo išskirtini CS serijos lėktuvai

Esminis skirtumas tas, kad eilėje yra ne šešios, o penkios sėdynės, „CS100“ keleiviai gali džiaugtis 18,5 colių pločio sėdynėmis ir 30–32 coliais vieta kojoms. Pavyzdžiui, „Ryanair“ lietuve „Boeing 737“ sėdynės yra 17 colių pločio, o kojoms – 30 colių vietos.

Didesnį „CS100“ brolį – „CS300“ įsigijusi „Airbaltic“ sako, kad lėktuvas, kuriame yra 145 vietos keleiviams, pranoko lūkesčius patogumu įgulai ir keleiviams, kokybe ir mažomis kuro sąnaudomis, jau nekalbant apie didesnius langus, erdvesnes lentynas daiktams.

Kodėl niekas neperka „Bombardier“ lėktuvų?

Vieša paslaptis, kad oro linijų bendrovės nori didesnių lėktuvų, galinčių talpinti daugiau keleivių – tada bendrovės gauna didesnį pelną ir gali sumažinti bilietų kainas.
„Keleiviai lips į bet ką, kas skrenda, kad tik bilietas būtų pigus“, – sakė „Air Baltic“ generalinis direktorius Martinas Gaussas interviu „Wall Street Journal“.

Nepaisant nuogąstavimų, kad „Bombardier“ užsakymų sąrašas (350 lėktuvų) nublanksta prieš „Boeing“ (daugiau nei 3 800 lėktuvų) ir „Airbus“ (daugiau nei 5100), vertindamas ateinančių 20-ies metų planus kompanijos prezidentas Fredas Cromeris buvo nusiteikęs optimistiškai.

„Prognozės mūsų rinkai geros, – sakė jis. – Esame vienintelis gamintojas, siūlantis verslo klasės lėktuvus, 60–150 vietų segmente, turime visas sąlygas pasinaudoti puikiomis perspektyvomis, minimomis rinkos prognozėse.“ Tiesa, analitikų teigimu, „Bombardier“ SC serijos lėktuvų su vienu praėjimu salone kaina aviakompanijoms yra per didelė.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Wizz Air“ pradėjo skrydžius iš Palangos nauja kryptimi (5)

„Wizz Air“ pradėjo skrydžius iš Palangos į Dortmundą Vokietijoje. Dviem savaitiniais...

URM rekomenduoja susilaikyti nuo kelionių į Šri Lanką (5)

Lietuvos užsienio reikalų ministerija rekomenduoja Lietuvos piliečiams laikinai susilaikyti nuo...

Pamatykite, kaip atrodo atsinaujinęs Vilniaus oro uosto verslo klubas (4)

Ketvirtadienio popietę Vilniaus oro uoste oficialiai atidarytas atsinaujinęs verslo klubas, kuris,...

Suskaičiavo, kiek keleivių šiemet aptarnavo Lietuvos oro uostai: rezultatai džiugina (2)

Po pirmų trijų šių metų mėnesių Lietuvos oro uostai fiksuoja kryptingą įmonės rezultatų...

Saulėtoji Alikantė žavi ne tik paplūdimiais: lietuviai papasakojo, ką dar galima nuveikti šiame krašte (9)

Balandžio pradžioje pilname lėktuve tarp keliautojų į saulėtą Ispanijos kurortą Alikantę...

Top naujienos

Sinoptikas įvardijo, kur tikėtis lietaus: kai kam sausra – aukso gysla (2)

Lietuvos ūkininkai, nors oficialiai apie sausrą kalbėti dar anksti, jau skaičiuoja ypatingai sauso...

Didžiulės pajėgos kovojo su gaisru Šalčininkų rajone: sudegė 20 įvairios paskirties pastatų papildyta (253)

Ketvirtadienį , 12.04 val., Bendrajame pagalbos centre skubios pagalbos telefono numeriu 112 gautas...

Landsbergis: už kovą su „Revolut“ dėkingi skandinavų bankai tyliai ploja Jakeliūnui (51)

Lietuvoje veikiantis skandinavų bankai turėtų apdovanoti Seimo Biudžeto ir finansų komiteto...

Nematomas ir neužuodžiamas pavojus tvyro ore, situacija miškuose pasiekė kritinę ribą (34)

Oro užterštumas Lietuvoje išlieka aukštas, o kai kuriuose regionuose jis yra ir labai aukštas....

Vilniuje iš daugiaaukštės stovėjimo aikštelės iškrito BMW automobilis viduje buvusi vairuotoja išvežta į ligoninę (617)

Ketvirtadienį popiet Konstitucijos prospekte – nelaimė.

Ukrainoje – neoficialus Zelenskio susitikimas su Linkevičiumi (376)

Ketvirtadienį vos prieš kelias dienas išrinktas Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskis...

Iš Sirijos grįžę Rusijos jūreiviai kreipėsi į teismą (52)

Balandžio 22 dieną, pirmadienį, naujienų laidose kartojosi nelinksmas leitmotyvas: iš Sirijos į...

Gyvai / DELFI TV Gyvai: kokias permainas aplinkosaugos srityje mato naujasis aplinkos ministras Kęstutis Mažeika (14)

Aplinkos ministerija, praėjus 4 mėnesiams po to, kai iš aplinkos ministro pareigų buvo...

Prieš 110 metų įsteigtas laikraštis „Lietuvos žinios“ nebebus leidžiamas (27)

Koncerno „Achemos grupė“ leidžiamas laikraštis „Lietuvos žinios“ nuo gegužės nebeišeis....

Nutarė, kiek metrų iki kaimyno sklypo negalima sodinti augalų (135)

Aplinkos ministras Kęstutis Mažeika patikslino prieš 12 metų patvirtintas Medžių ir krūmų...