Jau labai greitai lėktuvų keleiviai skrydžio metu galės ir skambinti, ir naršyti internetą.

Nuo ateinančios vasaros Europos Sąjungos oro bendrovės pasiūlys galimybę naudotis 5G tinklu.
Tai reiškia, kad orlaivių keleiviai galės skambinti, rašyti žinutes, transliuoti vaizdo įrašus ir siųsti kitokį turinį naudodamiesi kur kas tobuliau veikiančia technologija negu belaidžiai vietiniai tinklai („Wi-Fi“).

Žinia apie štai tokią perspektyvą buvo paviešinta po pranešimo apie tai, kad ES oro vežėjai galės naudotis „picocell“ tinklo priemonėmis, leidžiančiomis per palydovus telefonais susisiekti su Žeme.

„5G leis pasinaudoti pažangiomis paslaugomis ir atvers Europos kompanijoms naujų plėtros galimybių“, – nurodė Thierry Bretonas, už vidaus rinką atsakingas Komisijos narys.

„Dangus jau nebėra riba, kai kalbama apie itin sparčius, didelio pralaidumo ryšius“, – akcentavo jis.
Skrydžio metu veikiančio 5G dažnis (5 GHz) skiriasi nuo to, be kurio neapsieina lėktuvo valdymas (4,2–4,4 GHz), todėl nekyla beveik jokios piloto perduodamų signalų trikčių rizikos.

Nors apie neribotą 5G veikiausiai galima kalbėti tik kaip ateities perspektyvą, negalima atmesti ir tam tikrų negatyvių su ja susijusių aspektų.

Tenka konstatuoti, kad garsiai kalbantys, neretai net ir garsiakalbius įsijungę žmonės trukdo tame pačiame traukinio vagone arba autobuse sėdintiems keleiviams.

Kaip bus kovojama su jų keliamu triukšmu ganėtinai ankštoje lėktuvo salono erdvėje, kol kas neaišku.
Didžiausiu apribojimu, matyt, galėtų tapti duomenų perdavimo kaina.

Oro bendrovės, reikia manyti, apmokestins iš pažiūros patrauklią paslaugą, be kita ko, taikydamos ir tarptinklinio ryšio pasaugų tarifus, turint omenyje, kad skrisdami lėktuvai kerta šalių sienas.
Kada šį potvarkį galėtų įgyvendinti Jungtinė Karalystė (jei apskritai nutartų po juo pasirašyti), kol kas neaišku.

Skambučių garsas lėktuvų salonuose – įtampą keliantis veiksnys, ir apie tai, kaip apie vieną iš trikdžių, dabar gana aktyviai diskutuojama.

Kaip skelbia Europos Sąjungos aviacijos saugos agentūra (EASA), statistinis Europos ribose vykstantis skrydis maždaug kas tris valandas yra sutrikdomas nepaklusnių, triukšmingų keleivių.
Visiškai neseniai viename į Alikantę turėjusiame skristi „easyJet“ lėktuve susimušė nuo alkoholio apsvaigę keleiviai. Du barniai kilo orlaiviui dar nepakilus.

Pilotas net du kartus turėjo atsitraukti nuo tiesioginių savo pareigų. Galop buvo iškviesta policija, privertusi tvarkos pažeidėjus palikti lėktuvo saloną.

Dėl įvykusio incidento iš Mančesterio oro uosto vykdytas reisas buvo atidėtas net trims valandoms.
Anot aviakompanijos atstovo, keletas salone buvusių keleivių dar prieš lėktuvui pakylant vaišinosi nuosavais alkoholiniais gėrimais ir akivaizdžiai padaugino.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)