aA
Kasdien į darbą Vilniuje iš Kauno ir atgal traukiniu Eglė (pavardė redakcijai žinoma) važiuoja jau ketverius metus, tačiau paskutinė kelionė ją pašiurpino. Pasak jos, dėl geležinkelio ruožo remonto darbų keleiviai vežami kaip kroviniai.
Lietuvos geležinkeliai
© Shutterstock

„Praėjusiais metais vasarą buvo panaši situacija dėl geležinkelio bėgių remonto, tačiau praėjusio penktadienio atvejis mane pašiurpino, nors per tuos ketverius metus atrodė jau esu prie visko pripratusi“, – sakė penktadienio, gegužės 18 d., vakarą traukiniu važiavusi moteris.

Dėl pasikeitusių tvarkaraščių iki rugpjūčio mėnesio baigusi darbą Vilniuje 17.00 val. namus Kaune Eglė pasieks tik 19.30 val. Pasak kaunietės, išsitęsęs grįžimo laikas atrodo vieni niekai palyginti su tuo, ką teko patirti traukinio vagonuose penktadienį.

„Traukinys penktadienio vakarą turėjo išvykti 16.50 val., t. y. pačiu piko metu, kai dauguma studentų ir dirbančių žmonių grįžta namo iš Vilniaus. Į traukinį įlipau likus 15 min. iki išvykimo laiko. Jau tada nebuvo įmanoma praeiti, žmonių buvo neįtikėtinai tiršta. Traukinys stojo kiekvienoje stotelėje, tad už Vilniaus žmonės paprasčiausiai nebetilpo, nors ir turėjo nusipirkę bilietus“, – pasakojo moteris.

Pasak keleivės vaizdas buvo iš tiesų šokiruojantis: „Priminė traukinius Indijoje. Žmonės sėdėjo ant grindų, laiptų, prie tualeto, o likusieji stovėjo susigrūdę prie traukinio durų. Ilgiau pavažiavus vyresnio amžiaus žmonėms ėmė darytis bloga, nes siaubingai trūko oro. Traukinio palydovai ne tik neatsiprašė dėl susiklosčiusios situacijos, bet ir agresyviai „yrėsi“ per keleivius, reikalaudami parodyti kelionės bilietus.“

Stovintys keleiviai
Stovintys keleiviai
© Skaitytojo nuotr.

Kelione nusivylusi moteris piktinosi, kad penktadienio vakarą, piko metu, paleidžiamas traukinys tik su dviejų vagonų sąstatu: „Kodėl yra parduodama 5 kartus daugiau bilietų nei yra sėdimų vietų? Suprantu, kad „Lietuvos geležinkelių“ teigimu, keleivius vežti finansiškai nuostolinga, tačiau nereikėtų žmonių vežti kaip krovinių. Esu labai pavargusi ir nusivylusi, bet tylėti nebegaliu. Ar keleiviai Lietuvoje turi kokių nors teisių?“

Stovintys keleiviai
Stovintys keleiviai
© Skaitytojo nuotr.

DELFI susisiekė su AB „Lietuvos geležinkeliai“ atstovais ir paklausė, kodėl infrastruktūros remonto metu keleiviai vežami sausakimšuose traukiniuose ir ar tai saugu.

„Gegužės 10 d. pradėtas naujas infrastruktūros remonto etapas. Darbai vykdomi ruože Pušynas (Vaidotai)–Paneriai. Tai yra baigiamoji naujai tiesiamo Vilniaus aplinkkelio darbų stadija. Vykstant remonto darbams paskelbti eismo ribojimai, todėl keitėsi dalies maršrutų tvarkaraščiai, o reisais Vilnius-Kaunas-Vilnius važiuoja mažiau traukinių nei įprastai. Organizuodami traukinių eismą remonto darbų metu siekėme atsižvelgti į nuolatinių mūsų keleivių poreikius, todėl populiariausi traukinių reisai važiuoja net eismo pertraukos metu. Pavyzdžiui, piko metu – rytais ir vakarais, kai didelė dalis keleivių važiuoja į darbus ar grįžta namo – traukiniai važiuoja tiek maršrutu Vilnius–Kaunas, tiek Kaunas–Vilnius“, – DELFI sakė AB „Lietuvos geležinkeliai“ Komunikacijos departamento projektų vadovė Novilė Aleksejevaitė.

Pasak atstovės, per dieną eismo pertraukos metu gali pravažiuoti mažiau traukinių nei anksčiau, todėl dalis keleivių, iki eismo pertraukos važiuodavusių kitu laiku, persėdo į vėlesnius ar ankstesnius traukinius, dėl to keičiasi traukinių užimtumas.

Moterį pašiurpino kelionė traukiniu į Kauną: esu nusivylusi, bet tylėti nebegaliu
© DELFI / Lukas Bartkus

Po DELFI kreipimosi „Lietuvos geležinkeliai“ patikino, kad stengsis užtikrinti patogesnę keleivių kelionę ir piko valandomis prijungs dar vieną vagoną.

„Penktadienį traukinyje Vilnius–Kaunas važiavo 294 keleiviai, traukinio sąstatą sudarė 2 vagonai. Pagal gamintojo nurodymus, šiuo traukiniu saugiai važiuoti gali kiek daugiau nei 300 keleivių (įskaitant ir stovimas vietas). Tad saugiai kelionės tikslą pasiekti galima net ir važiuojant stovint. Tačiau suprantame, kad stovimos vietos keleiviams nėra pakankamai komfortiškos, todėl jau nuo šio penktadienio (gegužės 25 d.) penktadieniais, 16.50 val. maršrutu Vilnius–Kaunas važiuos didesnio sąstato traukiniai (3 vagonų), kuriuose įrengtos 300 sėdimų vietų“, – sakė N. Aleksejevaitė.

„Lietuvos geležinkelių“ atstovai priminė, kad keleiviai gali įsigyti bilietus internetu, taip aiškiau matomi keleivių srautai ir papildomi vagonai prikabinami iš anksto.

„Siekiame, kad visi mūsų keleiviai važiuotų sėdimose vietose, todėl papildomi vagonai prikabinami visais atvejais, kai matome išaugusius keleivių srautus. Tam, kad traukinių eismo organizavimas būtų efektyvesnis, o keleiviai patirtų mažiau nepatogumų, maloniai prašome traukinio bilietus įsigyti internetu www.traukiniobilietas.lt, o ne kasose ar traukiniuose, kai iš anksto negalime matyti keleivių srautų ir papildomus vagonus prikabinti jau būna per vėlu“, – keleivių supratingumo prašė atstovė.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuviai nuo Kalėdų karštinės ir gaminimo maratono bėga svetur (25)

„Yra žmonių stipriau įsikibusių į šventines tradicijas, jiems norisi šieno po staltiese ar...

Lietuvos turizmo „oskarai“: paskelbtas nominantų sąrašas

 (9)

Šiandien pradedamas balsavimas internetu tradiciškai renkant Turizmo sėkmingiausius 2018....

Keleivių nepasitenkinimas: praleidusiems išvykstamąjį skrydį, grįžtamasis skrydis anuliuojamas (10)

Naujausio tyrimo metu paaiškėjo, kad keleiviams, kurie dėl kokių nors priežasčių praleido...

Kijevo oro uoste dėl sniego atidedami skrydžiai (6)

Ukrainoje vyraujančios oro sąlygos koreguoja ir oro uostų darbą. Iš Kijevo oro uosto...

Palygino kelionių organizatorių pasiūlymus: poilsis ten pat, o kainų skirtumas – 400 eurų (160)

Planuojant kelionę visuomet svarbu gauti norimo tipo poilsį už geriausią įmanomą kainą. Vis...

Top naujienos

Ne visi pedagogai verti šio vardo: šaukštas deguto sugadino medaus statinę (6)

Įžengusius į kabinetą rimtomis akimis nužvelgia trys iškiliausi Lietuvos partizaninių kovų...

Vytautas Landsbergis: negalima žiūrėti į gerovę tik iš ekonominės perspektyvos (595)

Tėvynės Sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų ( TS–LKD ) garbės pirmininkas,...

Pasiekė karjeros viršūnę Vokietijoje ir grįžo į Lietuvą: niekur kitur būti dabar nenorėtų (218)

Skaičiuojama, kad 78 proc. į užsienį emigravusių lietuvių ketina grįžti į Lietuvą. 31-erių...

Sudėliojo visus taškus ant „i“: trinktelėsi durelėmis – pildysi deklaraciją (217)

Ar ateis diena, kai radę įbrėžtas ar įlenktas savo automobilio dureles galėsime kviesti...

Tarp mulais vadinamų narkotikų kurjerių – ne vienas lietuvis: po tokių „atostogų“ kai kurie namo ir nebegrįžta (118)

Mulai – taip vadinami sutikusieji dirbti narkotikų kurjeriais. Dalis jų dienas leidžia Pietų ar...

Kaip sulaukti 100 metų ir turėti šviesų protą: 10 mokslininkų rekomendacijų (74)

Vis daugiau žmonių gyvena ilgai – kai kurie 100 metų ir ilgiau. Mokslininkai bando suprasti, kaip...

4 didžiausios baimės dėl pinigų: įveikti jas nėra sudėtinga (8)

Visame pasaulyje vienas didžiausių nerimo šaltinių yra baimė dėl pinigų ir finansinio...

Moteris parodė, kaip atrodytų jos kūnas, jei atitiktų įvairių laikmečių „tobulumo“ sampratą (21)

„Grožis glūdi stebėtojo akyse“ – rašė Šekspyras. Bet ar tikrai? Visi esame įtakojami...

Nusibodo visuomet vilkėti mažą juodą suknelę? Štai, kuo galite ją pakeisti

Didžiosios metų šventės turi tarsi nerašytą aprangos kodą – tikime, jog kaip jas sutiksime ir...

Porošenka: Ukrainos ortodoksų sinodas įkūrė nuo Rusijos nepriklausomą suvienytą Bažnyčią

Kijeve susirinkęs ortodoksų dvasininkų sinodas šeštadienį įkūrė suvienytą Ukrainos...