Kasdien į darbą Vilniuje iš Kauno ir atgal traukiniu Eglė (pavardė redakcijai žinoma) važiuoja jau ketverius metus, tačiau paskutinė kelionė ją pašiurpino. Pasak jos, dėl geležinkelio ruožo remonto darbų keleiviai vežami kaip kroviniai.
Lietuvos geležinkeliai
© Shutterstock

„Praėjusiais metais vasarą buvo panaši situacija dėl geležinkelio bėgių remonto, tačiau praėjusio penktadienio atvejis mane pašiurpino, nors per tuos ketverius metus atrodė jau esu prie visko pripratusi“, – sakė penktadienio, gegužės 18 d., vakarą traukiniu važiavusi moteris.

Dėl pasikeitusių tvarkaraščių iki rugpjūčio mėnesio baigusi darbą Vilniuje 17.00 val. namus Kaune Eglė pasieks tik 19.30 val. Pasak kaunietės, išsitęsęs grįžimo laikas atrodo vieni niekai palyginti su tuo, ką teko patirti traukinio vagonuose penktadienį.

„Traukinys penktadienio vakarą turėjo išvykti 16.50 val., t. y. pačiu piko metu, kai dauguma studentų ir dirbančių žmonių grįžta namo iš Vilniaus. Į traukinį įlipau likus 15 min. iki išvykimo laiko. Jau tada nebuvo įmanoma praeiti, žmonių buvo neįtikėtinai tiršta. Traukinys stojo kiekvienoje stotelėje, tad už Vilniaus žmonės paprasčiausiai nebetilpo, nors ir turėjo nusipirkę bilietus“, – pasakojo moteris.

Pasak keleivės vaizdas buvo iš tiesų šokiruojantis: „Priminė traukinius Indijoje. Žmonės sėdėjo ant grindų, laiptų, prie tualeto, o likusieji stovėjo susigrūdę prie traukinio durų. Ilgiau pavažiavus vyresnio amžiaus žmonėms ėmė darytis bloga, nes siaubingai trūko oro. Traukinio palydovai ne tik neatsiprašė dėl susiklosčiusios situacijos, bet ir agresyviai „yrėsi“ per keleivius, reikalaudami parodyti kelionės bilietus.“

Stovintys keleiviai
Stovintys keleiviai
© Skaitytojo nuotr.

Kelione nusivylusi moteris piktinosi, kad penktadienio vakarą, piko metu, paleidžiamas traukinys tik su dviejų vagonų sąstatu: „Kodėl yra parduodama 5 kartus daugiau bilietų nei yra sėdimų vietų? Suprantu, kad „Lietuvos geležinkelių“ teigimu, keleivius vežti finansiškai nuostolinga, tačiau nereikėtų žmonių vežti kaip krovinių. Esu labai pavargusi ir nusivylusi, bet tylėti nebegaliu. Ar keleiviai Lietuvoje turi kokių nors teisių?“

Stovintys keleiviai
Stovintys keleiviai
© Skaitytojo nuotr.

DELFI susisiekė su AB „Lietuvos geležinkeliai“ atstovais ir paklausė, kodėl infrastruktūros remonto metu keleiviai vežami sausakimšuose traukiniuose ir ar tai saugu.

„Gegužės 10 d. pradėtas naujas infrastruktūros remonto etapas. Darbai vykdomi ruože Pušynas (Vaidotai)–Paneriai. Tai yra baigiamoji naujai tiesiamo Vilniaus aplinkkelio darbų stadija. Vykstant remonto darbams paskelbti eismo ribojimai, todėl keitėsi dalies maršrutų tvarkaraščiai, o reisais Vilnius-Kaunas-Vilnius važiuoja mažiau traukinių nei įprastai. Organizuodami traukinių eismą remonto darbų metu siekėme atsižvelgti į nuolatinių mūsų keleivių poreikius, todėl populiariausi traukinių reisai važiuoja net eismo pertraukos metu. Pavyzdžiui, piko metu – rytais ir vakarais, kai didelė dalis keleivių važiuoja į darbus ar grįžta namo – traukiniai važiuoja tiek maršrutu Vilnius–Kaunas, tiek Kaunas–Vilnius“, – DELFI sakė AB „Lietuvos geležinkeliai“ Komunikacijos departamento projektų vadovė Novilė Aleksejevaitė.

Pasak atstovės, per dieną eismo pertraukos metu gali pravažiuoti mažiau traukinių nei anksčiau, todėl dalis keleivių, iki eismo pertraukos važiuodavusių kitu laiku, persėdo į vėlesnius ar ankstesnius traukinius, dėl to keičiasi traukinių užimtumas.

Moterį pašiurpino kelionė traukiniu į Kauną: esu nusivylusi, bet tylėti nebegaliu
© DELFI / Lukas Bartkus

Po DELFI kreipimosi „Lietuvos geležinkeliai“ patikino, kad stengsis užtikrinti patogesnę keleivių kelionę ir piko valandomis prijungs dar vieną vagoną.

„Penktadienį traukinyje Vilnius–Kaunas važiavo 294 keleiviai, traukinio sąstatą sudarė 2 vagonai. Pagal gamintojo nurodymus, šiuo traukiniu saugiai važiuoti gali kiek daugiau nei 300 keleivių (įskaitant ir stovimas vietas). Tad saugiai kelionės tikslą pasiekti galima net ir važiuojant stovint. Tačiau suprantame, kad stovimos vietos keleiviams nėra pakankamai komfortiškos, todėl jau nuo šio penktadienio (gegužės 25 d.) penktadieniais, 16.50 val. maršrutu Vilnius–Kaunas važiuos didesnio sąstato traukiniai (3 vagonų), kuriuose įrengtos 300 sėdimų vietų“, – sakė N. Aleksejevaitė.

„Lietuvos geležinkelių“ atstovai priminė, kad keleiviai gali įsigyti bilietus internetu, taip aiškiau matomi keleivių srautai ir papildomi vagonai prikabinami iš anksto.

„Siekiame, kad visi mūsų keleiviai važiuotų sėdimose vietose, todėl papildomi vagonai prikabinami visais atvejais, kai matome išaugusius keleivių srautus. Tam, kad traukinių eismo organizavimas būtų efektyvesnis, o keleiviai patirtų mažiau nepatogumų, maloniai prašome traukinio bilietus įsigyti internetu www.traukiniobilietas.lt, o ne kasose ar traukiniuose, kai iš anksto negalime matyti keleivių srautų ir papildomus vagonus prikabinti jau būna per vėlu“, – keleivių supratingumo prašė atstovė.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Paryžiaus centras kiekvieno mėnesio pirmą sekmadienį bus skirtas pėstiesiems

Paryžiaus valdžia nusprendė nuo spalio 7-osios kiekvieno mėnesio pirmą sekmadienį uždaryti...

Lietuvis turi ofisus visame pasaulyje: vieną dieną dirba Dominikos respublikoje, kitą – Balio saloje (12)

„Jau nebeskaičiuoju, kiek šalių esu aplankęs. Bet apetitas kyla bevalgant. Keliauju kur nors kas...

Turkijos turizmo atstovas malšina poilsiautojų baimes: jei ir būtų „Viskas įskaičiuota“ pasikeitimų, tik išlošite (19)

Nuvilnijus žiniai, kad Turkijos turizmo sektorius rekomenduoja keisti „Viskas įskaičiuota“...

Lietuviai šluoja atostogų pasiūlymus kitiems metams: kiek galima sutaupyti ir ar saugu pirkti iš anksto (50)

Šiemet daugelis Lietuvoje veikiančių kelionių organizatorių išankstinius kitų metų vasaros...

Izraelyje – specialus „National Geographic“ leidinys apie Lietuvą (4)

„Visit Lita!“ (Aplankykite Lietuvą!) Tokiu kvietimu pažymėtas specialus „ National Geographic...

Top naujienos

Džiugelio skambutis aplinkos ministrui: išlindo visai kitų interesų ausys (273)

Ką bendro turi atliekų tvarkymo verslas su žmogaus teisėmis ir jų gynimu?

Lietuvos miškuose miškovežių spūstys (550)

Socialiniai tinklai ūžia nuo informacijos, kur matyti intensyvūs miškų kirtimai. Gyventojai,...

Tragedija Ukmergėje: naktį netikėtai mirė naujagimis (4)

Naktį iš antradienio į trečiadienį Ukmergėje mįslingai mirė naujagimis. Kūnas be išorinių...

Prasidėjusiame krizės priežasčių tyrime – netikėta naujiena: ženklų buvo dar 2007 metais (30)

2008 metų valstybės biudžeto projektas buvo parengtas prieštaraujant fiskalinei drausmei, ir tai...

Pranckietis kreipėsi į žmones: nesiųskite mums Basčio į Seimą (176)

Seimo pirmininkas Viktoras Pranckietis sako, kad būtų nesaugu deklaruoti paramą konservatorei...

Šimonytė apsisprendė dėl Prezidento rinkimų – apie abejones kalba būtuoju laiku (806)

Artėjančių prezidento rinkimų lygtyje lieka vis mažiau nežinomųjų. Bet tie nežinomieji yra...

Bando daužyti mitą, kad mokytojai nesugeba naudotis technologijomis (6)

Technologijomis nesidomintis, iššūkiu elektroninio pašto išsiuntimą laikantis ir išmaniojo...

Po farsu virtusio interviu stebi radikalius pokyčius Rusijoje (95)

Praeitą savaitę du Rusijos piliečiai, įtariami pasikėsinimu į Sergejų Skripalį, davė labai...

Kilus įtarimams patikrins, ar sektoriniai greičio matuokliai veikia teisingai (79)

Nuo rugsėjo pradžios pradėję veikti sektoriniai greičio matuokliai sukėlė diskusijų audrą...

KGB kameroje kalėjęs Tamkevičius negalėjo nė susapnuoti tokios atomazgos (11)

1983 metais ilgus mėnesius tardomas KGB kalėjime Vilniaus centre tuometinis Kybartų klebonas...