Taip netyčia susidėliojo visai neblogas kelių valandų savaitgalinis maršrutasVilniaus. Kadangi toks klausimas dažnai kyla ir mums patiems, ir kitiems, tai pasidalinsime čia vienu iš tokių galimų maršrutų.

Pirmiausia prasukome pro Puškino parką Vilniuje, Markučiuose. Parke buvome jau ne kartą - gera vieta pasivaikščioti, ypač rudenį arba vasarą. Žinojome, kad ant kalniuko esančiame Markučių dvare yra įsikūręs A. Puškino muziejus, bet niekada į jį taip ir nebuvome užsukę.

Šiandien užėjome - vertas dėmesio, ir jeigu nesate dideliais Puškino kūrybos gerbėjais (mes irgi nesame), tai patiks ne tiek dėl nelabai gausios ekspozicijos apie A. Puškiną, kiek dėl paties pastato interjero ir autentiškos aplinkos, antikvarinių baldų. Pats Aleksandras Puškinas čia nėra net buvęs, tačiau XIX a. pabaigoje - XX a. pradžioje čia su žmona Varvara gyveno Puškino sūnus Grigorijus.

O dabar įsikūrusiame muziejuje galima pamatyti nuo tų laikų koklinių pečių iki muzikinių aparatų ar net rusiško biliardo stalo. Parke skulptūra ir pačiam poetui:

O nuo Puškino parko (jei tiksliau, jis šiaip yra Markučių parkas, bet limpa ir Puškino parko vardas) nebetoli iki vienintelio tokio objekto Lietuvoje, kurio kai kurios šalys turi tūkstančius - kažkada netyčia buvom radę internete apie jį, nuvažiavom specialiai pasižiūrėti. Dabar vėl nuvykome. Tas objektas - serpantinas, arba vingiuotas kalnų keliukas. Tikrai vienintelis toks Lietuvoje, dar XX a. pradžioje grįstas akmenimis ir dabar įtrauktas net į Kultūros paveldo objektų sąrašą. Jei ieškosite - šitame žemėlapyje matote, kaip nuo Puškino parko nuvažiuoti iki serpantino (jis yra Žiedų gatvėje):

Pasivažinėję vieninteliu lietuvišku serpantinu, lindome į Minsko plentą ir apie 30 km nuvažiavome į Medininkus, nes niekada nebuvome aplankę Medininkų pilies, tiksliau, jos griuvėsių. Bent jau taip manėme, nes nebuvome girdėję, kad vyksta Medininkų pilies atstatymo darbai - o dabar įsitikinome savo akimis. Kiek pamenu iš ankstesnių nuotraukų - bokšto nebuvo likę visai, pilies aptvėrimas irgi apgriuvęs. Užtat dabar vaizdas daug geresnis.
Medininkų pilis

Visai šalia pilies taip pat radom įdomią ir labai gražią Medininkų bažnyčią.

O tada, nors ir neplanavome, bet prie Medininkų pamatę ženklą „Juozapinės kalnas - 3 km“ nusprendėme pamatyti ir antrą pagal aukštį kalną Lietuvoje. Tiesa, į antrą vietą jis nukrito tik 2004 metais, kai visai šalia buvo „atrastas“ už Juozapinę metru aukštesnis kalnas Aukštojas (pavadintas vyriausio baltų dievo vardu, 293,84 m). Pakeliui per mobilų dar išgooglinę, kad Aukštojas yra vos 500 m nuo Juozapinės, apsidžiaugėm, kad vienu šūviu du aukščiausius Lietuvos kalnus nušausim, bet per anksti džiaugėmės.

Dvi aukščiausios Lietuvos kalvos - pasirodo, tokio nedidelio santykinio dydžio, kad jas vos įmanoma pastebėti net ir visiškai šalia privažiavus.