aA
Taman Negara (Nacionalinis Parkas, išvertus iš malaiziečių kalbos) Malaizijoje yra garsus seniausiu atogrąžų mišku pasaulyje, kuriam jau 130 milijonų metų, bei ilgiausiu „beždžionių tiltu“ medžių viršūnėse. Tai vieta, kurioje neverta tikėtis patogaus poilsio, minkštos lovos, karšto dušo. Tai vieta, kurioje reikėjo daug prakaituoti, išbandyti savo galimybių ribas ir tam tikrais momentais nuspręsti, ar tikrai norime tęsti kelionę.
Taman Negara
© R.Šalvytės nuotr.
Taman Negarą aplanko dauguma vadinamųjų „backpackerių“, besilankančių Malaizijoje, tad save priskyrę šiam keliautojų porūšiui, išvykome į trijų dienų ekspediciją, kurią galima būtų padalinti į 2 dalis: lengvąją ir sunkiąją.

LENGVOJI DALIS

Iš Malaizijos sostinės Kuala Lumpuro patraukėme į miestelį Jerantut, kur planavome apsistoti nakčiai, o ryte pirmąja motorine valtimi plaukti į Taman Negara džiungles. Kelionė autobusu neprailgo – 4 valandos ir mes jau vietoje. Miestelis mažas – kelios gatvės, keli hosteliai (tikriausiai įkurti būtent tarpinei stotelei į Taman Negarą), kelios vietinės kavinukės. Vienoje iš jų užsukome vakarienės. Tipiška malaizietiška Satay – vištiena kepama and bambukų lazdelių ir valgoma su žemės riešutų padažu, ryžiais bei agurkais – visus gerai nuteikia tolimesnei kelionei.

Iš ryto pirmuoju keltu (jie, pasirodo, plaukia tik 9 ir 13 val.) išvykstame kelionės tikslo link. 3 valandos upe, kurios gylio taip ir nepavyko išsiaiškinti, – susimaišęs su purvu vanduo buvo puiki motyvacija per daug nejudėti ir pasistengti neišvirsti iš valties. Pakeliui daug veiklos nebuvo – keletas vietinių, nešinų krepšiais ar plaukiančių savos gamybos plaustais, kaimenė buivolų bei pusė kelionės tiesiog snūduriuojant bei šnekantis su bendrakeleiviais.

Malaizija yra tinkama vieta visokio plauko logistiniams nesusipratimams. Taigi atvykę į vietą sužinojome, kad hostelis, kurį užsisakėme, yra neužsakytas… Įdomioji dalis – čia visad atsiranda sprendimas neorganizuotumui paslėpti, taigi galiausiai penkiese apsistojome rezervuotame hostelyje bei penkiese – kitame šalia esančiame.

Su šypsena pažiūrėję į šią „problemą”, įkelėme kojas į seniausią atogrąžų mišką pasaulyje ir pajudėjome kitos stotelės link – beždžionių tilto (angl. canopy walkway) medžių viršūnėse. Tai ilgiausias tokio tipo tiltas – 510 metrų kelionė 45 metrų aukštyje. Atrakcija tikrai neįprasta bei priverčianti prisiminti aukščio baimę – pamatyti džiungles iš viršaus, pasitikint lentų ir virvių raizginiu.

Paskutinė stotelė lengvojoje kelionės dalyje – kopimas į 300 metrų Teresik „kalną“. Atrodytų paprasta užduotis virto išbandymu dėl karšto ir drėgno Malaizijos klimato (30 laipsnių celsijaus, daugiau negu 80% drėgnumas).

SUNKIOJI DALIS

Sunkioji kelionės dalis užtruko 2 dienas. Ir be abejo, prasidėjo logistiniu nesusipratimu. Dieną prieš tai užsisakę gidą bei lovas stebėjimo slėptuvėje (angl. observation hide) džiunglėse, atvykome į turizmo ofisą ir sužinojome, kad mūsų slėptuvė ne tik kad nėra užsakyta, bet dargi jau yra pilna šiai nakčiai. Ką gi daryti? Labai spontaniškas, greitas ir įdomus plano pakeitimas, kitos slėptuvės pasirinkimas bei 6 valandų žygis prieš akis.

Jei kas nors dabar paklaustų, koks labiausiai įstrigęs įspūdis iš žygio, atsakyčiau – dėlės! Iš pirmo žvilgsnio nekalti padarėliai užvaldė visą kelionę, kartais neleisdami pasigrožėti aplinka ir mus supančiomis džiunglėmis.

Neprisisiurbusi kraujo dėlė yra mažesnė už slieką, tačiau kai prisisiurbia kraujo, transformuojasi į didelį storą kirminą. Nelinksmoji šios transformacijso dalis yra ta, kad jos pasiekia odą bet kokiais metodais – prasiskverbia pro kojines, kelnes, užlipa oda ir nejunti, kada jos siurbia kraują. Linksmoji dalis – net jeigu 12 dėlių tuo pačiu metu siurbia kraują, nieko nejauti, o ir procesas žmogui nėra pavojingas (išskyrus infekcijos pavojų). Mūsų grupėje nugalėjęs donoras „pagavo“ 13 dėlių. Antrasis dienos iššūkis buvo kirsti upę. Tik iki liemens – tarė mums gidas! Kirtome kiaurai šlapi...

Po visos dienos žygio braunantis pro džiungles, sekant dramblių pėdomis (jų čia yra, tačiau nepasisekė pamatyti), pasiekiame tašką, kuriame reikia priimti sprendimą – atgal į miestelį, kur laukia šaltas alus bei lova, arba dar 3 kilometrai iki slėptuvės, kur laukia džiunglių garsai ir miegmaišis. Sunkus sprendimas – pusė grupės rinkosi vieną kelią, pusė - kitą. Nebuvo teisingo ar neteisingo sprendimo – kiekvienas pasirinko SAVO sprendimą.

Miegoti džiunglėse – nepaprasta patirtis. Mūsų nelaimei (o gal laimei) nematėme tigrų, lokių, dramblių. Patirtis apsiribojo neįprastais vabzdžių bei paukščių skleidžiamais garsais, žiūrint į šian bei ten praskrendančius jonvabalius bei dalinantis gyvenimiška patirtimi neįprastoje aplinkoje. Galiausiai – dviaukštė lova be čiužinio, kuri buvo tarsi minkštas patalas po sunkios dienos.

Kita diena mus pasitiko nauju iššūkiu - kalkakmenio ola Gua Telinga (ausies ola). Kelias iki jos - labai lengvas, o ir pati ola iš išorės atrodo tarsi įprastas gamtos darinys. Tikrasis nuotykis prasideda palikus kuprines išorėje bei įlindus į olą. Pirmoji mintis – „Na, visai graži ola, laikas apsisukti ir tęsti kelionę“. Kaip tik tuo metu gidas liepia sekti jį.

Ir mes sekame...

Oloje tikrai tamsu, apšvietę sienas matome daugybę šikšnosparnių, nekalbant jau, kad kiekvieną kartą pasirėmus juntame šiknosparnių „kakučius“ po rankomis. Bent 3-4 kartus pagalvojame, kad tikrai toliau nebepraeisime dėl per siauro plyšio, telkšančio vandens... tačiau gidas vis dingsta tamsoje.

Olą kirtome per 20 minučių, visi purvini, smirdintys, tačiau laimingi dėl įgautos patirties.

Grįžę į kaimelį pamąstėme, kaip gera tiesiog nusiprausti, papietauti, išgerti šaltos kavos plaukiojančioje kavinukėje.

Patarimai keliaujantiems:

einant ilgesniam žygiui, verta pasiimti gidą, nes pakeliui sutikome porelę pasiklydusių keliautojų, ieškojusių upės;

• pasiimti vandens ir šiek tiek maisto;

• dėvėti patogius, prakaitą sugeriančius drabužius;

• apsirūpinti alumi ar kitais gėrimais prieš kelionę – alaus skardinė Taman Negaroje kainuoja 15 litų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kijevo oro uoste dėl sniego atidėta dešimtys skrydžių (1)

Ukrainoje vyraujančios oro sąlygos koreguoja ir oro uostų darbą. Iš Kijevo oro uosto...

Palygino kelionių organizatorių pasiūlymus: poilsis ten pat, o kainų skirtumas – 400 eurų (116)

Planuojant kelionę visuomet svarbu gauti norimo tipo poilsį už geriausią įmanomą kainą. Vis...

Palangos oro uostas aptarnavo rekordinį 300 000-ąjį keleivį (1)

2018-uosius Palangos oro uostas palydi ilgai lauktu rekordu – čia buvo aptarnautas 300 000-asis...

Žinomi keliautojai apie žiemos keliones: kur geriausia švęsti, o kur – ilsėtis (6)

Norintys Naujuosius sutikti užsienyje dar gali gauti bilietų, tik prieš keliaudami turėtų...

Kaunas pristato pirmąją Lietuvoje miesto pramogų kortelę (2)

Viešoji įstaiga „Kaunas IN“, atsižvelgdama į augančius vietinio ir atvykstamojo turizmo...

Ekonomistai perspėja: Lietuva gali prarasti tik ką atgautus Baltijos tigro marškinius (1)

Krizės ženklai yra matomi ir jei sunkmetis ateis – neišvengiamai palies Lietuvą, tačiau kiti...

Skvernelis kirto Grybauskaitei: prezidentės politiką iliustruoja „tulpių paštas“ valdančiuosius bandoma „sumonstrinti“ (1030)

Ministras pirmininkas Saulius Skvernelis ketvirtadienį pareiškė, kad prezidentės Dalios...

Karbauskis: atsakomybę už etatinio apmokėjimo klaidas turi prisiimti ir Grybauskaitė (70)

Atsakomybę už etatinio mokytojų apmokėjimo modelio klaidas turi prisiimti ir prezidentė Daia...

Pristatė, kaip galėtų atrodyti nacionalinis stadionas papildomai siūlo oro gondolą iš miesto centro (67)

Aukščiausiojo Teismo į konkursą sugrąžinta įmonė „ Vilniaus nacionalinis stadionas “...

Prie derybų stalo susėdę mokytojai sulaukė užsienio žiniasklaidos dėmesio: nuotaikos – kalėdinės (131)

Ketvirtadienio rytą mokytojai su laikinai Švietimo ir mokslo ministro pareigas einančiu Roku...

Eligijus Masiulis kaltina prof. Landsbergį užleidus Lietuvą „valstiečiams“ (418)

Į politiką grįžtantis ir į Klaipėdos merus kandidatuojantis teisiamas buvęs Liberalų...

„Revolut“ Lietuvoje tampa banku (131)

Jungtinės Karalystės finansinių technologijų įmonė „ Revolut “ Lietuvoje gavo specializuoto...

Atviras dvyliktokės laiškas: bijau, kad niekur nebeįstosiu (56)

Esu paskutiniuosius metus gimnazijoje žingsniuojanti abiturientė. Šis tekstas nėra skirtas...

Žurnalistų dėmesio centre – keistai besielgiantys Putino apsauginiai (103)

Rusijos Federacijos prezidento apsaugos tarnybos pareigūnai dirba apsimetę operatoriais, praneša...