Tarp punktualiausių oro uostų pasaulyje patenkantys Lietuvos oro uostai reguliariai atlieka analizę, kurios metu aiškinasi, dėl kokių priežasčių dažniausiai vėluoja lėktuvai. Rezultatai parodė, kad dažniausios skrydžių vėlavimų priežastys – atvykstančio orlaivio vėlavimas ir oro eismo apribojimai, rašoma pranešime spaudai.
© Evaldo Lasio nuotr.

Kiek retesnės, tačiau ne mažiau svarios priežastys yra susijusios su techniniais nesklandumais ir skrydžiams nepalankiomis oro sąlygomis.

„Skrydžių vėlavimai aviacijos pasaulyje yra neišvengiama kasdienybė. Kelionė lėktuvu gali neplanuotai užsitęsti visai taip pat, kaip ir keliaujant kitomis transporto priemonėmis – juk niekada nežinai, kada kelyje pasitiks kliūtis, kieksyk teks sustoti prie šviesoforo ar kiek ilgai teks palaukti užleidžiant kelią.

Siekdami suteikti kuo daugiau informacijos savo keleiviams, nuolatos analizuojame, dėl kokių priežasčių dažniausiai vėluoja skrydžiai. Tyrimas parodė, kad šiandien mažiau nei dviem atvejais iš šimto vėlavimų atsiranda dėl Lietuvos oro uostų veiklos sutrikimų“, – teigė Lietuvos oro uostų vykdomasis direktorius Donatas Voveris.

Praėjusių metų Lietuvos oro uostų skrydžių vėlavimų analizės duomenys parodė, kad dažniausiai skrydžiai vėluoja dėl orlaivių rotacijos - tai lemia daugiau nei pusę vėlavimo atvejų. Antra pagal dažnumą priežastis yra skrydžiams nepalankios oro sąlygos, trečia – techninės priežastys.

Nors dažniausiai techniniai sutrikimai būna visai nežymūs, dėl aviacijoje taikomų aukščiausių saugos reikalavimų, esant net menkiausiam įtarimui dėl galimo gedimo, tenka patikrinti visas potencialias jo priežastis.

Tuo tarpu dėl oro uostų infrastruktūros ar kitų oro uostų kontroliuojamų sistemų veiklos sutrikimų pakilti vėluoja vos 2 proc. reisų.

Beveik visi skrydžiai įvyko laiku

Vis dėlto, apžvelgiant pastarųjų metų skrydžių vėlavimo Lietuvos oro uostuose statistiką, tampa aišku, kad nesklandumai laiko planavimo klausimu – ganėtinai retas reiškinys. Mat Vilniuje laiku įvyksta net 89 proc. skrydžių, Kaune – 87 proc., o Palangoje – 95 proc.

Ir nors kartais skrydžiai vėluoja visuose oro uostose, vėlavimo laikas – ganėtinai trumpas. Visuose trijuose Lietuvos oro uostuose per metus daugiau nei 15 minučių pavėlinti buvo 8,5 proc. skrydžių, o daugiau nei virš dviejų valandų – vos 0,66 proc.

Svarbu pabrėžti ir tai, kad jeigu orlaivis vėluoja mažiau negu 15 minučių, pagal tarptautinę skaičiavimo praktiką jis laikomas skrydžiu, įvykusiu laiku.

Įvertinti pasaulio reitinge

Tokie Lietuvos oro uostų rezultatai – gerai vertinami pasauliniame kontekste. Naujausiais duomenimis, mūsų šalis yra punktualiausiųjų gretose.

Tarptautinė viso pasaulio skrydžius fiksuojanti bendrovė „OAG“ nuolat seka skrydžių vėlavimus skirtinguose pasaulio oro uostuose ir sudaro jų reitingą. 2017 m. balandžio mėnesio reitinge išrikiuota beveik 1500 pasaulio oro uostų, pagrindinis Lietuvos oro uostas – Vilniaus – pagal skrydžių punktualumą atsidūrė 156 vietoje.

Balandžio mėnesio rezultatai rodo, kad nors keleivių, besinaudojančių Vilniaus oro uosto paslaugomis, skaičius gerokai išaugo – šis pavasaris išsiskyrė rekordiniu keliautojų srautu – net 89,6 proc. skrydžių įvyko laiku. Eurazijos kontekste, Vilniaus oro uostas pagal punktualumą užima 67 vietą reitinge.

Iš viso per balandžio mėnesį Vilniaus oro uostas įvykdė 1592 skrydžius ir užėmė 370 vietą pasauliniame reitinge pagal skrydžių skaičių. Tik 1,2 proc. skrydžių buvo atšaukta. Tokia statistika rodo, kad Lietuvos oro uostų sistema veikia puikiai, – pastebimi tik menki trūkumai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Žvalgybos informaciją paviešinęs vokietis: Rusijos reakcija nustebino (19)

Melas, išsigalvojimai, siekis apšmeižti Rusiją. Tokių vertinimų praėjusį gruodį sulaukė...

Kinijoje pramogavusi mergina atsidūrė tragikomiškoje situacijoje: galiu būti pirma lietuvė, kuriai taip nutiko (305)

Lietuvė Ieva Koncevičiūtė patyrė neeilinį nuotykį Kinijos regione Makao - tragikomiška...

Rusijos priglaustas perversmo Lietuvoje veikėjas nerimsta: žada sukilimą ir teismą Grybauskaitei (761)

Sausio 13-ąją savi šaudė į savus. Tankai žmonių netraiškė, tai tebuvo provokacija, kurią...

Orai: žiema baigsis netikėtai (10)

Savaitei įpusėjus ramūs orai baigsis ir į šalį atkeliaus kritulių banga, žiemiškas šaltis...

Nušalusias kojas pastebėjo tik pavasarį: galūnės amputavosi pačios kokia odos spalva - pavojingiausia (31)

Šiemet į kai kurias Lietuvos gydymo įstaigas žmonės dėl nušalusių kūno dalių nesikreipė –...

Šeškų pavadavęs LaVaras nesusimovė: mače be gynybos „Vytautas“ pranoko „Dzūkiją“ (152)

Ketvirtas „Big Baller Brand Challenge“ draugiškų rungtynių ciklo mačas Virginijui Šeškui...

Antrąkart įkliuvo Aurimas Didžbalis: šįkart teigiamas dopingo testas – pasaulio čempionato metu (335)

Tarptautinė Sunkiosios atletikos federacija pranešė, kad praėjusių metų pasaulio vicečempionas...

Nuolatiniai teismai atlyginti žalą dėl duobėtų kelių padiktavo sprendimą (30)

Panevėžio miesto savivaldybė patvirtino tvarką, pagal kurią gyventojams, juridiniams asmenims...

Įvertino situaciją Jasaičių šeimoje: problema gali būti kur kas didesnė (168)

Savaitgalį šalyje nuvilnijo Jasaičių šeimos drama. Nors Lygių galimybių plėtros centro...

Po skandalo Vokietijoje dėl chemikalų iš alaus – Lietuvos ūkininkų sprendimas (151)

Lietuvos ūkininkų sąjungai (LŪS) priklausantys grūdininkai po ilgų diskusijų sutiko prieš...