Kaip teigė Jami Counter, ,,Trip Advisor“ ir ,,SeatGuru” viceprezidentas, ,,yra tam tikra apibrėžta vieta, kurią jie nori sutaupyti naudodami mažesnes "slimline " sėdynes ir įvesdami griežtesnę konfigūraciją".

"Boeing" ir "Airbus", taip pat dirba ir su aviacijos elektronikos bendrovėmis "Rockwell Collins" ir "Zodiac Aerospace", kurios pamažu mažina kiekvieną orlaivio dalį – nuo sėdynių atlošų iki vietos kojoms.

Po šių pakeitimų, buvo gauta daug skundų iš vartotojų. Bet oro linijų bendrovės lakoniškai teisinosi, esą privalančios taip padaryti, nes taip yra taupomas lėktuvų kuras. Taip pat jos atsisakė paaiškinti, kodėl ankstesni vonios kambariai yra mažesni.

Tačiau interneto rinkodaros atstovas Rockwell Collins teigia, kad tualetai, anot jo, turėtų būti kaip tik plečiami – esą juose vidutinio dydžio žmogui nebeužtenka vietos.

Lėktuvo tualetas

Tokiu vietos mažinimu užsiima ne vien amerikiečiai – pietvakarių gyventojai taip pat nusprendė pasekti amerikiečių pavyzdžiu. Įmonės, tokios kaip ,,United”, ,,Delta” ir ,,Aerospace” atsižvelgė į rinkos ekonomiką ir pačios pastatė mažesnių gabaritų įrengimo orlaivius.

Bet šie naujieji tualetai iškart sukėlė ir keleivių, ir skrydžio palydovų, ir pilotų bei įmonės "Jet Blue" vadybos skyriaus pasipiktinimą bei pažėrė jiems kritikos.

Vėliau, kovo mėnesį, buvo paskelbtas vaizdo įrašas, kuriame net šios įmonės generalinis direktorius Robin Hayes išreiškė nusivylimą dėl įmontuotų naujųjų patalpų, kurios, jo nuomone, yra itin nepatogios.

Vienas skrydžio palydovas, susitikęs su amerikiečių generaliniu direktoriumi Dougu Parkeriu teigė, esą ,,į naujuosius tualetus net neįmanoma patekti”.

Lėktuvo tualetas

Kita didelė problema naujųjų vonios kambarių lėktuvuose – itin mažos kriauklės, į kurias netelpa net abi rankos. Tačiau į šį skundą buvo nekreipta dėmesio – tik laiške JAV oro linijų atstovas spaudai Josh Freed sakė, kad ,,Spacewall” buvo vienintelis tualetas, kurį galima įtalpinti į ,,737 Max” orlaivį.

,,Ne visi kritiškai vertina pokyčius, kuriuos atlieka jų šalies oro bendrovės, siaurindamos tualetus”, tikino Joe Leader, oro linijų keleivių nuomonę tiriančios įmonės vadovas. ,,Kai kuriems ši smulkmena – visiškai nerūpi. Tačiau oro linijoms ji naudinga – padeda protingiau išnaudoti turimą erdvę”.

Ekspertas taip pat teigė, kad orlaivių gamintojai kuria technologijas, pagerinsiančias tualetų padėtį ore. ,,Nesuprantu, kodėl žmonės nervinasi, juk taip mažiau teršiama gamta, be to, mažėja ir bilietų kainos, nes tenka mažesnė vieta vienam žmogui. O naujuosiuose vandens kambariuose bus įrengta rankų džiovinimo sistema ir automatinis vandens nuleidimas, taupantis vandenį".

Lėktuvo tualetas

Tačiau reakcija į mažesnius tualetus dažniausiai būdavo neigiama. Tačiau tokia ji buvo tik oficialiai paskelbus apie sumažėjusius orlaivius – 2015-aisiais ,,Delta” išleidus pirmuosius lėktuvus mažesniais tualetais, niekas iš pradžių to nė nepastebėjo.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (42)