aA
Skrydžių palydovai, pilotai ir šios pramonės srities ekspertai atskleidžia kelias paslaptis, apie kurias niekada nesusimąstėte, sėdėdami lėktuve.
© Shutterstock

1. Skrydžio kapitonas lėktuve turi daug valdžios.

Užsivėrus lėktuvo durims, federalinės taisyklės skrydžio kapitonams suteikia gana neribotą valdžią, teigia „Think Aviation“.

Skrydžio kapitonai turi teisę suvaržyti keleivį, surašyti testamentą, skirti baudą ar neįsileisti keleivio, kuris atrodo ligotas. Skrydžio kapitonui lėktuve priklauso galutinis žodis – reikia daryti tai, ką jis sako.

2. Skrydžio palydovams neskaičiuojamas uždarbis, kol neužsidaro lėktuvo durelės.

Tiems skrydžio palydovams, kurie gauna valandinį uždarbį, pinigai pradedami skaičiuoti tik tuomet, kai užsidaro orlaivio durys. Panašiai būna ir atskridus: pinigų skaičiavimas nutrūksta, kai lėktuvo durys atidaromos, pažymi „The Points Guy“.

Taip, visas tas laikas, kol palydovai paruošia skrydžiui lėktuvą, įlaipina keleivius, atlieka saugumo patikrinimus ir palydi keleivius iš lėktuvo, nėra apmokamas.

Dėl šios priežasties daug Europos oro linijų bendrovių taiko atlyginimų sistemą ir daugelis įgulos narių gauna neapmokestinamus priedus, kuriais padengiamos tokios išlaidos kaip maistas lėktuvo stovėjimo užsienyje metu.

3. Lėktuvo įgula neleidžia dienpinigių lėbavimui.

Federalinės taisyklės įgulos nariams draudžia vartoti alkoholį, likus aštuonioms valandoms iki skrydžio, o pačių oro linijų bendrovių taisyklės gali būti dar griežtesnės. Jei lėktuvas užsienyje stovi pernakt, dauguma įgulos narių kažką užkanda ir eina miegoti, nes jei darbo vietoje jie bus sučiupti neblaivūs ar kamuojami pagirių, jų laukia griežtos bausmės.

„Gali atvykti į darbą, o kažkas pakvies tave pasitikrinti alkotesteriu ar atlikti narkotikų testą, - „The New York Post“ pasakojo buvęs skrydžių palydovas Shawnas Kathleenas. – Taigi niekas nerizikuoja“.

4. Skrydžių palydovai veikiausiai galėtų priimti gimdymą.

Skrydžių palydovai nėra tik padavėjai danguje – jie turi mokėti daug dalykų. Ruošiantis tapti skrydžių palydovu, reikia įgyti virtinę techninių ir saugumo žinių.

Kaip „The Points Guy“ pasakojo stiuardesė Carrie A. Trey, „per praktinius testus simuliatoriumi reikia mokėti užgesinti gaisrą, diagnozuoti įvairius negalavimus, sutvarstyti lūžusią galūnę, sustabdyti kraujavimą iš nosies, atlikti dirbtinį kvėpavimą ir, taip, priimti gimdymą“.

5. Įstoti į stiuardų mokyklas kartais būna sunkiau negu į universitetą.

Dauguma žmonių neįsivaizduoja, kaip sunku tapti skrydžio palydovu. Oro linijų bendrovės „Delta Airlines“ skrydžių palydovų ruošimo programa garsėja tuo, kad į ją yra labai sunku patekti. 2016 metais iš 150 tūkst. pretendentų įstojo tik 1 proc. Palyginimui: įstojimo į Harvardo universitetą rodiklis 2016 metais buvo 5,2 proc.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kinijos svečiai gėrisi įspūdinga debesų jūra

Džangdziadzijės nacionaliniame miško parke Kinijos Hunanio provincijoje kaip niekada gausu svečių...

Vilniečių laukia neeilinis savaitgalis: nemokamos ekskursijos ir žaidimai visai šeimai

Nemokamos ekskursijos po Vilnių paspirtukais. Kelionės kalnų dviračių trasomis miesto centre....

Įspėjo žiemos keliones planuojančius lietuvius: paskutinės minutės pasiūlymas dar nereiškia, kad sutaupysit (1)

Kartu su prasidėjusiu rudeniu baigiasi ir vasaros atostogų sezonas. Ir nors vasaros įspūdžiai dar...

Turkiją pamėgusiems turistams – daugiau kuklesnių viešbučių (9)

Gausėjant užsienio turistų srautams, Turkijos viešbučių savininkai ir investuotojai planuoja...

Popiežiaus vizito išvakarėse atgijo Vilnių garsinantis paveikslas (19)

Popiežiaus Pranciškaus vizito proga Vilniuje technologijų pagalba žymusis Dievo Gailestingumo...

Top naujienos

DELFI Dėmesio centre. Ką pasirinks TS-LKD: Šimonytę ar Ušacką? (119)

DELFI dėmesio centre. Prie Prezidento rinkimų starto linijos – ir Šimonytė. Ką pasirinks...

Karbauskis už Grybauskaitės pasiūlymo mato kyšančias farmacininkų ausis (344)

Tikrasis prezidentės pateiktų priemonių konkurencingumui didinti tikslas yra sustabdyti planus dėl...

Lietuviai nukeliavo į turistų aplenkiamą Iraną: šiurpių mirties bausmių vieta stebino svetingumu (11)

Keliauti į Iraną sugalvojau tada, kai perskaičiau daug informacijos apie tenykščius žmones, jų...

Popiežiaus Pranciškaus vizitas Kaune: viena bendruomenės detalė liko nepastebėta (41)

Skaičiuojama, kad sekmadienį, rugsėjo 23-iąją, Kaune viešėjusį popiežių Pranciškų pasitiko...

Putinas pateikė savo versiją dėl lėktuvo numušimo Sirijoje Kremlius išplatino viešą pareiškimą (7)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas pirmadienį Izraelio premjerui Benjaminui Netanyahu pareiškė...

Kubilius pasakė, kodėl Skverneliui pernelyg rizikinga kandidatuoti į prezidento postą (54)

Abu kandidatai, apsisprendę dalyvauti Tėvynės Sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų (...

Buvęs Karolinos Liukaitytės mylimasis puikiai atpažįsta gero gyvenimo ieškančias moteris (112)

Verslininką Arną Jurskį, didžiausios Baltijos šalyse riešutų ir džiovintų vaisių įmonės...

Įspūdingiems pokyčiams vilnietei prireikė tik vieno dalyko – rudeniško makiažo balsuokite (3)

Atėjęs ruduo diktuoja ne tik naujas aprangos, bet ir makiažo taisykles. Vasarą pamėgtus BB kremus...

Dzūkas sugalvojo itin originalų būdą kovoti su daržo naikintojais (8)

Vieno didžiausių Pietų Lietuvoje medelyno savininkas dzūkas Tomas Panka kovai su piktžolėmis ir...

Lengviausias būdas iššveisti pridegusį puodą: jokio mirkymo – prireiks tik vienos priemonės (9)

Kam gi nepasitaiko, kad ruošiant maistą pora minučių, kurioms žūtbūt prireikia pasitraukti nuo...