Daugiausia kalbama apie viešbučius ir restoranus, bet ir kitos kelionių industrijos atšakos turi nuogąstavimų, rūpesčių, ypač turint omenyje jų paslaugos pobūdį. Tai ypač pasakytina apie nišines, vadinamąsias nuotykių ar netradicines keliones. Tokiose kelionėse rizika užsikrėsti virusu didesnė – juk keliautojai stovyklauja, kopia į kalnus, daug vaikšto pėsčiomis, kartais kelias dienas neturi galimybės padoriai nusiprausti.

Keliaujama dažnai į tolimas, nuošalias vietoves, kur sveikatos paslaugos ribotos. Tokiose kelionėse neretai susitinka žmonės iš įvairiausių pasaulio kampelių.

Į klausimus atsakė nišinių kelionių asociacijos „Adventure Travel Trade Association“ (ATTA) vadovas Shannonas Stowellas, kuris yra ir fondo „Adventure Travel Conservation Fund“ (besirūpinančio gamtinių ir kultūrinių išteklių saugojimu) įkūrėjas. ATTA jis vadovauja jau 16 metų. Sh. Showellui įdomu, kaip atrodys nuotykių kelionių sfera po COVID-19 pandemijos, kaip keliautojams ir kelionių vietovėms pavyks prisitaikyti, kad ši sritis nesunyktų.

– Papasakokite apie ATTA. Kokia šios asociacijos veikla?

– ATTA – atsakingų kelionių profesionalų pasaulis tinklas. Profesionalai siekia vystyti keliones, kurių metu dėmesys skiriamas gamtai, kultūrai ir aktyvumui. Mes – didžiausia, labiausiai patyrusi asociacija nuotykių kelionių sferoje, vystome veiklą visame pasaulyje. ATTA rengia mokymus, konferencijas, marketingo programas, teikia patarimus industrijai. 2016 m. įkūrėme pelno nesiekiantį fondą „Adventure Travel Conservation Fund“, kuriame – apie 1300 narių.

– Kaip COVID-19 paveikė konkrečiai kelionių industriją?

– Žlugdančiai. Nėra šitokio masinio visko uždarymo šitokiam ilgam laikotarpiui pasauliniu mastu precedento. Kelionių srities įmonės pirmosios nukentėjo.

– Ar teko matyti, kad kelionių organizatoriai ar viešbučiai imtųsi neįprastų, drastiškų priemonių, siaučiant COVID-19 epidemijai?

– Mačiau daugybę įdomių istorijų – žmonės per tiesiogines feisbuko transliacijas siūlė įvairiausių kelionių, siūlyta skaitmeninių nuotykių vaikams ir t. t. Ko tik nebūta. Kai Gvatemala atšaukė visus skrydžius, vienas iš mūsų narių sumokėjo gidams, kad nuvežtų žmones į Meksiką, iš kur jie galėtų parskristi namo.

– Kaip manote, ar nuotykių kelionių sritis turės pasistengti labiau nei, tarkime, prabangių ar vietinių kelionių sritis?

– Sunku nuspėti, bet, manau, kad nuotykių kelionės bus pozicionuojamos kaip nedidelių grupių kelionės, kurios vengia minių ir uždarų erdvių. Šių kelionių metu žmonės keliauja į gamtą, kad būtų aktyvūs ir sveiki. Vietinėms kelionėms ši situacija tikrai duos naudos, o prabangių kelionių organizatoriai veikiausiai stengsis pateikti saugių pasiūlymų. Išskirtiniai variantai vėl taps populiarūs, nes jie bus skirti mažesnėms žmonių grupėms.

– Daugelis nuotykių kelionių organizuojamos į mažai ištirtas vietoves, kuriose saugumo ir higienos standartai stipriai skiriasi, tarkime, nuo to, prie ko įpratę Amerikos keliautojai. Kaip žmonėms saugiai keliauti po tokias vietas? Ar reikia ieškoti naujų būdų, kaip tyrinėti pasaulį?

– Apie tai galima parašyti atskirą straipsnį. Manau, realybė tokia – tapo aišku, kaip svarbu keliauti su patyrusiais ekspertais, kurie suvokia saugumo svarbą, taigi vertėtų iš anksto pasidomėti. Staiga tapo svarbūs maži dalykai – tarkime, rankų plovimas. Manau, bus keliaujama mažomis grupėmis, veikiausiai pažįstamų žmonių grupėmis. Bus stengiamasi užtikrinti atstumą, medicinos įstaigų buvimą netoli kelionės vietovių, higieną, tikrinama, ar keliautojai yra sveiki kelionės pradžioje.

Vandens turizmas

– Ką patartumėte tiems, kas gyvena iš turizmo? Kaip pritraukti keliautojų, kai situacija normalizuosis?

– Nereikėtų apsimesti, kad nesame susiję su dabarties realijomis. Puikus pavyzdys – Katalonijos kampanija „Išlikite pozityvūs, būkite saugūs, likite namuose... Kataloniją aplankysite vėliau“. Siūlyčiau apsispręsti, kas bus jūsų tikslinė auditorija – keliautojai po gamtą, kalnų dviratininkai, gardaus maisto mėgėjai? Be abejo, apie tai reikės pagalvoti, kai pavojus tikrai bus praėjęs. Mano nuomone, keliautojai turėtų būti atsargūs, o pirmosios atsigaus nišinės kelionės – kulinarinės, nuotykių.

– Kaip keliautojai galėtų palaikyti savo draugus turizmo srityje šiuo metu, kai visi jaučia COVID-19 poveikį ekonomikai?

– Tikiuosi, keliautojai užduos šį klausimą tiesiogiai savo mėgstamoms kelionių agentūroms, viešbučiams, vadybininkams. Jei turite mėgstamą kelionių agentūrą, paskambinkite ir paklauskite, kuo galite padėti. Galbūt tai bus padrąsinantis pokalbis, bet dabar, šiuo sunkiu kelionių kompanijoms metu, tai svarbu. Galbūt užsisakysite kelionę ateičiai, gal neatšauksite užsisakytos kelionės, o nukelsite ją ateičiai. Visas turizmo sektorius nukentės, bet jei žlugs mažos kelionių agentūros, gali pradingi žavi, unikali sritis keliautojams.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)