„Jau ne vienerius metus siekiame palengvinti mūsų keleivių susisiekimą su Vilniaus oro uostu ir sudaryti kaip įmanoma geresnes išvykimo ir atvykimo sąlygas bet kuria transporto priemone. Išaugęs keliaujančiųjų viešuoju transportu skaičius parodo, kad žmonės patenkinti miesto autobusų maršrutais ir dažniu, o atvykimo ir išvykimo iš oro uosto nebemato kaip iššūkio“, – pranešime spaudai teigia Vilniaus oro uosto direktorius Dainius Čiuplys.

Šių metų rugsėjį atlikta apklausa rodo, kad vertinant išvykimo iš Vilniaus oro uosto būdus, parskridusius keleivius dažniausiai atvyksta pasiimti jų draugai, šeimos nariai ar kolegos. Tokį grįžimo būdą renkasi 39 proc. apklaustųjų. Antroje vietoje pagal populiarumą yra viešasis transportas, kurį renkasi 11,9 proc. respondentų. Žemiau sąraše – pavėžėtojų ar taksi paslaugos (10,6 proc.), nuosavi ar įmonės automobiliai (10,3 proc.) bei terminale jau stovintys taksi (9,5 proc.).

Būtent viešojo transporto skiltyje matomas didžiausias pokytis. 2011-aisiais atliktoje apklausoje išvykstantys miesto autobusu teigė vos 3 proc. Vilniaus oro uosto keleivių, kas reiškia, jog iki šių metų šis skaičius išaugo beveik keturis kartus.

„Oro uosto stotelėje stoja 3-iojo G, 1-ojo, 2-ojo, 88-ojo bei 88-ojo N maršrutų autobusai, kurių bendras vidutinis intervalas tarp išvykimų yra vos 4 min. Minėtų maršrutų autobusais tiesiogiai iš oro uosto per 30 min. galima pasiekti miesto centrą ir stotį, senamiestį, Naujamiestį, Naujuoju centru vadinamą dešinįjį Neries upės krantą, Šeškinę, Žirmūnus ir daugelį kitų Vilniaus mikrorajonų. Be to, praėjusiais metais 88-ojo ir 88N autobusų maršrutai, kuriuose važiuoja tik nauji autobusai, tapo greito susisiekimo maršrutais tarp oro uosto ir Naujojo centro, o tai užtikrina vilniečiams ir sostinės svečiams dar patogesnį susisiekimą su miesto centru“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.

2017 m. atnaujinus oro uosto prieigas, buvusi viešojo transporto stotelė perkelta arčiau įėjimo. Į Vilnių atvykusių keleivių viešojo transporto autobusai laukia iš karto už atvykimo terminalo durų. Lengviau keliauja ir išskrendantys iš sostinės – jų kelias iki išvykimo salės taip pat gerokai sutrumpėjo.

Dainius Čiuplio teigimu, artimiausiu metu Vilniaus oro uosto susisiekimą su miestu tobulinti planuojama ieškant sinergijos su AB „Lietuvos geležinkeliai“.

„Šiandien vos 3,2 proc. keleivių iš oro uosto išvyksta traukiniu, nepaisant to, kad traukinių stotelė, iš kurios galima nuvykti iki centrinės Vilniaus traukinių stoties, stovi vos 200 m nuo oro uosto terminalo. Tikime, kad miesto stoties kryptimi judantiems keleiviams ši alternatyva turėtų būti pati patogiausia, tad Vilniaus oro uosto rekonstrukcijos metu, tvarkydami transporto prieigas, planuojame plėtrą, kad šis susisiekimo būdas su oro uostu mūsų keleiviams taptų dar patogesnis ir tuo pačiu populiaresnis“, – aiškina Vilniaus oro uosto direktorius.

Pastebima, kad, lyginant 2011 m. ir 2018 m. apklausas, nežymiai, tačiau krito taksi populiarumas, nepaisant to, jog šiemet prie taksi priskirtos ir „Uber“ pavėžėjimo paslaugos. 2011-aisiais 14 proc. respondentų rinkosi grįžti prie terminalo rastu taksi, dar 12 proc. ketino taksi išsikviesti telefonu. Šiemet šie atsakymai nukrito atitinkamai iki 9,5 proc. ir 10,6 proc.

2011-aisiais vykdyta apklausa tuomet parodė, jog miesto autobusus rinktis keleivius labiau paskatintų tinkamesni maršrutai (44 proc.) ir kursavimo dažnis (30 proc.). Šį rudenį Vilniaus oro uosto lankytojai buvo paprašyti skalėje nuo 1 iki 5 įvertinti kiekvienos esamos transporto priemonės galimybes (patogumą, kokybę, kainą ir t.t.). 81,6 proc. respondentų viešojo transporto susisiekimą su Vilniaus oro uostu įvertino 4 ar 5 balais. Bendras įvertinimo vidurkis – 4,1 balo.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt