Bolivija. Mes stovime kalnų perėjoje, vadinamoje „La Cumbre“; 45 minutės kelio nuo La Paso. Rytas. 8.30. Oras maždaug 4,78 kilometrų aukštyje gaivus, bet praretėjęs. Iš autobuso į vėsą išlipę keleiviai stoviniuoja ir kažko nekantriai laukia. Jie šiandien čia atvyko atsisėsti ant kelis tūkstančius dolerių kainuojančių dviračių ir minti pedalus „pavojingiausiu pasaulio keliu“. Aš prižiūrėsiu, jog jie grįžtų sveiki ir gyvi.
Pavojingiausias pasaulyje kelias Bolivijoje
© Corbis/Scanpix

Tai kelionė, kuriai aš vadovauju, jeigu tuo metu dirbu. Nors La Pasą supa puikus siauras dviračių takas, kurį tik keli profesionalūs dviratininkai naudoja įvairių filmų filmavimui, Bolivija negarsėja kaip gera vieta mėgstantiems poilsiauti važinėjant dviračiu. Nepaisant to, čia atvyksta tie, kurie nori įgyti teisę girtis važiavus pavojingiausiu pasaulio keliu.
Nedaug atvykstančių žmonių yra patyrę dviratininkai; daugelis jų iš viso paskutinį kartą ant dviračio sėdėjo tik vaikystėje.

Tačiau tai nėra problema, kadangi važiuoti nėra sunku, vaizdai nuostabūs, įsimenantys ir priverčiantys kūną virpėti iš jaudulio. Tiesa, kelyje tyko įvairūs pavojai, dėl to aš čia ir esu.
Visiems išdalinama įranga. Šalmai, pirštinės ir oranžinės saugos liemenės privalomos; žiūronai, šiltesnis švarkas ir kelnės – rekomenduotina.

Kiekvienas dviratis yra sureguliuojamas atskirai kiekvienam dalyviui. Jiems leidžiama „apsukti keletą ratų“ automobilių stovėjimo aikštelėje, kad priprastų prie pavarų perjungimo ir paties dviračio, kuriame sumontuoti vieni galingiausių hidraulinių diskinių stabdžių pasaulyje. Vėliau dalyviai sugrupuojami ir supažindinami su važiavimo technika, saugumo instrukcijomis ir elgesio taisyklėmis. Pajudame.

Kelionė prasideda „La Cumbre“ ir baigiasi beveik už 64 kilometrų, nusileidus apie 3,66 kilometro šalia nedidelės Yolosa gyvenvietės. Pirmiausia maždaug 20 kilometrų važiuojame asfaltu, kad dalyviai galėtų priprasti prie dviračio, ir tik tada pasukame į pavojingiausią pasaulio kelią.

Vos tik pradėjus važiuoti šiuo keliu, jis susiaurėja iki 3 metrų pločio dviejų krypčių žvyrkelio. Dviratininkų laimei, prieš 3 metus tarp „La Cumbre“ ir Coroico (miestelis virš Yolosa) buvo nutiestas naujas asfaltuotas kelias. Tai smarkiai sumažino eismo intensyvumą kelyje, kurio mes dabar važiuojame: čia mes galime sutikti nuo 5 iki 10 transporto priemonių.

Tačiau reali grėsmė yra vertikalus skardis kairėje kelio pusėje. Jei dviratininkas bus neatsargus, jis gali sužinoti, ką reiškia laisvasis kritimas iš daugiau nei 600 metrų. Nors tai yra aukščiausias skardis, beveik visi likę 40 kilometrų yra potencialiai mirtini – didelio skirtumo, krentant akmeningu skardžiu, tarp 60 ar 600 metrų tikrai nėra.

Greičiausiai kažkas šiandien vis tiek nukris nuo dviračio. Dažniausiai tai tėra nedideli įvykiai, kurių metu dviratininkai atsiperka nedideliais nubrozdinimais, įpjovimais ar tik suplėšytais drabužiais. Tiesa, kartais viskas baigiasi kur kas blogiau.

Prieš vienuolika metų „Gravity Bolivia“ – firma, kurioje aš dirbu – buvo pirmoji, pasiūliusi turistams galimybę važiuoti dviračiu šiuo keliu. Nuo to laiko tokias paslaugas pradėjo siūlyti daug mėgėjų, todėl padaugėjo ir nelaimingų atsitikimų. Taip įvyksta dėl prastų instrukcijų ir dar blogiau veikiančių dviračių. Kartais tokie žmonės turi daugiau testosterono nei gebėjimų kažką atlikti. Nepaisant visko, šį (ir kitus) kelią privaloma gerbti. Tikiuosi, kad Motina Žemė nepareikalaus žmonių kraujo.

Privažiuojame posūkį, nuo kurio oficialiai prasideda pavojingiausias pasaulio kelias. Trumpas atokvėpis ir užkandimas, suteikiama dar daugiau instrukcijų, susijusių su važiavimu žvyrkeliais, akmenuotu keliu ar purvu. Tęsiame kelionę dviračiais, o iš paskos važiuoja pagalbinis autobusas, pasiruošęs padėti bijantiems toliau keliauti ar tiems, kuriems reikia patvarkyti ar pareguliuoti dviratį.

Pravažiavus garsiausią ir labiausiai fotografuojamą vietą kelyje, – „Atviruko kampas“, – mes atvykstame į mūsų pietų poilsio vietą. Peizažas drastiškai pasikeitęs, jeigu prisimintume „La Cumbre“. Nebėra nuobodžių, be augmenijos ir užsnigtų kalnų viršūnių. Jas pakeitė žaliuojančios džiunglės, rūkas ir kriokliai. Kartais pro šalį praskrenda nuostabios spalvinės gamos drugeliai, į kuriuos malonu pasižiūrėti poilsio metu, bet pavojinga važiuojant.

Prieš keletą metų kažkas iš tikrųjų per ilgai į juos užsižiūrėjo ir viskas baigėsi trumpu skrydžiu su jais. Laimei, viskas baigėsi tik nerimtais sužeidimais. Nepaisant to, šis atvejis parodo vieną iš daugelio dėmesingumo trikdžių ir tai, kaip viskas gali baigtis neatidžiam dviratininkui.

Mes tęsiame kelionę ir nusileidžiame 2 tūkst. 500 metrų. Ore gausu deguonies, temperatūra gerokai šiltesnė, o dviratininkai, žinodami, jog tuoj tuoj pasieks dvi susikertančias seklias upes, vieną po kito nusimetinėja rūbus. Vieni jas kerta nesustodami ir kaip įmanoma greičiau, kiti priešingai – važiuoja per jas iš lėto.

Kirtus upę judame Yolosa link: sukaitę ir suprakaitavę, nors pedalų minti kelionės metu praktiškai nereikėjo. Pravažiuojame keletą namų ir kelionę baigiame prie gyvūnų prieglaudos, esančios visiškai greta pėsčiųjų tilto, jungiančio du upės krantus.
Čia jūsų laukia karštas dušas, alus, maistas, maudynės ir, jeigu jums pasiseks, pasižaidimas su beždžionėmis.

Galiausiai visi sulipa atgal į autobusą ir grįžta i La Pasą – mūsų laukia trijų valandų kelionė atgal pavojingiausiu pasaulio keliu. Tikiuosi, kad dar ne per vėlu ir mes grįšime iki 19.30. Žinoma, tai priklauso nuo to, kiek kartų mes sustosime fotografuoti pasakiškų peizažų, kuriuos mes sąmoningai ignoravome, važiuodami dviračiais.

Man tai „dar viena diena biure". Tiems, kurie ką tik važiavo pavojingiausiu pasaulio keliu – įspūdžiai ir prisiminimai visam gyvenimui.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Balsavimas: išrinkite gražiausią salą Lietuvoje (11)

Naujienų portale DELFI vyksta unikalus projektas: „ 100 žingsnių per Lietuvą “, kurio metu...

Išrinkite, kuri Lietuvos sala yra pati įspūdingiausia (17)

Naujienų portale DELFI vyksta unikalus projektas: „ 100 žingsnių per Lietuvą “, kurio metu...

„Ryanair“ streiko metu keleiviai liko ir be skrydžio, ir be pinigų (2)

Patikimumas ir puiki reputacija – tai vertybės, kurios oro linijoms padeda užpildyti lėktuvų...

Svetur atostogauti susiruošusiems lietuviams sukurta paskyra apie vėluojančius skrydžius (2)

Reaguodamas į šią vasarą vis opesnę lėktuvų vėlavimų problemą bei siekdamas apsaugoti savo...

Naujos rankinio bagažo taisyklės JK: skaičiuos ne tik skysčius, bet ir miltelius (7)

Miltelinio pagrindo turinys, toks kaip makiažas, kava ar prieskoniai greit bus uždrausti visuose...

Top naujienos

Feisbuke plinta siūlymai, kaip užsidirbti iš „Maxima“ kortelės (118)

„Pinigai grįžta perkant“, – džiaugsmingai skelbia viena feisbuko grupė. Joje visi norintys...

Vienintelė tokia Lietuvoje: bažnyčios rūsyje laukia šiurpi akistata su mirtimi (40)

Liškiava – senas dzūkų kaimelis, kuris rašytiniuose šaltiniuose minimas dar nuo XI a....

Charkoviečiai pageidauja pasiskolinti mūsų prezidentę: jos reikia Ukrainai (604)

Prieš lankantis pusantro milijono gyventojų turinčiame, antrame pagal dydį Ukrainos mieste...

Trumpas po susitikimo su Putinu: aš manau, kad dabar mes einame teisingu keliu (1570)

Pirmadienį Helsinkyje susitiko JAV ir Rusijos vadovai. Tai buvo pirmasis dvišalis Donaldo...

Orai: tvankuma ir lietus nesitrauks

Šią naktį būti užkluptiems trumpo lietaus su perkūnija didžiausia tikimybė pietinėje šalies...

JAV sulaikyta Rusijos agentė dėl pasikėsinimo kištis į JAV politiką (27)

JAV pareigūnai sulaikė 29 metų rusę dėl pasikėsinimo daryti neteisėtą įtaką Jungtinių...

Neringa Venckienė vėl sulaukė palaikymo: iš Lietuvos – laiškas JAV teismui (709)

Ketvirtadienį, liepos 12 d., Jungtinių Amerikos Valstijų teismas paskelbė, kad Neringos...

Futbolo taktikos evoliucija: kodėl Kroatija pasaulio čempionate buvo balta varna? (33)

Kroatija nusipelnė neutralių gerbėjų simpatijų, bet ji nediktuoja globalių madų. Taip mano...

Temstant Rokiškyje įvyko avarija – sužalotas žmogus (7)

Pirmadienio vakarą Rokiškyje įvyko avarija, kurios metu sužalotas žmogus. Laimė, ne stipriai.

Lietuvos aukštuomenė parodė elegancijos ir gero skonio pavyzdį (246)

Tradiciškai liepos 14-ąją Turniškėse esančioje Prancūzijos rezidencijoje paminėta Bastilijos...