aA
Jau šią liepą ir rugpjūtį 15 tūkst. aštuoniolikmečių galės leistis į nemokamas keliones traukiniais po Europą. Pretenduoti į „InterRail“ bilietus specialiame tinklalapyje bus galima po pusantro mėnesio.
Lietuvos geležinkeliai
© Lietuvos geležinkeliai

Tereikės atsakyti į kelis klausimus ir įveikti atranką, o tuomet – pirmyn gaudyti patirtis! Šio projekto iniciatoriai tikisi, jog sugrįžę keliautojai pasidalins teigiamais įspūdžiais, kad kitąmet jį būtų galima pratęsti ir įtraukti dar daugiau žmonių.

Maistas buvo nesveikas, užtat pokalbiai – įsimintini

„Tai yra puiki proga pamatyti mūsų žemyno grožį, turtingumą ir įvairovę, – pristatydamas iniciatyvą „DiscoverEU“, per tiesioginę transliaciją socialiniame tinkle „Facebook“ sakė vienas iš jos iniciatorių, didžiausios Europos Parlamento (EP) frakcijos – Europos liaudies partijos – pirmininkas Manfredas Weberis. – Tai padaro mus kitokius. Palyginti su kitais regionais ir žemynais, Europa yra tokia spalvinga ir graži! Svarbu pamatyti šitą grožį, gerbti įvairovę ir matyti tai kaip privalumą.“

Anot politiko, kelionė traukiniu – visai kitokia nei lėktuvu, kuriame turi savo vietą ir retai iš jos pajudi. Traukiniai leidžia aktyviai dalyvauti veiksme, bendrauti su žmonėmis ir parsivežti visai kitokios patirties nei iš skrydžio.

M. Weberiui mintis parūpinti nemokamų bilietų jaunuoliams kilo prisiminus savo paties keliones traukiniais. „Aš jau senas, man – 46 metai, – šmaikštavo iš Vokietijos pietuose esančios Bavarijos kilęs europarlamentaras. – Bet jaunystėje, būdamas 18-19 metų, daug keliavau su draugais.“

Į pirmą kelionę Didžiojon Britanijon jie leidosi trise. Neturėdami pinigų, jie kasdien valgė žuvį su skrudintomis bulvėmis ir užgerdavo alumi. „Tai nebuvo labai sveikas maistas“, – juokėsi M. Weberis, užtat jis leido patirti nepamirštamų įspūdžių: „Vieną vakarą sėdėjome aludėje. Iki šiol prisimenu labai ilgą pokalbį su vienu britu. Aš, jaunas vokietis, diskutavau su senu britu apie istoriją, Antrąjį pasaulinį karą. Jaunam žmogui tai buvo įstabu!“

Vėliau vokiečiai keturiese pasuko į pietus – Sicilijon. Karštą vasarą traukinys su neveikiančiais kondicionieriais nuvylė, tačiau patiko pokalbiai su žmonėmis apie mafiją ir kitus dalykus.

Registracijai – tik dvi savaitės

Šiemet bus įgyvendinamas pilotinis projektas, kurio metu bus išbandomos informavimo apie tokią galimybę sistemos, sprendžiama, kaip valdyti didelius keliaujančio jaunimo srautus ir pasirūpinti jų saugumu. Planuojama, kad vėliau šiuo pasiūlymu pasinaudos 50-70 proc. aštuoniolikmečių, kurių šiuo metu ES yra daugiau kaip 5,4 mln.

Kol kas žadama išdalinti 15 tūkst. „DiscoverEU“ kelionės pasų. Jie nebus tiesiog dovana 18-ojo gimtadienio proga. Norint gauti galimybę keliauti nemokamai, reikės įveikti tam tikrą konkursą.

Registracija specialiame tinklalapyje, kuris bus integruotas į Europos Komisijos (EK) portalą jaunimui ir pradės veikti artimiausiomis dienomis, vyks birželio 12-26 dienomis. Iškart po to prasidės atranka, kad jau liepos pradžioje būtų žinomi laimingieji.

Užsiregistravus laukia keletas klausimų apie Europos kultūros paveldą, EP rinkimus ir jaunimą. Atsakymai padės atrinkti nemokamų bilietų gavėjus, nes, anot M. Weberio, „kiekvienas turi turėti idėją apie kelionę, kur nori važiuoti, žinoti apie tų miestų kultūrą“. Pretendentai turės aplankyti bent vieną Europos kultūros paveldo objektą, dalintis įspūdžiais apie kelionę socialinėje medijoje ir taip tapti „DiscoverEU“ ambasadoriais.

Registruotis galės visi Europos Sąjungos narių piliečiai arba teisėtai jose gyvenantys asmenys, kuriems liepos 1-ąją bus sukakę 18 metų. Bus galima registruotis pavieniui arba kaip grupei iki 5 žmonių.

Kelionė turės įvykti tarp liepos ir rugpjūčio, prasidėti vienoje iš ES valstybių ir tęstis ne ilgiau kaip 30 dienų. Sieną jaunuoliams teks kirsti 1-4 kartus, kitaip tariant, reikės aplankyti nuo dviejų iki penkių šalių.

Daugiau informacijos apie programą ir visos naujienos, susijusios su registracija, skelbiamos „Facebook“ paskyroje „DiscoverEU“.

Net trečdalis jaunuolių neturi pažįstamų kitoje ES valstybėje

Traukinys yra vienas seniausių keliavimo būdų, kurį žmonės vėl mielai renkasi – net 58 proc. europiečių kelionę šia transporto priemone vertina labai gerai arba gerai. Jos populiarėja ir dėl didėjančio komforto – atnaujinamų traukinių, gero aptarnavimo, švaros, bevielio interneto.

Kaip tinklaraštis Euroblogas.lt jau rašė, EK sutiko įgyvendinti EP pasiūlymą dėl nemokamo „Interrail“ bilieto europiečiams, kuriems sukanka 18-a, ir skyrė 12 mln. eurų.

Taip tikimasi visiems jauniems europiečiams, nepriklausomai nuo socialinės padėties ar išsilavinimo, taip pat – jaunuoliams su negalia suteikti galimybę pakeliauti po užsienį. Kelionės traukiniais padėtų mažinti oro taršą ir kovoti su klimato kaita.

Projektas apims keliones traukiniais, bet prireikus – ir kitu transportu, atsižvelgiant į ekologinius veiksnius, laiką ir atstumą. Baltijos šalys, Kipras ir Malta nepriklauso „InterRail“ tinklui, bet šias valstybes žadami prijungti prie bendros schemos ir suteikti galimybę nemokamai keliauti vietiniais traukiniais ar keltais.

„Lenkija ir Baltijos valstybės yra gražios šalys“

„Tai – ne vien nemokami bilietai, – pabrėžė M. Weberis. – Tai yra investicija į patirtį, mąstymą, suvokimą, ką galvoji apie kitus.“ Jo žodžiais, tai ypač svarbu galvojant apie takoskyrą tarp Vakarų ir Rytų. Politikas teigė ne kartą patyręs, kad Prancūzijoje, Ispanijoje ar kitur Vakaruose, paminėjus Varšuvą ar Lietuvą, jos atrodo labai tolimos.

„Reikia suprasti, kad Lenkija ir Baltijos valstybės yra gražios šalys. Visi žino, kad Ispanija yra graži, Italija, Graikija yra puikiai žinomos. Bet kiekviena šalis turi savo ypatumų, reikia tai pažinti.“

Anot projekto iniciatorių, nemokamais bilietais siekiama įgyvendinti pagrindinę ES idėją – suburti žmones, paskatinti jaunimą pažinti ES ne per politiką, bet per emocijas, leisti patirti, ką reiškia būti ne tik slovaku, vokiečiu ar graiku, bet ir europiečiu. Bilietai esą gali būti tik pradžia – miestai ir regionai skatinami pasiūlyti keliautojams kalbų kursus, įvairių kultūrinių ir socialinių veiklų, padėti rasti nakvynės vietą.

Tai esą ypač aktualu šiomis dienomis, kai sklinda nemažai klaidingos informacijos apie Europą. „Jei norime kovoti su stiprėjančiu populizmu, jie turi gauti galimybę patys patirti laisvo judėjimo privalumą, kaimynines šalis ir kas vienija žmonių įvairovę“, – rašoma projekto tinklalapyje. Įdomu, kad 80 proc. jaunų europiečių tiki, jog ES reiškia keliavimo laisvę, bet daugiau nei trečdalis neturi pažįstamų kitoje ES narėje. Be to, vienas iš šešių nurodo, kad mokytųsi užsienio kalbų, jei turėtų galimybę keliauti svetur.

1972 metais pradėjusi veikti sistema „InterRail“ laikoma kelionių traukiniais be sienų po Europą sinonimu. Įsigijus vieną bilietą, galima laisvai keliauti per 30 šalių. Kiekvienais metais šia sistema pasinaudoja apie 300 tūkst. jaunų žmonių, kuriems kelionės visais tinklo geležinkeliais kainuoja 200-479 eurų (priklausomai nuo kelionės trukmės). Sistemoje dalyvauja daugiau nei 35 geležinkelio ir keltų kompanijos.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Ryanair“ siūlo privačius skrydžius: kaina – beveik 5 tūkst. eurų už valandą (7)

Užsisakę privatų skrydį oro transporto bendrovės „Ryanair“ lėktuvu, galėtumėte mėgautis...

Kelionė iš Vilniaus oro uosto į namus: vis daugiau keleivių renkasi pigiausią būdą (25)

Oro uostas Vilniuje natūraliai yra didžiulio judėjimo centras, iš kurio ir į kurį kasdien...

Į aukščiausią krioklį Baltijos šalyse veda nauji laiptai: nuo jų atsiveria nenusakomo grožio vaizdai (21)

Po aštuonerių metų pertraukos vėl bus galima laiptais užkopti iki aukščiausio Baltijos šalyse...

Prabangiuose viešbučiuose svečius stebina neįprastos paslaugos (4)

Norėdami kuo labiau įtikti savo klientams prabangiausi viešbučiai kaip išmanydami stengiasi juos...

Europos oro uostuose pradedami naudoti melo detektoriai (36)

Kai kurių Europos šalių oro uostuose jau visiškai pasirengta pradėti ypač išmanių melo...

Top naujienos

Prieš naują maitinimo strategiją mokyklose ir darželiuose – eksperimentas: ką vaikams teko valgyti? (4)

Sveikatos apsaugos ministerija pirmą kartą inicijavo tokį eksperimentą: pagal specialistės...

Šokiruojantis moksleivių muštynių stadione vaizdo įrašas: kas ir kodėl buvo nutylėta (158)

Keliasdešimt moksleivių su mobiliaisiais telefonais, filmuojantys dviejų bendraamžių muštynes...

Legendinis Arlauckas prisiminė nuotykius su Sabu ir Kurtinaičiu: istorijų „stiprumas“ gali priblokšti (3)

Žodžio kišenėje neieškanti Eurolygos legenda Joe Arlauckas davė išskirtinį ir Ispanijoje...

Akis į akį susidūrė su Rusijos FSB: pasakė, kad turiu du variantus (45)

Leidinys „The Insider“ ir „ Bellingcat “ tyrėjų grupė paviešino tyrimą, kuriuo...

Pirmenybė į tūkstantinę paramą – moterims, emigrantams ir jauniems, o likusiems ¯\_(ツ)_/¯ (34)

Ūkininkai, pretenduojantys į ES paramą, skundžiasi, jog taisyklės pakankamai diskriminacinės ir...

„Ryanair“ siūlo išskirtinę paslaugą: kaina – beveik 5 tūkst. eurų už valandą (7)

Užsisakę privatų skrydį oro transporto bendrovės „Ryanair“ lėktuvu, galėtumėte mėgautis...

Nustebsite sužinoję, kam skirta iš pažiūros nereikšminga palto detalė (1)

Paltus dažnai papildantys antpečiai, kurie iš vienos pusės būna prisiūti, o iš kitos –...

Pasieniečių kameros užfiksavo, ką vilkų gauja išdarinėja miške (61)

Vieni iš grėsmingiausių miško plėšrūnų yra vilkai . Todėl žmonės, sutikę šį keturkojį,...

Bauginanti istorija Angelai Merkel neleidžia miegoti naktimis (25)

Angela Merkel nerimauja dėl septynioliktojo amžiaus. 64-erių metų amžiaus kanclerei...