aA
Tarakonai viešbučio kambaryje? Statybų aikštelė vietoj puikaus baseino? Įsigijote kompleksines kelionės paslaugas, tačiau dėl vėluojančio traukinio nespėjote į skrydį?
© Scanpix

Būtent tokius atvejus reglamentuoja nauja Kelionės paslaugų paketų direktyva, kuri įsigaliojo nuo 2018 m. liepos 1 d., rašoma pranešime spaudai.

Europos vartotojų centrų tinklas (ECC-Net) pristato aktualiausias naujoves.

Kokios taisyklės taikomos, užsakant kelionės paketą nuo 2018 m. liepos 1 d.?

  • Įsigalioja griežtesni vartotojų informavimo reikalavimai – turi būti nurodyta aiški ir suprantama informacija apie organizuotą turistinę kelionę, turizmo paslaugų rinkinius ir apsaugą nemokumo atveju.
  • Kelionės organizatorius turi teisę padidinti kelionės kainą ne daugiau kaip 8 proc. ne vėliau kaip likus 20 dienų iki kelionės pradžios, tačiau tik tokiu atveju, jei ši galimybė numatyta sutartyje ir jei kainą būtina padidinti dėl pakitusios kuro kainos, valiutos kurso ar mokesčių politikos. Kita vertus, jei šios išlaidos mažėja, kelionės dalyviai gali reikalauti atitinkamo kainų sumažinimo.
  • Kelionės paslaugų paketų direktyva dabar reglamentuoja ir turizmo paslaugų rinkinius. Pavyzdžiui, vartotojas užsisako skrydį vienoje kelionių svetainėje ir yra nukreipiamas į kitą svetainę, kur per 24 valandas turi užsisakyti viešbučio kambarį. Vartotojo asmens duomenys taip pat perduodami per 24 valandas. Pasirašius tokią sutartį vartotojui užtikrinama apsauga ne tik užsakymų sistemos (kuri tokiu atveju tampa kelionės organizatoriumi), bet ir viešbučio ar oro linijų nemokumo atveju.
  • Direktyva siekiama geriau apsaugoti keliautojų teises. Pavyzdžiui, vartotojas kelionių agentūroje atskirai užsisako skrydį ir viešbutį, jam už kiekvieną paslaugą išrašoma atskira sąskaita. Jei vartotojas už šias paslaugas sumoka agentūrai, jis yra apsaugotas jos nemokumo atveju.
  • Vartotojas turi teisę bet kuriuo metu iki organizuotos turistinės kelionės pradžios nutraukti organizuotos turistinės kelionės sutartį. Tačiau, jeigu vartotojas nutraukia organizuotos turistinės kelionės sutartį, kelionių organizatorius gali reikalauti iš vartotojo sumokėti pagrįstą organizuotos turistinės kelionės sutarties nutraukimo mokestį. Vartotojas turi teisę nutraukti organizuotos turistinės kelionės sutartį, nemokėdamas nutraukimo mokesčio, jeigu kelionių organizatorius iki organizuotos turistinės kelionės pradžios pakeičia organizuotos turistinės kelionės sutarties sąlygas, jeigu dėl vartotojo nurodytų trūkumų organizuotos turistinės kelionės sutartis negali būti toliau vykdoma, o kelionių organizatorius nepašalina trūkumų, jeigu organizuotos turistinės kelionės tikslo vietoje ar visiškai greta atsiranda nenugalimos jėgos aplinkybių, dėl kurių gali tapti neįmanoma vykdyti organizuotą turistinę kelionę.
  • Vartotojas turi teisę, nenurodydamas priežasties, per 14 dienų atsisakyti ne prekybos patalpose sudarytos organizuotos turistinės kelionės sutarties, apie tai pranešdamas kelionių organizatoriui teisės aktuose nustatyta tvarka.
  • Kelionių organizatorius taip pat turi teisę iki organizuotos turistinės kelionės pradžios nutraukti sutartį, grąžinti vartotojui visus sumokėtus pinigus už organizuotą turistinę kelionę ir atlyginti vartotojo patirtą žalą, tačiau žala gali būti neatlyginama teisės aktais nustatytais atvejais.
  • Vartotojas turi teisę reikalauti be nepateisinamo delsimo atlyginti žalą, jeigu dėl vartotojo nurodytų trūkumų organizuotos turistinės kelionės sutartis negali būti toliau vykdoma, o kelionių organizatorius per turisto nustatytą protingą terminą nepašalina trūkumų, dėl pagrįstų priežasčių negali pasiūlyti alternatyvių paslaugų, turistas jų atsisako ir kitais atvejais.
  • Kelionių organizatorius neatsako už netinkamą organizuotos turistinės kelionės sutarties įvykdymą, jeigu įrodo, kad organizuotos turistinės kelionės sutartis buvo netinkamai vykdoma dėl vartotojo kaltės, trečiosios šalies, nesusijusios su paslaugų teikimu pagal organizuotos turistinės kelionės sutartį, kaltės arba nenugalimos jėgos.
  • Vartotojas gali pateikti skundą tiesiogiai kelionių agentūrai arba kelionės organizatoriui. Kelionių pardavimo agentui gavus vartotojo pranešimus, prašymus ar pretenzijas, laikoma, kad juos gavo kelionių organizatorius.
  • Vartotojų pretenzijų kelionių organizatoriui dėl žalos atlyginimo už netinkamą organizuotos turistinės kelionės sutarties vykdymą ar nevykdymą pateikimo senaties terminas yra 2 metai.
  • Europos vartotojų centras Lietuvoje veikia nuo 2005 m. Centras padeda spręsti problemas, kilusias Lietuvos vartotojams, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą Europos Sąjungos valstybėse narėse, Norvegijoje ar Islandijoje bei šių valstybių vartotojams, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą Lietuvoje.

Vartotojams pagalba teikiama nemokamai. Daugiau informacijos www.ecc.lt

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuvis pasidalijo atrasta pigių kelionių schema: aplink pasaulį per dvi savaites už juokingai mažą sumą (116)

„Aplink pasaulį per 14 dienų“. Skamba neįtikėtinai? Taip pasirodė ir mums, kai gavome taip...

Atostogos Turkijoje: atsakymai į dažniausius lietuvių klausimus apie poilsį šioje šalyje (13)

Pirmojoje „Kelionių panorama“ laidoje daugiausia dėmesio skirta kelionėms į Turkiją, kurią...

Pristatytas filmukas apie Lietuvą skirtas daugiausiai pinigų išleidžiantiems turistams (12)

Tel Avive (Izraelyje) vyksta Lietuvos turizmo skatinimo renginys. Jame vietos turizmo profesionalams,...

Keliautojas apgavo „Ryanair“ ir įlipo į lėktuvą be jokio papildomo mokesčio už bagažą (86)

Vienam keliautojui pavyko apeiti prieštaringai vertinamas pigių oro linijų bendrovės...

„Google“ naujieji kelionių įrankiai jau žino, ką veiksite ateinančią vasarą (2)

Prabangių kelionių pasaulyje šiuo metu dominuoja dvi supergalios: personalizavimas ir intuicija....

Top naujienos

Ūkio ministras apie maisto kuponus: nežinau, iš kur atsiranda tokios idėjos (176)

Ar kainų mažinimą pagrindiniu tikslu išsikėlusi vyriausybė savęs neįvarė į kampą? „ Delfi...

Panevėžį drebina kūdikio netektis: po ligoninės išvadų – neįtikimos ir šokiruojančios detalės (67)

Kūdikio Respublikinėje Panevėžio ligoninėje spalį netekusios Ilonos iš mažo miestelio...

Orai: naktys darysis vis šaltesnės (2)

Labai norėtųsi, kad reiškiniai atmosferoje pasikeistų ir savaitgalio orų prognozė...

Į Maroką sugrįžti nenorėtų: vietiniai dedasi šventais, o išdarinėja velniai žino ką (84)

Manau, visi nors kažką girdėję apie Marakešą žino tą chrestomatinę situaciją, kai žioplam...

Moters gyvenimas priminė košmarą: kai tokie artimieji, tai ir priešų nereikia (6)

Vieni vaikystę prisimena su nostalgija, kiti – su baime. Šiurpia istorija pasidalinusią Aušrą...

Nuo likimo nepabėgęs Adomaitis: žinojome, kad bus problemų (45)

Vienas geresnių sezono rungtynių sužaidęs Vilniaus „Rytas“ atitinkamos satisfakcijos negavo...

Kinija demonstruoja savo paslaptingąjį „J-20“ (107)

Kinijos karinės oro pajėgos Žuhajuje vykusioje tarptautinėje aviacijos parodoje pademonstravo savo...

Vilniaus naktinių klubų gražuolės turi savo taisykles: geria kavą, prašo vaikinų palydos ir maskuojasi juodai (78)

Ne paslaptis, kad naktiniai klubai – kaip atskiras pasaulis. Tai, kas juose vyksta po vidurnakčio,...

Kalėjimų sistemoje bręsta naujas skandalas (66)

Skandalas Kauno tardymo izoliatoriuje. Nukentėjusysis tvirtina, kad prieš pat teismo posėdį į...

Iš emigracijos grįžusi lietuvė ir toliau renkasi mokėti mokesčius Britanijai (248)

Laisvas darbo jėgos judėjimas Europos Sąjungoje (ES) leidžia per savo karjeros metus lengvai...