aA
Tarakonai viešbučio kambaryje? Statybų aikštelė vietoj puikaus baseino? Įsigijote kompleksines kelionės paslaugas, tačiau dėl vėluojančio traukinio nespėjote į skrydį?
© Scanpix

Būtent tokius atvejus reglamentuoja nauja Kelionės paslaugų paketų direktyva, kuri įsigaliojo nuo 2018 m. liepos 1 d., rašoma pranešime spaudai.

Europos vartotojų centrų tinklas (ECC-Net) pristato aktualiausias naujoves.

Kokios taisyklės taikomos, užsakant kelionės paketą nuo 2018 m. liepos 1 d.?

  • Įsigalioja griežtesni vartotojų informavimo reikalavimai – turi būti nurodyta aiški ir suprantama informacija apie organizuotą turistinę kelionę, turizmo paslaugų rinkinius ir apsaugą nemokumo atveju.
  • Kelionės organizatorius turi teisę padidinti kelionės kainą ne daugiau kaip 8 proc. ne vėliau kaip likus 20 dienų iki kelionės pradžios, tačiau tik tokiu atveju, jei ši galimybė numatyta sutartyje ir jei kainą būtina padidinti dėl pakitusios kuro kainos, valiutos kurso ar mokesčių politikos. Kita vertus, jei šios išlaidos mažėja, kelionės dalyviai gali reikalauti atitinkamo kainų sumažinimo.
  • Kelionės paslaugų paketų direktyva dabar reglamentuoja ir turizmo paslaugų rinkinius. Pavyzdžiui, vartotojas užsisako skrydį vienoje kelionių svetainėje ir yra nukreipiamas į kitą svetainę, kur per 24 valandas turi užsisakyti viešbučio kambarį. Vartotojo asmens duomenys taip pat perduodami per 24 valandas. Pasirašius tokią sutartį vartotojui užtikrinama apsauga ne tik užsakymų sistemos (kuri tokiu atveju tampa kelionės organizatoriumi), bet ir viešbučio ar oro linijų nemokumo atveju.
  • Direktyva siekiama geriau apsaugoti keliautojų teises. Pavyzdžiui, vartotojas kelionių agentūroje atskirai užsisako skrydį ir viešbutį, jam už kiekvieną paslaugą išrašoma atskira sąskaita. Jei vartotojas už šias paslaugas sumoka agentūrai, jis yra apsaugotas jos nemokumo atveju.
  • Vartotojas turi teisę bet kuriuo metu iki organizuotos turistinės kelionės pradžios nutraukti organizuotos turistinės kelionės sutartį. Tačiau, jeigu vartotojas nutraukia organizuotos turistinės kelionės sutartį, kelionių organizatorius gali reikalauti iš vartotojo sumokėti pagrįstą organizuotos turistinės kelionės sutarties nutraukimo mokestį. Vartotojas turi teisę nutraukti organizuotos turistinės kelionės sutartį, nemokėdamas nutraukimo mokesčio, jeigu kelionių organizatorius iki organizuotos turistinės kelionės pradžios pakeičia organizuotos turistinės kelionės sutarties sąlygas, jeigu dėl vartotojo nurodytų trūkumų organizuotos turistinės kelionės sutartis negali būti toliau vykdoma, o kelionių organizatorius nepašalina trūkumų, jeigu organizuotos turistinės kelionės tikslo vietoje ar visiškai greta atsiranda nenugalimos jėgos aplinkybių, dėl kurių gali tapti neįmanoma vykdyti organizuotą turistinę kelionę.
  • Vartotojas turi teisę, nenurodydamas priežasties, per 14 dienų atsisakyti ne prekybos patalpose sudarytos organizuotos turistinės kelionės sutarties, apie tai pranešdamas kelionių organizatoriui teisės aktuose nustatyta tvarka.
  • Kelionių organizatorius taip pat turi teisę iki organizuotos turistinės kelionės pradžios nutraukti sutartį, grąžinti vartotojui visus sumokėtus pinigus už organizuotą turistinę kelionę ir atlyginti vartotojo patirtą žalą, tačiau žala gali būti neatlyginama teisės aktais nustatytais atvejais.
  • Vartotojas turi teisę reikalauti be nepateisinamo delsimo atlyginti žalą, jeigu dėl vartotojo nurodytų trūkumų organizuotos turistinės kelionės sutartis negali būti toliau vykdoma, o kelionių organizatorius per turisto nustatytą protingą terminą nepašalina trūkumų, dėl pagrįstų priežasčių negali pasiūlyti alternatyvių paslaugų, turistas jų atsisako ir kitais atvejais.
  • Kelionių organizatorius neatsako už netinkamą organizuotos turistinės kelionės sutarties įvykdymą, jeigu įrodo, kad organizuotos turistinės kelionės sutartis buvo netinkamai vykdoma dėl vartotojo kaltės, trečiosios šalies, nesusijusios su paslaugų teikimu pagal organizuotos turistinės kelionės sutartį, kaltės arba nenugalimos jėgos.
  • Vartotojas gali pateikti skundą tiesiogiai kelionių agentūrai arba kelionės organizatoriui. Kelionių pardavimo agentui gavus vartotojo pranešimus, prašymus ar pretenzijas, laikoma, kad juos gavo kelionių organizatorius.
  • Vartotojų pretenzijų kelionių organizatoriui dėl žalos atlyginimo už netinkamą organizuotos turistinės kelionės sutarties vykdymą ar nevykdymą pateikimo senaties terminas yra 2 metai.
  • Europos vartotojų centras Lietuvoje veikia nuo 2005 m. Centras padeda spręsti problemas, kilusias Lietuvos vartotojams, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą Europos Sąjungos valstybėse narėse, Norvegijoje ar Islandijoje bei šių valstybių vartotojams, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą Lietuvoje.

Vartotojams pagalba teikiama nemokamai. Daugiau informacijos www.ecc.lt

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Populiarėja kelionės traukiniais: patarė, kaip nelikti be bilieto (8)

Kelionę traukiniu reikėtų planuoti iš anksto, nes piko metu bilietų kartais ir pritrūksta, LRT...

Trys dalykai, kuriuos privaloma apgalvoti, keliaujant su vaikais (4)

Kelionės su vaikais – visai kitokios. Jose pamiršti, ką pats norėjai pamatyti ir dieną planuoji...

Dėl streiko Vokietijos oro uostuose atšaukiama šimtai skrydžių (2)

Antradienį aštuoniuose Vokietijos oro uostuose bus atšaukta šimtai skrydžių, įskaitant ir...

Nuoskaudas dėl nesklandžių atostogų kaupdavę lietuviai problemas ėmė spręsti vietoje (13)

2019-aisiais pasaulinis turizmo sektorius pateiks bent kelias ryškias tendencijas. Tarp jų –...

„Ryanair“ didina rankinio bagažo mokesčius (5)

Oro transporto bendrovė „Ryanair“ padidino rankinio bagažo mokesčius, taip pat už teisę į...

Top naujienos

Karbauskis dėl prezidento rinkimų turi ir abejonių: jei taip, tai turėsime problemą (461)

„Kandidatas, kurį mes patvirtinsime savo suvažiavime, taps Lietuvos Respublikos prezidentu“, -...

Linkevičius apie krizę Britanijoje: vyksta iškilmingas viešas šalies niokojimas (107)

„Kad ir kaip baigtųsi Brexitas , Europa jau bus kitokia – ji sukrėsta“, – taip dabartinės...

Theresa May atlaikė nepasitikėjimo balsavimą, tačiau parlamentas toliau aklavietėje atnaujinta 21.18 (101)

Didžiosios Britanijos parlamentas trečiadienio vakarą po ilgų debatų balsavo dėl pasitikėjimo...

Nuo tuberkuliozės niekas neapsaugotas: lėtai progresuojančia ir labai pavojinga liga galima užsikrėsti bet kur simptomai (20)

„Niekas nepasaugotas nuo tuberkuliozės. Kiekvienas kvėpuojantis gali ja užsikrėsti, – sako...

Devintą dieną Dakare finišą pasiekė visi lietuviai: vieni skrido, kiti – klimpo ir gedo atnaujinta 20.41 val. (403)

Dakaro ralyje – 9-oji diena ir finišas, rodos, ranka pasiekiamas. Tačiau lenktynių organizatoriai...

Per pratęsimą palūžęs „Rytas“ nusileido ALBA komandai su puikiu Giedraičiu (150)

Vilniaus „Ryto“ (1/2) komanda Europos taurės „Top-16“ etape patyrė antrąjį pralaimėjimą...

Adomaitis ruošiasi skųstis dėl lipduko, ant kurio paslydo D.J. Seeley (20)

Vilniaus „Rytas“ – įspaustas į kampą. Visų pergalių namuose susirinkti Lietuvos...

Vilniuje programuotojams dirbti padeda šunys: kartu jiems sekasi geriau (6)

JAV programavimo paslaugų įmonės „ Devbridge Group ” kolektyvą Lietuvoje sudaro ne tik...

Atostogauti ketinę lietuviai niršta: kelionių organizatoriai be perspėjimo atšaukė keliones (52)

Poilsines keliones į Tenerifę Ispanijoje nusipirkę lietuviai pasipiktino, kai gavo laiškus iš...

Atostogos lietuvių pamėgtoje saloje: maistas už centus ir pikantiški pasiūlymai gatvėje (72)

Balis – unikali Indonezijai priklausanti sala, kurią dabar renkasi kone visi, galintys keliauti...