Tačiau tikrąją aukso gyslą kasa ne viešbutis ir ne kelionių agentūra. Ją kasa „Google“. Technologijų gigantė, pasitelkusi įspūdingas dirbtinio intelekto ir mašininio mokymosi galimybes, sparčiai tobulina savo kelionių pasiūlymus, kurie šiuo metu apima viską – nuo skrydžių ir viešbučių paieškos iki aktyvaus laisvalaikio rekomendacijų, kelionių vadovų ir žemėlapių.

Pasak kelionių technologijų ekspertės Gillian Morris, skrydžių paieškos programos „Hitlist“ įkūrėjos, tai erdvė, kurioje „Google“ užima unikalią poziciją. „Viena iš priežasčių, kodėl taip sunku diegti naujoves ir teikti džiuginančią kelionių patirtį, yra ta, kad bendrovės dažniausiai nieko apie jus nenutuokia; prie „Kayak“ ar „Expedia“ svetainių jūs prisijungiate ne tam, kad jos galėtų sužinoti, kas jums patinka, – aiškina ji. – Sunku personalizuoti, kai neturi susidaręs aiškaus keliautojo vaizdo. Tačiau „Google“ turi surinkusi tiek daug informacijos – iš jūsų el. laiškų, skrydžių patvirtinimų ir viso kito, – kad gali pasiūlyti iš tiesų stebuklingų kelionių patirčių.“

Įrodymai – po nosimi. Per pastaruosius mėnesius „Google“ tyliai paleido visą seriją į keliones orientuotų funkcijų ir atnaujinimų, kurie padeda suprasti, kokia intuityvi tapo dirbtinio intelekto technologija. Sudėkite juos visus į krūvą ir turėsite pakankamai priežasčių manyti, kad kitą kartą kelionių agentu rinksitės „Google“ robotą.

Čia pateikiame įdomiausias funkcijas, kurių verta ieškoti – arba nuo kurių geriau slėptis, jeigu jums labiau rūpi ne naujausios technologijų tendencijos, o jūsų privatumas.

Galimos kelionės

Nesvarbu, ko ieškote: „Google“ viską mato. (O jeigu dar naudojate balso asistentą, tokį kaip „Google Home“, tai ir girdi.) Tačiau tai, kas gali pasirodyti kaip atsitiktinės, „svajuko dramblionių“ įkvėptos paieškos – „skaniausias meksikietiškas maistas“ ar „kaip daryti jogą ant arklio nugaros“ – pakiša „Google“ puikių užuominų, kur norėtumėte nukeliauti ateityje.

Šias ir panašias paieškas „Google“ sistema pradėjo naudoti „Galimų kelionių“ kaupimui – rinkdama ir saugodama informaciją apie viešbučius, restoranus ir veiklas, kurių ieškojote konkrečiose vietovėse.

„Jeigu jūs neseniai pradėjote ieškoti viešbučių ar veiklų Los Andžele, bet kol kas nieko neužsakėte, visą šią informaciją išsaugosime aplanke „Jūsų kelionės“ – kartu su kitomis su šia konkrečia vietove susijusiomis paieškomis, jūsų stebimais skrydžiais (jei tokių yra) ir kita naudinga informacija“, – aiškina „Google“ viceprezidentas ir produkto vadovas Richardas Holdenas, teigdamas, jog šis įrankis padės keliautojams tęsti savo kelionių planus, jeigu jie dėl kokių nors priežasčių buvo atidėti. „Norime, kad vartotojai tai laikytų savo svajonių kelionių sąrašu – dabar, atlikdami paiešką, jie gali lengvai pasiekti ir pasinaudoti bet kokia iki šios dienos sukaupta informacija, susijusia su viena ar kita vietove“, – teigė jis „Bloomberg“.

Kaip naudotis šia funkcija? Kol kas savo galimas keliones rasti gana keblu. Jos nėra išsaugotos konkrečioje programoje, tokioje kaip „Inbox“, arba pasiekiamos per išskleidžiamą meniu „Chrome“. Turite rankiniu būdu į savo mobiliąją naršyklę įvesti šį URL: google.com/travel/trips. Spustelėkite bet kurį kelionės tikslą ir rasite savo paskutines paieškos užklausas, „Google“ kelionių vadovą ir visus skrydžių maršrutus, kuriuos stebite per „Google Flights“. Užsisakius kelionę, visas aplankas perkeliamas į atskirą skiltį pavadinimu „Būsimos kelionės“, kur visos jūsų rezervacijos yra sudėtos į vieną vietą ir rodomos maršruto forma.

Restoranai jūsų skoniui

Dėl partnerystės su kulinarijos tinklalapiais, tokiais kaip „Zagat“ ir „Infatuation“, „Google“ daug išmano ir apie restoranus: pradedant informacija apie tipišką lankytojų skaičių ir triukšmingumą ir baigiant tuo, kaip restoranas reaguoja į konkrečius dietinius poreikius. Be to, „Google“ nuolat renka informaciją apie tai, kas jums patinka, remdamasi sukauptais duomenimis apie tai, kur esate lankęsi (ar apie ką esate naršę) praeityje. Susipažinkite: „Match Score“ (atitikimo balas) – „Google“ funkcija, sujungianti visus šiuos duomenis ir numatanti, kiek yra tikėtina, kad vienas ar kitas restoranas jums bus prie širdies. Paslauga startavo gegužės mėnesį ir šiuo metu apima tik restoranus, tačiau ateityje gali plėstis, įtraukdama ir, pvz., viešbučius.

Kaip naudotis šia funkcija? Raskite savo atitikimo balą, „Google“ žemėlapyje išskleisdami konkretaus restorano aprašą – procentinis balas turėtų atsirasti šalia apvalaus logotipo, visiškai greta bendro įvertinimo žvaigždutėmis, kurio ir taip visada ieškome. Norite paslaugą pagerinti? Eikite į nustatymus: čia galėsite „Google“ papasakoti apie savo mėgstamą maistą, nesvarbu, ar tai būtų „išskirtinė kava“, „skandinaviški patiekalai“ ar „košerinė virtuvė“ (jei „Google“ žemėlapiais naudojatės operacinėje sistemoje „Android“, parinktis galite rasti per Nustatymai > Vietų paieška > Maistas ir gėrimai, o jei „iPhone“ – Nustatymai > Maistas ir gėrimai).

Toliau mokydami „Google“ algoritmą, restoranus žemėlapyje galite „išsaugoti“ – sistema įsimins, kas jus labiausiai domina. Tą galite padaryti spustelėję bet kurio žemėlapyje nurodyto restorano adresyno piktogramą („bookmark“). Vėliau, žemėlapį atsidarę naršymo režimu, matysite vis daugiau personalizuotų rekomendacijų skirtuke „For You“, kuris veikia bet kuriame mieste, kur benuvyktumėte.

Norite šios funkcijos atsisakyti? Išjunkite „Vietovių istoriją“.

Įspėjimai apie numatomą skrydžio vėlavimą

Jeigu skrydžių užsakymų patvirtinimui naudojate „Gmail“ adresą, „Google“ aiškiai žino, kur ir kada keliausite. Kadangi sistema turi prieigą prie tokios informacijos kaip Federalinės aviacijos duomenys, duomenys apie skrydžio statusą ir orlaivių geografinės padėties duomenys, kilus grėsmei, kad jūsų skrydis bus atidėtas, „Google“ gali jus įspėti. „Mūsų modeliai gali teikti neįtikėtino tikslumo prognozes, – per kasmetinę „Skift Forum“ konferenciją pareiškė R. Holdenas. – Daugybė klientų mums sako, kad įspėjame juos anksčiau nei skrydžių bendrovės ar kas nors kitas.“

Kaip naudotis šia funkcija? Svarbiausias žingsnis – naudoti „Gmail“ adresą, kad „Google“ gautų pranešimą apie jūsų skrydžio patvirtinimą ir galėtų jį sekti. Iki skrydžio likus kelioms dienoms ar valandoms, į naršyklės paieškos laukelį tiesiog įveskite „My Flight“ arba skrydžio numerį; pamatysite pačius naujausius įmanomus skrydžio būsenos atnaujinimus. (O apačioje matysite reklaminius skelbimus.)

Kelionių pasiūlymai

Dauguma lėktuvo bilietus parduodančių svetainių – „Expedia“, „Kayak“ – keliautojus stengiasi nukreipti į specialius pasiūlymus, kai į kelionės paketą įskaičiuotos ir viešbučių kainos. Kaip žinoti, ar tikrai gaunate nuolaidą?

„Šio tipo informacijai skaidrumas negalioja. Keliautojai nežino, kur jiems kreiptis, norint palyginti kelionės paketo ir atskirų komponentų kainas, o mes norime jiems padėti“, – publikai sakė R. Holdenas.

„Google“ sprendimas: tam tikrose rinkose, kaip kad Vokietija ir JAV, įdiegti funkciją, kuri išryškina kompleksinius kelionių pasiūlymus kartu su „a la carte“ kainomis. Tarkim, ieškote, kur galėtumėte nuvykti artėjantį Veteranų dienos savaitgalį? Trumpai tariant, „Google“ jums pasakys, kad tą savaitgalį skrydis iš Niujorko į Monrealį į abi puses kainuos 239 dolerius, o trijų žvaigždučių viešbutis už keturias naktis atsieis 409 dolerius; iš viso bus 648 doleriai. (Spustelėję pamatysite papildomas parinktis, jei pageidautumėte aukštesnės klasės viešbučio ar kitų skrydžio datų.)

Tai kalba apie platesnius „Google“ tikslus naudojant šį ir visus kitus neseniai pristatytus įrankius. Cituojant R. Holdeną, „mes teikiame išsamią informaciją ir paviršutines įžvalgas, kad padėtume keliautojams ir sumažintume stresą sprendimų priėmimo procese. Norime, kad keliauti būtų kuo paprasčiau“.

Kaip naudotis šia funkcija? Savo telefone atsidarykite „Google“ programą ir eikite į google.com/travel arba google.com/flights. Bet kuriame iš šių puslapių ekrano viršuje pamatysite meniu, kuriame bus kelios parinktys, tarp jų – „Skrydžiai“ ir „Viešbučiai“. Pasirinkite „Naršyti“ ir gausite specialiai jums atrinktus kelionių paketus, atkreipiant dėmesį į artėjančius ilguosius savaitgalius, įdomiausias keliones automobiliu iš vietovės, kurioje šiuo metu esate, ir viliojančius pasiūlymus, kur galėtumėte nuskristi per viduržiemio atostogas.