aA
Mums ir man viskas gerai - dar tik 3 diena čia, bet jau galėtume važiuoti namo - įspūdžių ir patirčių labai daug. Turbūt todėl, kad gavome labai gerą kompaniją ir vairuotoją. Jie mus tiesiog lepina. Tarkime, čia įprasta vienas kitą maitinti - imamas indžeros gabalėlis, padažomas padažuose ir prieduose ir tau belieka tik išsižioti - draugas įdeda jį tau į burną.
© DELFI (S.Babiliaus nuotr.)
Pirmą dieną važiavome į restoraną, kur gėrėme medaus vyną ir suvalgėme kokius du kilogramus žalios mėsos. Nelabai protingi pietūs, bet apimti euforijos žiojomės, kai vairuotojas ir Cheru mums į burną mėsą dėjo. Laimei, viskas baigėsi gerai. Bent jau kol kas...

Ką tik turėjome pasninko pietus (trečiadieniais ir penktadieniais - pasninkas) ir tikrą kavos ceremoniją. Moteris, išplovusi kavos pupeles, paskrudino ant anglių, sumalė, išvirė specialiame kavinuke - viskas daroma ant anglių, šalia dega smilkalai... Taip pat dabar suprantu, kodėl etiopai laimi bėgimo rungtis – todėl, kad nuolat eina, bėga, skuba, neša ir kitaip juda. Kas varo keliu karvę, kas ožką, kas asilą, kas buivolą, kas kupranugarį, kas neša kartį, kas pagalių krūvą, eukaliptų lapų ryšulį. Kelyje mus lydi nuolatinis judėjimas, kuris dažniausiai susijęs su gyvuliais - ėjimas paskui jaučio uodegas pas juos tiesiog kraujyje.

Dar čia labai svarbu turėti lazdą. Beveik kaip mums - gerą mobiliaką. Tik lazda naudingesnė. Etiopų vaikai turi šakalius, vyrai - lenktas lazdas, kai kurie kirvius, pastoriai - lazdas su kryžiais. Jei esi kietas - tavo lazda lenkta ir raižyta, jei ubagas - tai bus nutrintas pagalys. Lazda gali varyti gyvulį, sukti ją ore, krapštyti, rodyti, apsiginti, užmauti kirvi, pasiremti, pasvirti ant jos, užsidėti ant pečių ir permesti rankas. Jei esi labai kietas, vietoje lazdos gauni Kalašnikovą!

Mes esame labai įtarūs ir uždari žmonės, turbūt todėl labai stebimės, kad džipe važiuojantį farandžį pamatę etiopai iš tolo mojuoja, sveikinasi ir džiaugiasi, kaip seniai lauktą svečią pamatę.

Važiuojant per miestą, mums šaukia: „YOU!, YOU!, YOU!“, arba „Farandži!”, vyrai kelia antakius (aš taip nemoku jiems atsakyti), merginos šypsosi ir droviai moja, visi drąsesni prieina ir klausia: „Kaip sekasi?“. Jei duodi seniems ir vargšams religingiems žmonėms vieną birą - žegnoja (tai jie daro kažkaip kitaip), laimina ir kažką šneka.

Kadangi viena minutė interneto kainuoja viena birą, tai geriau jau eisiu dalinti jas piligrimams (esame Lalibeloje - labai šventoje vietoje, čia daug 12 amžiaus bažnyčių) – nepykit.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Turkiją pamėgusiems turistams – daugiau kuklesnių viešbučių (9)

Gausėjant užsienio turistų srautams, Turkijos viešbučių savininkai ir investuotojai planuoja...

Popiežiaus vizito išvakarėse atgijo Vilnių garsinantis paveikslas (19)

Popiežiaus Pranciškaus vizito proga Vilniuje technologijų pagalba žymusis Dievo Gailestingumo...

Vilniaus viešbučiams – aukso amžius: turistų daugėja, bet užsieniečiai sostinėje kai ko pasigenda (32)

„Iš ko susideda krypties patrauklumas? Geras įvaizdis padeda, bet kartais jo nebuvimas irgi yra...

Paryžiuje apribojamas automobilių eismas – sostinės centras bus skirtas pėstiesiems

Paryžiaus valdžia nusprendė nuo spalio 7-osios kiekvieno mėnesio pirmą sekmadienį uždaryti...

Lietuvis turi ofisus visame pasaulyje: vieną dieną dirba Dominikos respublikoje, kitą – Balio saloje (12)

„Jau nebeskaičiuoju, kiek šalių esu aplankęs. Bet apetitas kyla bevalgant. Keliauju kur nors kas...

Naujo verslo centro statybų užkulisiai primena mafijos klestėjimo laikus (33)

Naujo verslo centro Žvėryne statybose dirbę verslininkai jo rangovą „ Nobus LT “ kaltina...

Ką pasitraukęs iš Seimo veikė Mindaugas Bastys: ryšiai veda į dabar jau svetimos partijos viršūnę (84)

Zanavykų apygardoje renkant naują Seimo narį, Lietuvos socialdemokratų partijoje ( LSDP )...

Propagandos mašina atvyko į Daniją: platinami mitai apie gyvūnų viešnamius (55)

Danija – Hanso Christiano Anderseno pasakų šalis. Klestinti ir pažangi socialinės gerovės...

Orai: visą savaitę Lietuvą merks lietus (8)

Pirmadienio naktį lietūs toliau merks Lietuvą, pietrytiniame šalies pakraštyje vietomis lis...

Popiežius Pranciškus atvyko į Latviją (10)

Popiežius Pranciškus pirmadienį atvyko į Latviją, kur susitiks su valdžios atstovais ir...

Druskos sunaudojate daugiau, nei manote: Unikausko patarimai, kaip kovoti su druskos pertekliumi (17)

Kai prarandame saiką, net medžiagos, kurios būtinos mūsų organizmui, tampa jį žalojančiu...

Rusijos strateginėje zonoje atsivėrė pavojingas kelias (77)

Prieš porą savaičių, kai dangus buvo ganėtinai saulėtas, o oro sąlygos buvo santykinai...

Iš CSKA – į „Žalgirį“: Westermannas grįžta į Kauną Leo komentaras (41)

Kauno „Žalgiris“ surado ilgai ieškotą patikimą atakų organizatorių. Į Kauną po sezono...

Vokiečių istorikas: pamirštama, kad žydų namus užėmė vietiniai (99)

Tiek Lietuvoje, tiek kitose šalyse Holokausto metais iš žydų pelnėsi vietiniai ne žydų...

Jakeliūno tyrimas: taikėsi į socialdemokratus, tiria konservatorius (54)

Seimo narys Stasys Jakeliūnas nusitaikė į Andriaus Kubiliaus vyriausybę – į jį patį ir...