Kitas

Gurmanas Džeris ir armija skruzdėlių

Lyg muzika ošiantis vandenynas kone po lova ir neįtikėtini salos „šeimininko“ Džo pasakojimai prieš miegą apie nuodingas gyvates ir sviesto su marihuana kontrabandą.

Užtenka praleisti tris paras Koh Ta Kiev saloje Kambodžoje, kad imtų atrodyti, jog laikas sustojo, o tu atsidūrei seriale „Dingę“.

Prie Kambodžos pakrantės nemažai salų, kuriose siūlomas pusiau laukinis poilsis su patogumais. Valanda ne pačia greičiausia valtimi iš žemyno, ir jau gali mėgautis iliuzija, kad esi atskirtas nuo pasaulio. Bungalų tipo mediniuose nameliuose ant vandenyno kranto įrengti paprasti tualetai ir dušai, prieangiuose kabo hamakai, o kai kur sustatyti ir šiaudiniai skėčiai nuo saulės. Geresnėje poilsiavietėje rastum ir šezlongą. Į tokią salą mes ir taikėme.

Vietinėje Sihanukvilio agentūroje pasiteiravę apie aplink esančias salas, buvome informuoti, kad beveik visose vietos užimtos, išskyrus dvi. Viena tokia, kokios ir ieškome, kita kiek kitokia - Koh Ta Kiev.

Būtent čia stovyklavietę, pavadintą „Ten 103“, įrengęs amerikietis Džo.

Beje, pirmasis susidūrimas su juo mums nesukėlė nei simpatijos, nei pasitikėjimo. Išlindęs iš salos gilumos, dėvintis tik aptrintus šortus ir kiek apsiblaususiu žvilgsniu, nelabai patenkintu tonu pareiškė: „Nesitikėjau, kad kas nors atplauks taip anksti, bet, kad jau atplaukėt, eime, parodysiu apartamentus“. Kambodžoje tuo metu buvo pirma dienos!

Kiek nuogąstaudami, kad į salą atplukdę kambodžiečiai neįjungtų valties variklių vos mums pasukus už pirmos palmės, vis dėlto leidomės apžiūrėti „apartamentų“, kurių iš valties visiškai nematyti, nors stovi jie ant paties salos kranto.

„Apartamentai“ - nuo hamakų iki namelių

Netrukus paslaptį, kodėl namelių nematyti, sužinojome. Kelios minutės smėlėtu keliuku tarp įspūdingų medžių bei krūmų knibždėlynės ir mes išvydome pirmuosius apartamentus…

„Šitie - 20 dolerių už naktį“ – Džo bakstelėjo į medyje įrengtą namelį. Nors poilsiauti medyje tikėjomės mažiausiai, smalsumo genami stačiomis kopėčiomis užsiropštėme į viršų.

Namelio viduje – plati savadarbė lova, virš jos tinklelis nuo uodų, šalia dvi kėdės ir dvi lentynos daiktams susidėti. Viskas. Tualetas? Dušas? Kur jau, net durų čia nėra, už tai prieš akis atsiveria dieviška panorama – bekraštis vandenynas ir kitos salos tolumoje.

Apačioje stovintis Džo praneša, kad apartamentų yra ir kitokių. Vieni, pavyzdžiui, – medinė pakyla ant žemės su šiaudiniu stogu, čiužiniu ir rėmu, kad būtų už ko pakabinti tinklelį nuo mašalų. Viskas.

„Turim ir tokių miegamų vietų, po 5 dolerius už naktį“, – parodo į tarp medžių ištemptą hamaką, kurį užsisegęs primintum neišsiritusio drugelio kokoną.

Dušas statinėje ir baras džiunglėse

Paėję dar šiek tiek, tarp medžių, išvystame daugiau pastatų, jau stovinčių ant žemės, tai – Džo įrengtos stovyklavietės centras.

„Čia mūsų dušas“, – baksteli į medinę pašiūrę, kurioje – statinė vandens ir vašku apvarvėjusi žvakė. Šalia ir tualetai, su į žemę įleistomis tualeto kriauklėmis (tokiomis, kokių dar rastum lietuviškose mokyklose). Viskas tvarkinga ir švaru.

Netoli įkurta nemaža pavėsinė su ilgu stalu bei lentyna, pilna knygų, prie pat ir iš molio drėbta lauko virtuvė.

„Kiekvieną dieną pats gaminu skirtingus pietus. Kepu naminę duoną,“ – išdidžiai paaiškina.

Prie virtuvės – iš lentų sukaltas baras ir nedidelė terasa su pintais foteliais, keliais šezlogais ir savadarbiais stalais. Čia sutinkame ir daugiau žmonių. Visi jie vietiniai – khmerai. Džo paaiškina, kad jie jo darbuotojai, atplaukę iš žemyno, sezono metu kartu saloje gyvenantys ir dirbantys.

Paėjus kiek toliau Džo aprodo dar vieną namelį medyje: „Šitas 25 doleriai už naktį, jis didesnis. Panašių yra daugiau, dabar užimti tik du. Nors vienas nuo kito jie nutolę nedideliu atstumu, net nepastebėsite, kad kažkas gyvena netoliese“.

Ir tai tiesa, nameliai taip gerai maskuojasi, kad iš pirmo žvilgsnio juos sunku net įžiūrėti džiunglių raizgalynėje. O mes, apžiūrėję antrąjį, iš tiesų erdvesnį, ir, kaip mums pasirodo, jaukesnį, suprantame, kad mažiausiai porą dienų iš šios salos kojos nekelsim. Mintys apie gyvenimą medyje sėkmingai padeda ignoruoti tai, kad 25 JAV doleriai už nakvynę Kambodžoje yra nemaži pinigai, iki tol buvome įpratę pakloti ne daugiau 6 dolerių.

TĘSINYS - KITAME PUSLAPYJE.