aA
Nebūtina pasiremti statistika, kad galėtum teigti, jog dviratininkų skaičius pastaraisiais metais Lietuvoje gerokai ūgtelėjo. Maža to, dviratininkai šiandien buriasi į bendruomenes, diskutuoja, kaip galėtų prisidėti prie saugios dviratininkų kultūros populiarinimo. Tuo galima bus įsitikinti ir rugpjūčio 23 d. Vilniuje, kai išskirtine „Velomaratono“ trasa pajudės didžiausio šalyje dviračių renginio dalyviai.
© Shutterstock nuotr.

Pasak pagrindinio „Velomaratono“ partnerio ERGO, renginys šiemet bus išskirtinis ir tuo, kad visi dalyviai kviečiami pasirašyti dokumentą, skatinantį kultūringą važiavimą dviračiais, kaip tai yra įprasta tokiose šalyse kaip Austrija, Švedija, Danija ar Olandija. Šiose šalyse besimokantys ir dirbantys lietuviai teigia, kad dviratininkai čia save laiko tokiais pat eismo dalyviais kaip ir vairuotojai ar pėstieji ir pripažįsta ne tik savo teises, bet ir pareigas.

Dviratininkai Austrijoje – lygiateisiai eismo dalyviai

Šiuo metu praktiką vienoje iš Austrijos įmonių atliekanti lietuvė Justina Lukšytė šią šalį vadina sportuojančių žmonių šalimi. Pasak merginos, austrams sportas yra gyvenimo būdas, todėl šalyje apstu įvairių sporto šakų entuziastų, tarp jų – ir dviratininkų.

J. Lukšytė pastebi, kad dviratį, kaip kasdienę transporto priemonę, Austrijoje renkasi įvairaus amžiaus žmonės, tačiau visi sutartinai laikosi dviračių eismo taisyklių: nevažiuoja tik pėstiesiems skirtais takais, jei baigiasi dviračių takas, laikosi tų pačių taisyklių, kaip ir automobilių vairuotojai, nesudaro pavojingų eismo situacijų, užvažiuodami prieš automobilius ar bandydami išlaviruoti tarp jų.

Greičiausiai, priduria pašnekovė, tai lemia ne tik ilgainiui susiformavusi atsakingo važiavimo dviračiu kultūra, bet ir griežta nuobaudų sistema. Austrijos pareigūnai įsitikinę, kad neblaivūs dviratininkai yra ne mažiau pavojingi eismui, nei automobilių vairuotojai, todėl baudžiami vienodai. Didelė bauda gresia ir dviratininkams važiuojant be šviečiančio žibinto.

Į darbą – dviračiu, o subjurus orams ar išsiruošus į ilgesnę kelionę – automobiliu

Taip apie švedų keliavimo įpročius atsiliepia čia dirbusi ir studijavusi Monika Vaičiūlytė, stebėjusis dviračių transporto populiarumu. Stiprų įspūdį jai paliko kitų eismo dalyvių pagarba dviratininkams, miestų infrastruktūra, pritaikyta patogiam ir saugiam važiavimui dviračiais, taip pat ir jų statymui.

„Dviračių takai Švedijoje dažniausiai yra atskirti: jie driekiasi palei automobilių kelius, kartais yra integruoti į plentą aiškiomis linijomis ir kelio ženklais. Todėl švedai gali būti ramūs, kad kelyje nesusidurs su automobiliu, kad neteks kvėpuoti išmetamosiomis dujomis. Manau, švedų sukurta dviračių infrastruktūra yra labai geras pavyzdys Lietuvai“, – sakė M. Vaičiūlytė.

Pasirašys kultūringų dviratininkų dokumentą

Mergina pažymi, kad iš švedų dviratininkų galima pasimokyti ir pareigingumo: „Čia nepamatysi dviejų ar daugiau žmonių važiuojant vienviečiu dviračiu, dviračio be šviečiančių lempučių ar dviratininko be šviesą atspindinčios aprangos naktį“.

Pasak „ERGO Insurance“ Lietuvoje generalinio direktoriaus Sauliaus Jokubaičio, dviratininkų saugumas didele dalimi priklauso ir nuo pačių dviratininkų – kaip jie elgiasi su pėsčaisiais, automobilių vairuotojais ar vieni kitais.

„Tikime, kad plintant dviračių kultūrai, saugus važiavimas dviračiais vis giliau įleis šaknis ir Lietuvoje. Kiekvienais metais gatvėje sutikti dviratininką be atšvaitų darosi vis sunkiau“ – teigia „ERGO Insurance“ Lietuvoje generalinis direktorius Saulius Jokubaitis.

Šiemet ERGO kvies dviratininkus į saugumą pažvelgti per kitą prizmę – pasirašyti kultūringo dviratininko dokumentą bei pasigaminti peteliškę, kuri simbolizuoja mandagų elgesį kelyje. Tikimasi, kad akcijos idėja sklis ne tik „Velomaratono“ metu, bet ir jam pasibaigus.

Unikaliame dokumente sakoma, kad kultūringas dviratininkas paiso eismo taisyklių ir savo, kaip eismo dalyvio, pareigų: nevažiuoja tik pėstiesiems skirtais takais, beatodairiškai nelaksto miesto gatvėmis ir nelaviruoja tarp automobilių, renkasi saugų greitį ir važiavimo trajektoriją. Taip pat yra mandagus ir atidus kitiems eismo dalyviams.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Turistai iš Europos viešbučių sugeba išsinešti pačių neįprasčiausių daiktų (22)

Viešbučių vadovo „Wellness Heaven“ ekspertai apklausė beveik 1160 Europos viešbučių...

Keliautojų rojumi vadinama paroda šį kartą lietuvius kvies skubėti lėtai

Šiandienos keliautojų įpročius koreguoja greitas gyvenimo tempas, darbe patiriamas stresas ir...

Vilniaus oro uoste atidaryta daugiafunkcė stovėjimo aikštelė (10)

Didžiausiame šalyje – Vilniaus oro uoste – pradeda veikti moderni daugiafunkcė automobilių...

Atostogos šiltuose kraštuose: įvardijo 3 didžiausias keliautojų klaidas (2)

Lietuvos gyventojai nuo žiemos dažniausiai bėga į Turkiją ir Egiptą, rodo „Lietuvos...

Vilniaus oro uosto išvykimo salėje – nauja erdvė keleiviams (1)

Šį trečiadienį Vilniaus oro uosto išvykimo salėje pristatyta nauja erdvė keleiviams – meno...

Top naujienos

Ant branduolinio karo slenksčio: kodėl 2020-ieji gali tapti lemtingi (292)

Netikėtai kilus didelei tarptautinei krizei kurį laiką trunka apsižodžiavimai, raginimų sėsti...

Savaitės orai: pirmadienį gresia rekordas, vėliau bus blogiau

Pirmadienį Lietuva pateks į galingo ciklono pietvakarinę šiltąją dalį. Dangumi plaukiantys...

Žydų gydytojas parodė dar nepažįstamą Aušvico pusę (105)

„ Aušvicas neturi pasikartoti – šis troškimas, atsiradęs tėvo širdyje, vokiečiams palikus...

Išskirtinį Europoje karaliavusios dinastijos atstovų veido bruožą nulėmė kraujomaiša: išnyko visa giminė (24)

Daugeliui karalių ir karalienių, priklausiusių Austrijos Habsburgų dinastijai, valdžiusiai...

Miestas, kadaise tituluotas prekybos sostine: prasiautęs pirmasis pasaulinis karas paliko tik apokaliptinius vaizdus (11)

Prieš pirmąjį pasaulinį karą Tauragė turėjo beveik trylika tūkstančių gyventojų,...

Derbis, kurio galėjo ir nebūti: LKL lyderių galvose kirba kitokie klausimai (7)

Kalbant juokais, Kauno „Žalgirio“ tritaškių pataikymo procentas nemeluoja. Žvelgiant į jį,...

Hobį darbu pavertęs panevėžietis: veikla prasidėjo todėl, kad valgyti norėjosi (27)

Panevėžio rajone gyvenantis menininkas Erikas Hincas jau trisdešimt metų užsiima keramika ir...

Kaip geriau nepakuoti dovanų, jei nenorite nuvilti (1)

Kuklios dovanos, supakuotos į prašmatnias, daug žadančias pakuotes, sukuria apgaulingų...

Atėjus šeimyniniams džiaugsmams, išėjo vyriški: viskas dėl to prakeikto sekso... (236)

Rašau, nes nebeturiu ko prarasti. Tegu perskaito kas tik nori, tegu tai būna šauksmas į tyrus, bet...