aA
Atsilikdami nuo savo plano dviem dienom, išplaukiam iš Varšuvos. Padedami Vyslos srovės, pasiekiame Buratinui neįprastą 10 km/h greitį, kurio užtenka nedideliam skersvėjui kajutėje, kuris sumažina temperatūrą laiviuko viduje nuo 46 laipsnių iki nežinom kiek tiksliai, bet bent jau tiek, kad paėmus į rankas kokį metalinį daiktą, pvz., metalinį puoduką, jis nebedegina pirštų.
Laive
© Asmeninio archyvo nuotr.

Vydamiesi savo grafiką, visą dieną be nuotykių „spaudžiame gazą“, o vakare įsitaisome nakvynei vienoje Vyslos smėlėtų salų, kur Aurimas pasistato palapinę, o Julius nenori daryti nakvynių Buratine pertraukų ir miega laive.

Naktį Aurimas pabunda nuo stipraus vėjo ir lietaus plaikstomo palapinės tento, prilipusio jam miegančiam prie veido. Paaiškėja, kad palapinė stovi smėlio duobėje, lietaus baloje. Kas porą minučių girdisi griaustinio trenksmai, todėl, pagautas pirmykščio apokalipsės siaubo, Aurimas, palikęs šlapią miegmaišį palapinėje, lekia ieškoti draugijos ir prieglobsčio į Buratiną. Bet ten randa šlapią savo gultą ir Julių, kovojantį su vėjo plaikstomu laivo tentu.

Matydami, kad pamiegoti nepavyks, tarp medžių susikuriam laužą ir laukiame, kol nurims audra. Laukdami gūžiamės nuo minčių apie pranašaujamus pasaulinio atšilimo įtakojamus gamtos kataklizmus ir spėliojame, ar tokius orų skirtumus jau užskaityti kaip artėjančios pasaulinės apokalipsės ženklus, ar paprasčiausiai nežinia dėl ko neįprastai karšta vasara.

Pasišildę be pusryčių šokame į Buratiną plaukti toliau ir gauname džiugią žinią sms‘u iš Wojteko – visai netoli ant Vyslos kranto gyvena skulptorius Ryszardas, kuris mielai mus priimtų pusrytinės kavos. Pasinaudojame kvietimu ir praleidžiame valandą skulptoriaus namų verandoje, valgydami viską, ką ant stalo neša jo žmona (saldainius, pyragaičius ir persikus) ir apžiūrinėdami menininko skulptūras.

Skulptūrų tema viena – nuogos moterys, moterys, susipynusios į in/jan ženklus. Ryszardas paaiškina, kad viskas labai paprasta, jį domina vien moterys, todėl nemato prasmės dirbti prie kitų, mažiau jį dominančių temų. Sutinkame su juo, kad moterys mene – neišsemiama tema ir, pabaigę kavą bei pasipildę geriamo vandens atsargas, lekiame atgal į Buratiną, nes už 50 km, Plocke, mūsų jau laukia Eglė ir Denis, atvykę iš Lietuvos, kad paplauktų su mumis iki Bydgosczc miesto.

Plaukiant oras vėl mainosi nuo saulėto iki vėjuoto ir Vyslos vanduo šiaušiasi į pusmetrines bangas, kurių plokščiadugnis Buratinas neturi kuo skrosti, todėl šokinėja, daužosi nuo bangos iki bangos.

Pakeliui mus aplenkia pora jachtučių, kurios turi tinkamus kylius ir nuo bangų beveik net nesiūbuoja, kai mes Buratine tuo tarpu jaučiamės lyg pašėlusiame rodeo. Prisimename visas laivo siūles, kurias atsainiai ir neidealiai suklijavome, ir tikimės, kad neteks per savo ankstesnį tingumą garmėti į Vyslos dugną.

Plocką priplaukiame jau temstant ir, pasiėmę į Buratiną Eglę ir Denį, iš karto už miesto ieškome vietos nakvynei. Sutemus beveik nebesimato kranto, todėl, nebegalėdami rinktis, stojame bet kur. Miegame šalia laužo.

Ryte pažadina lenkiškai mus kalbinantis vyriškas balsas. Julius, Eglė ir Denis spėja įkišti galvas į miegmaišius ir išsaugoti savo miegą, o lėtesnės reakcijos Aurimui tenka šokti ant kojų ir aiškintis, kas ir kokiu tikslu mus aplankė. Ryto šviesoje paaiškėja, kad stovyklavome prie senovinio namo tvoros ir jau beveik aišku, kad, kaip ir visur Lenkijoje, teks mokėti zlotų už šios žemės panaudą jos šeimininkui. Bet vyras su apvaliais akinukais ir ūsais netrina reikliai nykščio bei smiliaus, o draugiškai pamoja, sakydamas: „Einam, bent jau parodysiu, kur nakvojote“. Už dvidešimties metrų nuo mūsų laužavietės – pirmojo lenkiško Naujojo Testamento vertimo autoriaus, St.Murzynowskiego, atminimo muziejus.

Tai sužinojome tik vėliau, peržiūrėję nuotraukas ir išsivertę iš lenkų kalbos kai kuriuos terminus. O tuo tarpu malonusis ponas su ūsais pravedė Aurimui pilną ekskursiją po muziejų, išsamiai pasakodamas apie kiekvieną eksponatą ir lyg nepastebėdamas, kad žiūrovas beveik nesupranta lenkiškai. Ekskursija baigiasi tradiciškai lenkiškai, Aurimas gavo savo gido telefono numerį ir kvietimą bet kada prireikus jam skambinti.

Toliau dvi dienas judame link Bydgošo, miesto, kuris žymi trečdalį mūsų kelionės maršruto, kur atsisveikiname su Egle bei Deniu. Bydgoše praleidžiame porą dienų prisišvartavę miesto centre, prie laivo restorano Nastassja. Restorano savininkas, atrodantis kaip kultūrizmo čempionas, leidžia mums švartuotis, bet iš jo veido nesuprantame, ar tai daro mielai, ar ne. Vėliau iš vieno lankytojo išgirstame kelias istorijas, kaip prieš dešimt metų per laivo-restorano bortą krisdavo peilius besinešiojantys, arba šiaip jo savininkui nepatikę žmonės. Taip pat, kaip daug kokaino kadaise čia būdavo suuostoma, bet, senų draugų liūdesiui, tie laikai jau baigėsi. Laikai pasibaigė, bet galbūt ne į bloga: Bydgošas 2016m bus Europos kultūros sostinė, viešėdami jame, turėjome progą stebėti vieną paruošiamųjų koncertų tiesiai nuo Buratino denio.

Bydgošą paliekame jau persmelkti Berlyno laukimo nuotaikų, todėl niekur ilgam nestodami skubame pirmyn. Plaukiame Notečės ir Vartos upėmis, kurios, deja, nėra labai tinkamos upių transportui, tai patvirtina ir keli sutikti lenkų upiniai laivai, visi iki vieno išsikabinę transparantus, skelbiančius, kad Lenkijos vandens keliai nyksta ir reikia kuo greičiau pradėti jais rūpintis.

Kas pusvalandį vis stojame valyti šiukšlių ir vandenžolių iš savo yamaha variklio. Taip pat paaiškėja, kad mūsų išlaidų planavimas neatitiko realybės ir jau baiginėjasi kelionei skirti pinigai. Dėl to kiek subjūra įgulos nuotaika, atsiranda abejonių, ar neteks nutraukti kelionės Berlyne. Pakeliui mus aplanko į Italiją, skraidyklių varžybas, važiuojantis Justas su drauge. Paplukdome juos Buratinu ir nuotaika stipriai pasitaiso, kada gauname lauktuvių iš Lietuvos – brendžio butelį bei šiek tiek maisto.

Kilometrai pradeda tirpti visai nepastebimai, netrukus jau Varta įteka į Oderį, kuris žymi Lenkijos ir Vokietijos sieną. Tuojau ir pirmasis Vokietijos šliuzas, kuris mūsų optimizmą pakylėja iki debesų, nes, pasirodo, dauguma šliuzų Vokietijoje, skirtingai nei Lenkijoje, nemokami. Tik šliuzininkai taip pat kitokie negu Lenkijoje. Kelis kartus aprėkė mus, kad nesustojome ir nepalaukėme tam skirtoje vietoje, kad laukdami, kol pasikels šliuze vanduo, iškėlėme koją iš laivo. Tikėjomės preciziškos tvarkos iš vokiečių, bet nesitikėjome, kad jie ant mūsų rėkaus. Gal tai tik tokie šliuzininkų įpročiai.

Bet ir gavę pylos negalėjome nesižavėti vokiečių inžinerijos stebuklais, pavyzdžiui, seniausiu Vokietijoje dirbančiu Niederfinow laivų liftu, kuris pakelia laivus 60 metrų iš vieno kanalo į kitą. Pasikėlę šiuo liftu patekome į tikrą vandens greitkelį, kur jau reikia laikytis savo kanalo pusės, jei nenori susidurti su pirmyn atgal zujančiomis baržomis, gabenančiomis anglis iš Lenkijos, ar vokiečių jachtų gaujomis.

Porą kartų teko lenkti šimto metrų ilgio baržą, kurios greitis tik vos vos mažesnis už maksimalų Buratino greitį, todėl lenkimo manevras truko labai ilgai, o per tą laiką mums už nugarų jau išsirikiavo jachtų eilė, signalais raginanti mus trauktis iš kelio ir netrukdyti eismui. Galiausiai signalizuoti pradėjo ir priešais atplaukiančios jachtos ir laivai, į kurių juostą mes neišvengiamai išlindome, todėl lenkimo manevrą teko gėdingai nutraukti ir bandyti vėl tiktai praleidus dešimtis greitaeigių laivų ir sulaukus iš dalies ramios akimirkos.

Iki Berlyno dar ne kartą matėme grūmojimus kumščiu, bet pasitikėjimą savimi grąžindavo ir retkarčiais pasirodantys „liuks“ ženklai, ir šypsenos iš žmonių, kuriems pasirodė sveikintinas Buratino modelis ir eksterjero dekoras.

Berlyno centre Buratiną su daina, maistu ir šampanu pasitiko ten gyvenantys draugai. Iš jų reakcijos supratome jau padarę didelį žygį – 1100 kilometrų vandeniu, kirtus keturių šalių sienas. Nemažai, nemažai. Tai supratę, atpalaidavome savo nuo gazo spaudimo įsitempusius raumenis ir tarėme sau: „Pailsėkime čia kelias dienas“.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)

Į Pakruojo dvarą sugrįžta didelio pasisekimo sulaukęs milžiniškų Kinijos žibintų festivalis (9)

Jau nuo lapkričio 23 dienos į Lietuvą ir Pakruojo dvarą sugrįžta ryškiaspalvis šviečiančių...

„Ryanair“ skraidins iš Vilniaus į Lvovą (7)

Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ nuo kitos vasaros skraidins keleivius iš Vilniaus...

Reikšmingas pokytis nelaikantiems savęs nei vyrais, nei moterimis – oro linijų bendrovės naikina kreipinį „ponios ir ponai“ (81)

Oro linijų bendrovė „Air Canda“ panaikins kreipinį „ponios ir ponai“ iš savo pranešimų...

Latvijos oro linijų bendrovė stiprina susisiekimą su Vilniaus oro uostu (5)

Latvijos oro linijų bendrovė „airBaltic“ nuo 2020 m. vasaros sezono padidins skrydžių iš...

Daugiau nei pusę amžiaus skaičiuojantis garlaivis gabeno paštą ir kalinius: dabar vykdo pramoginę ir mokslinę misiją (2)

Daugiau nei prieš pusę amžiaus pastatytas ekspedicijų garlaiv is „ Nordstjernen “, kuriuo...

Iš posto verčiamas Žemaitaitis: šis Seimas dirbs dar mėnesį ir dvi savaites (97)

Darbas Seime truks lygiai mėnesį ir dvi savaites – taip teigia Remigijus Žemaitaitis ir priduria,...

Kokį būstą ir už kiek dabar perka vilniečiai: pokyčiai – kardinalūs (28)

Nekilnojamojo turto ( NT ) rinkoje jau kurį laiką pučia nauji vėjai. Per pastaruosius metus ne tik...

Pergale patenkinti „Žalgirio“ legionieriai: atradome tai, kas ves mus į priekį

Po įspūdingos pirmosios „Žalgirio“ pergalės Eurolygoje prieš Madrido „Real“ komandą...

Gydytojas Morozovas sugriovė įsivaizdavimą apie peršalimą: nustebsite, kiek pinigų paleidote vėjais patarimai, kaip iš tikrųjų gydytis (16)

„Štai ir vėl slogos prasidėjo“, – pakimusiu balsu ir užgulta nosimi skundžiasi kas antras...

„Žalgirio“ lyderį išskyręs „Real“ vairininkas – apie gautą pamoką ir degančias Šaro auklėtinių akis (15)

Tituluota ir puikiai sezoną pradėjusi Madrido „Real“ ekipa Kaune buvo priversta nuryti karčią...

Pietų Korėjos snaiperiai medžios ligotas Šiaurės Korėjos kiaules (7)

Pietų Korėja antradienį prie savo šiaurinės sienos siųs karinius snaiperius ir civilius...

Apie savo svorio pokyčius prakalbusi Natalija Bunkė nusprendė lieknėti: tam yra svarbi priežastis (47)

Nors dainininkė Natalija Bunkė buvo tiek labai liekna, tiek apkūnesnė, žinoma moteris dėl...

Profesionalas aiškina, kokių klaidų negalima daryti ruošiant šilauoges žiemai raudoni lapai – kokį ženklą taip duoda augalas (2)

Su profesionaliu sodininku Gediminu Cijūnaičiu, gediminosodai.lt savininku, kalbamės apie tai, kaip...

Saldi pirmoji pergalė: „Žalgiris“ privertė pasiduoti „Real“ ekipą (274)

„Žalgirio“ berniukai tampa vyrais: prisimenant Šarūno Jasikevičiaus frazę prieš savaitę...

Mokytoją iš Molėtų sujaudino gražus mokinių gestas: pedagogė dalijasi patirtimi, kaip sutarti su vaikais

Kol daugybė mokytojų kraipo galvas stebėdami į telefonus įnikusius mokinius, mokytoja Eugenija...