aA
Vokiečių aviakompanijos „Germanwings“ lėktuvo „Airbus A320“ tragedijos detalės privertė suabejoti skrydžių saugumu netgi tuos, kurie niekada nebijojo skraidyti. O kaip jaustis tiems, kurie ir anksčiau kentėjo nuo aerofobijos? Štai emocingas dvidešimties metų stažą turinčio piloto Aleksejaus Gervašo komentaras.
Aviakatastrofa Alpėse: kaip įveikti skrydžio baimę?
© Shutterstock nuotr.

2015 metų kovo 24 dieną pietų Prancūzijos Alpėse sudužo vokiečių aviakompanijos „Germanwings“ keleivinis lėktuvas „Airbus А320“. Juo skrido 144 keleiviai ir šeši ekipažo nariai. Visi jie žuvo. Pagrindinė nelaimės versija – tikslingi antrojo piloto Andreaso Lubitzo veiksmai. Pirminiais duomenimis, jis turėjo problemų su psichika.

Istorija su vokiečių lėktuvu labai bjauri. Ypač į nerimą ir baimę linkusiems žmonėms. Kai vyksta tokie siaubingi (nors ir labai reti) nutikimai, tai akimirksniu „patvirtina“ jų klaidingus įsitikinimus, esą „pavojus slypi visur“, „galima pasitikėti tik savimi“, „aš turiu visus ir visada kontroliuoti“...

Kai jie patenka į situaciją, kuriai nebūdinga kontrolės iliuzija (kuri yra, pavyzdžiui, sėdint prie vairo) ir nėra iliuzijos dėl galimybės pabėgti (ji būdinga, pavyzdžiui, važiuojant traukiniu), juos užvaldo didelė panika.

Į nerimą linkusiems žmonėms būtina absoliutaus saugumo garantija. Dažnai aerofobai renkasi kompanijas pagal principą „atrodo patikimesnės“. Vokiečių (tai yra, labai patikimo!) lėktuvo katastrofa rodo, kad tokių garantijų nėra. Jų neturi netgi oro pervežimų bendrovės „Lufthansa“ „dukra“. Į nerimą ir baimę linkusiems žmonėms šį faktą priimti labai sunku. Tai lengva paaiškinti – jų saugumo koncepcijos pagrindas (kompanijos ir lėktuvo pasirinkimas) nėra teisingas ir vieną kartą neišvengiamai sužlugs.

Beje, garantijų nėra niekur. Jeigu vienas konkretus pakrikusios psichikos žmogus nuspręs kartu su savimi nužudyti dar 150 žmonių, jis tai padarys. Žemėje, jūroje ar lėktuve – nesvarbu. Nuo iš proto išsikrausčiusių žmonių apsaugos nėra. Taip, mes jų nekontroliuojame. Net jeigu kai kuriems sunku su tuo susitaikyti. Mėginimai pasiekti šimtaprocentinio saugumo yra pasmerkti – to paprasčiausiai nėra.

Pavyzdžiui, šiuo atveju būtent mėginimai šimtu procentų išvengti teroristų patekimo į lakūnų kabiną galimybės paskatino sukurti neišlaužiamas duris. Ir suteikė galimybę pilotui užblokuoti duris iš vidaus. Ir bet koks kitas sprendimas vėl sukurs spragą potencialiems teroristams.

Aviacija negali būti vienintelė absoliučiai saugi terpė. Saugumas yra sąlyginis, ne absoliutus. Tačiau aviacijoje jis santykinai aukštas. Būkite tikri, kad jeigu galima dar kažką pagerinti ir sugalvoti, kad skrydžiai taptų dar saugesni ir patikimesni – aviacija tai padarys. Kaip ir išvadas iš šio siaubingo atvejo. Nors, dar kartą, absoliutaus saugumo pasaulyje nėra.

Skaičiai prieš baimę

„Žinoma, žuvusiųjų šeimų tai nenuramins, tačiau skaičiai rodo, kad šiandien skraidyti tapo dar saugiau“, – rašo Didžiosios Britanijos leidinys „The Economist“. 2012 metais avikatastrofose žuvo mažiau kaip 500 žmonių, nors per metus lėktuvu keliavusių žmonių skaičius artėjo prie trijų milijardų. Nepaisant Malaizijos lėktuvo katastrofos prie Donecko, 2014 metai tapo pačiais saugiausiais per visą aviacijos istoriją.

Tapk DELFI Gyvenimo draugu „Facebook“ ir sek naujienas ant savo sienos!

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Rimvydas Širvinskas Makalius – apie vasaros poilsį Lietuvoje: tikiuosi, verslininkai nesukels kainų, kad greičiau atsigriebtų (49)

Ar šią vasarą gali suklestėti Lietuvos kurortai? Keliautojas ir verslininkas Rimvydas...

Lietuvos turizmo industrija kreipiasi į keliautojus: prašo neatšaukti, o atidėti kelionių planus (8)

Turizmo industrija visame pasaulyje yra sudėtingoje situacijoje – ne išimtis ir Lietuva . Kaip ir...

Turizmo ekspertė: turizmui išlipti iš krizės gali padėti tik keliautojų solidarumas (83)

„Kadangi vartotojai sudaro didžiulį mastą, tai jų sprendimas iš esmės lems, ar turizmo verslo...

Kelionių organizatoriams leista už neįvykusią kelionę siūlyti metus galiojančius kuponus (30)

Siekiant išsaugoti turizmo verslą ir keliautojų lėšas, šiandien Vyriausybės posėdyje buvo...

Top naujienos

Nedarbas kasdien didėja: kur buvo daugiausia galimybių įsidarbinti, dabar didžiausia tikimybė būti atleistam (139)

Įvestas karantinas neabejotinai vienaip ar kitaip paveikė Lietuvos verslą – vieni prarado...

Verslininkai: pinigų ir greitų sprendimų reikia dabar, po to bus vėlu (49)

Įpusėjo ketvirta savaitė karantine, šalies verslas susiduria su ypatingais iššūkiais, o...

Nustebino kainos degalinėje: kodėl kortelių naudotojams už kurą reikia mokėti brangiau? (100)

„Delfi“ sulaukė skaitytojo laiško, kuriame jis išdėstė savo pastebėjimus apie kuro kainas...

Po grįžimo iš Londono laukė akibrokštas: tyrimo duomenys dingo, o kaip elgtis toliau niekas nepaaiškino (99)

Turbūt neginčijamai šiandien aktualiausia tema – testai dėl koronaviruso. Algoritmai...

Pranešė, kur lankėsi užsikrėtę koronavirusu: ėjo į darbus, apsipirkinėjo parduotuvėse, lankėsi vaistinėse (39)

Nacionalinis visuomenės sveikatos centras atliko epidemiologinį tyrimą ir išnagrinėjo, kur...

Parduodamas žinomas viešbučio kompleksas: kainą sumažino trečdaliu (84)

Vieniems šis kol kas dar neilgas sunkmetis yra pabaiga, o kitiems – galimybė. Ypač tiems, kurie...

Įspėja apie „dezinfekciją iš vidaus“: pasekmes gydytojai sprendžia priėmimo skyriuje (39)

Pasaulyje siaučiant koronavirusui , žmonės jo išvengti bando ir pačiais keisčiausiais būdais....

Užkalnis. Gyvenimo jums niekas nekompensuos (248)

„Man pradingo kelionė, pinigus sumokėjau, kas man dabar viską kompensuos per tą karantiną?“,...

Anytos vengiau kaip velnias kryžiaus – tik kai ji mirė sužinojau visą tiesą (13)

Man – ne dvidešimt. Ir ne trisdešimt, o mano anyta jau senokai iškeliavusi anapilin.

Paviešintos išvados dėl Klaipėdos universitetinės ligoninės: ar miesto valdžia ir prokurorai gavo tą patį? (180)

Sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga vieną dieną prabilo apie galimai gresiančią...

|Maža didelių žinių kaina