aA
Lietuviai savo šalyje keliauti mėgsta – per metus vien tarpmiestiniais maršrutais važiuoja dešimtys milijonų keleivių. Dėl emigracijos ir ekonominės krizės tarp miestų važiuojančiųjų srautas buvo sumažėjęs, bet pastaraisiais metais skaičiai nusistovi dėl kainų ir vis labiau apie savo aplinką ir sveikatą galvojančios visuomenės.
© Shutterstock

Keliauti viešuoju transportuatiduoti daugiau laiko sau

Kaip teigia sociologai, šiuolaikinė karta mieliau dalijasi, nuomojasi, skolinasi nei patys įsigyja, rašoma pranešime spaudai. Tai reiškia, jog prisirišimas prie konkrečios vietos ir daiktų jiems nėra toks įprastas, koks buvo ankstesnėms kartoms. Šiuos teigiamus įpročius skatina ir besikeičiantis visuomenės požiūris į aplinką – ji siekia mažiau vartoti, labiau tausoti aplinką, daugiau judėti ir laisviau keliauti.

Anot vežėjų, kainų klausimas išlieka kaip niekad svarbus. Pasak „Kautros“ atstovo, nors šalyje kainos kilo gana ženkliai, kelionės autobusu kaina per penkerius metus paaugo tik iki 8 proc., priklausomai nuo maršruto.

Keleivių vežėjo atstovas Mindaugas Sakalauskas sako, jog dalijimosi ekonomika auga ir poreikiai keičiasi dar ir dėl techninių sąlygų – viešasis transportas daug patogesnis nei prieš dešimtmetį.

Gyventojų poreikiams šiandien yra ruošiami net ir tarpmiestiniai autobusai, mat jauni žmonės aktyvūs, daug keliauja, dažnas jų keliaudamas ir dirba, todėl kelionė autobusu privalo būti patogi.

Tuo tarpu kelionių kokybė augo ženkliai. Visuose tarpmiestiniuose autobusuose jau tapo įprasta rasti nemokamą internetą, nemokamų filmų, elektros lizdus.

„Dar vienas sprendimas, sulaukęs itin teigiamos keleivių reakcijos - galimybė nemokamai vežtis dviratį. Sprendimas savalaikis, patogus, ekologiškas, todėl ypač jaunimo buvo labai palankiai sutiktas. Kasmet įsigyjama vis daugiau dviračių laikiklių, dėl esamos paklausos atsirado netgi išankstinės dviračio vežimo vietos rezervacijos paslauga“, – pasakojo M. Sakalauskas bei dalijosi įžvalgomis, jog net ir keliaudami į darbą tarpmiestiniais autobusais, žmonės vežasi dviračius, – Juk patogu – atkeliauji iki miesto, sėdi ant dviračio ir jau darbovietėje.“

Greičiau nei miesto maršrutais

Nemažai jaunosios kartos lietuvių kuriasi ir užmiestyje arba mažesniuose miesteliuose šalia didžiųjų miestų, o vertindami savo laiką į darbą vyksta ir tarpmiestiniu transportu. Tai atitinka šiandienos dvasią, kuomet resursų eikvojimas tampa vis mažiau madingas, tačiau akivaizdu, jog tokia sistema gali sėkmingai veikti tik tuomet, jei yra patogi keleiviams, o laiko sąnaudos važiuojant automobiliu ar autobusu nesiskiria arba skiriasi antrojo naudai.

M. Sakalauskas patvirtina, kad yra tarpmiestinių maršrutų, kurie savo dažnumu nenusileidžia miesto maršrutams. Pavyzdžiui, autobusas iš Birštono į Kauną išvažiuoja kone kas pusvalandį, todėl ilgai laukti netenka niekam.

Didmiesčiuose dirbantys, tačiau gyvenantys užmiestyje, įvertina dar ir kamščiuose praleistą laiką. Pašnekovas tikino, jog, pavyzdžiui, kelionė autobusu iš Vilniaus centro 7.30 ar 17.30 laiku autobusu gali trukti gerokai, kartais net daugiau kaip pusvalandžiu trumpiau nei važiuojant automobiliu.

Naudojasi efektyvumo siekiantis verslas

„Kautros“ atstovas taip pat atkreipia dėmesį į tai, jog tarpmiestinių kelionių autobusu privalumus pamažu atranda ir verslas.

„Dažnai galime pastebėti, jog didesnius atstumus tarp miestų didelė dalis žmonių įveikia važiuodami automobiliu po vieną. Tačiau netgi ir verslo kelionės autobusu gali būti daug paprastesnės ir efektyvesnės nei įmonės ar nuosavu transportu, nes tuo metu, kai reikia sutelkti dėmesį į vairavimą, būtų galima ir į elektroninius laiškus atsakyti, ir atlikti daugybę kitų darbų. Jau nekalbu apie vairavimo pavargus žalą – specialistai tai prilygina lengvam girtumui“, – svarsto M. Sakalauskas.

Jis taip pat pabrėžia, jog tarp keleivių pastaraisiais metais nauju hitu tapo elektros rozetės. Anot pašnekovo, tai gali būti rimta priežastimi renkantis vežėją ar reiso laiką.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Atostogos Turkijoje: atsakymai į dažniausius lietuvių klausimus apie poilsį šioje šalyje (10)

Pirmojoje „Kelionių panorama“ laidoje daugiausia dėmesio skirta kelionėms į Turkiją, kurią...

Pristatytas filmukas apie Lietuvą skirtas daugiausiai pinigų išleidžiantiems turistams (12)

Tel Avive (Izraelyje) vyksta Lietuvos turizmo skatinimo renginys. Jame vietos turizmo profesionalams,...

Keliautojas apgavo „Ryanair“ ir įlipo į lėktuvą be jokio papildomo mokesčio už bagažą (86)

Vienam keliautojui pavyko apeiti prieštaringai vertinamas pigių oro linijų bendrovės...

„Google“ naujieji kelionių įrankiai jau žino, ką veiksite ateinančią vasarą (2)

Prabangių kelionių pasaulyje šiuo metu dominuoja dvi supergalios: personalizavimas ir intuicija....

Kitąmet iš Vilniaus lėktuvu tiesiogiai bus galima pasiekti egzotišką salą Madagaskare (15)

Kitų metų pavasarį Vilniaus oro uoste nusileis didžiausias reguliariais reisais skraidantis...

Top naujienos

Gavo baudą už stovėjimą, bet kai paprašė nuotraukų, išgirdo absurdišką pasiūlymą (32)

Gaunate baudą už tai, kad pažeidėte kelių eismo taisykles ( KET ), tačiau ką tiksliai padarėte...

Ekspertai: Mozambiko sukčiai taikėsi į tuos, kurie gali susimokėti (13)

„Žmonės prigąsdinti, kad vien už praleistą skambutį, kaip iš kokio siaubo filmo, dings...

Suomija įtaria Rusiją panaudojus slaptą ginklą: buvo kilusi grėsmė paprastų žmonių saugumui (2)

Suomijos ministras pirmininkas Juha Sipila teigia, kad per pastarąsias NATO pratybas...

Jurgita Petrauskienė: įvedus reformą mokyklas paliko tik kelios dešimtys mokytojų (234)

Šių metų rugsėjo mėnesį mokyklas pasiekusi naujiena – etatinis darbo užmokestis – sukėlė...

Jaunimas neskuba ieškoti būsto – kainos per didelės (7)

Būsto kainos Lietuvoje yra tarp labiausiai padidėjusių visoje Europoje, įsilieti į darbo rinką...

Prieštaringai vertinama Kalvarijų gatvė: kokį būstą čia siūlo įsigyti ir už kiek? (6)

Kalvarijų gatvė , nors ir nėra pati ilgiausia Vilniuje, bet neabejotinai viena iš tų, kur...

Viena už kitą geriau atrodžiusios hercogienės nepamiršo svarbiausios įvaizdžio detalės (3)

Oficialūs karališkosios šeimos susibūrimai – puiki proga pasižvalgyti, kokių stiliaus...

Be dviejų lyderių žaidęs „Žalgiris“ nepaliko vilčių dzūkams Grigonio sezono rungtynės (23)

Pirmadienį vakare „Betsafe-LKL“ čempionato X turą užbaigė akistata Alytuje – „Dzūkija“...

Šiaurės Korėjos paslaptys: šalis vis dar slepia raketų bazes? (2)

Šiaurės Korėja turi mažiausiai 13 nedeklaruotų bazių mobilioms, branduolinį užtaisą nešti...

Apsipirko internete: už šlamštą pinigų negrąžina (77)

Elektroninėje parduotuvėje Pačiupk.lt įsigytų prekių kokybe nepatenkinta vilnietė Ligita...