Kiekvienas, pabuvojęs Barselonoje, turi savo nuomonę apie geriausią popietės praleidimo būdą. Mano yra toks: pasigriebti dviratį, pravažiuoti miesto promenada besidriekiančiu pajūriu, kai plaukus kedena sūrus vėjas, o į nugarą šviečia saulė, sustoti pajūrio kavinėje...

Po to kelias pakrypsta į gatvėmis išraizgytą senamiestį. Popietę baigiu išgerdama šviežių sulčių lauko bare. Gyvenimas negali būti geresnis.

Ne taip senai važiavimas dviračiu po Barseloną buvo rizikingas užsiėmimas. Motociklininkai neapdairiai keičia eismo juostas, automobiliai statomi bet kur, o pietietiško charakterio europiečiai už vairo gali būti agresyvūs dviratininkų atžvilgiu. Tačiau laikai keičiasi. Nors Barselona dar neprilygsta Amsterdamui, dviračių kultūra čia sparčiai plečiasi.

Maloniausia keliauti yra dviračių takais palei jūrą, viduramžiškomis senamiesčio gatvėmis, uostu ir paplūdimiais. Jeigu esate pasiruošę susidurti su eismu ir įminti į kelis kalnus, galite nuvažiuoti į kitą miesto dalį, kur taip pat gausu dviračių takų.

Barselona kaip ir kiti Europos didmiesčiai skatina dviračių atsiradimą ir taip bando mažinti automobilių išmetamųjų dujų kiekį ir bendrą užterštumą. Miesto valdžia net pradėjo programą „Bicing“ ir taip prisijungė prie Liono, Oslo, Stokholmo, Vienos, Briuselio ir Paryžiaus, kurie siūlo beveik nemokamai mieste pasivažinėti dviračiu.

Žmonės raudonai baltus dviračius gali pasiimti tam tikrose stotelėse, naudotis juo apie 2 valandas ir tada gražinti jį į kitą tokią pačią stotelę. Gegužę tokių dviračių mieste buvo 750 (50 stotelių), o iki liepos planuojama šį skaičių padidinti iki 1,5 tūkst. dviračių (100 stotelių).

„Tai nuostabu. Dviračiu naudojuos kiekvieną dieną, dažniausiai važiuoju į paskaitas, bet su juo galima nusigauti ir iki paplūdimio, - teigė vieno universiteto studentas, kuris gražino dviratį į stotelę. – Nedaug mano draugų naudojasi šia paslauga, bet manau, ir jie kažkada pradės“.

Nereikia būti genijumi, kad pamatytum tokios paslaugos naudą. Dviračiai neteršia oro, jais įmanoma pasiekti pačias atokiausias vietas ir jie nėra labai brangūs. Be to, fizinis krūvis tik teigiamai veikia organizmą. O svarbiausia, kad dviračiu iš taško A į tašką B nuvyksite greičiausiai.

„Su dviračiu važiuoju visur, nes tai labai patogu. Tai greičiausias būdas keliauti miestu“, - www.lonelyplanet.com teigė vienos dviračių nuomos kompanijos bendrasavininkas.

(Visą tokių kompanijų sąrašą rasite www.bcn.es/bicicleta/en, ten taip pat yra ir dviračių takų žemėlapis).

Purvinos senamiesčio gatvės dažniausiai būna užkimštos žmonių miniomis, o kai kuriose vietose tiesiog trūksta dviračių takų. Tačiau net ir ten, kur dviračių takai yra, neretai būna pristatyta automobilių. Išskyrus „Avinguda Diagonal“, „Gran Via“ ir „Las Ramblas“ – dviratininkai mėgsta plačias pėsčiųjų juostas.

Barselonos dviračių kultūra dar tik žengia pirmuosius žingsnius ir neatrodo, kad ji sustotų. Dar reikia daugiau takų ir didesnio vairuotojų supratimo, tačiau šiuo metu jums visai gerai seksis, jeigu sugebėsite išvengti pėsčiųjų, šunų išmatų ir kitų kliūčių. Bet jeigu nesate dėl to tikras – prisijunkite prie manęs ir pravažiuokite pajūrio promenada.

„Bicing“: kaip tai veikia

Barselonos viešoji dviračių sistema „Bicing“ skirta miesto gyventojams, o ne turistams. O dalyvavimas šioje programoje yra truputį komplikuotas. Pirmiausia jums reikia iš anksto užsisakyti „Bicing“ kortelę iš www.bicing.com (ispaniškai) ir tai kainuos 24 eurus per metus. Kortelė bus išsiusta paštu. Jūs turėsite pateikti kreditinės kortelės numerį, kad „Bicing“ iš jūsų galėtų nuskaityti 150 eurų, jeigu dviratį laikysite ilgiau nei 24 valandas.

Norėdami pasiimti dviratį, pasinaudokite kortele vienoje iš stotelių. Automatizuota sistema nurodys, kurį dviratį galite pasiimti. Dviračiu ilgiausiai galima naudotis 2 valandas ir vėliau jį reikia gražinti į stotelę. Pirmosios 30 minučių yra nemokamos, o už kiekvieną papildomą pusvalandį teks sumokėti 0,3 euro.

Jeigu važiuojate gatve – vadovaukitės kelių eismo taisyklėmis, jeigu važiuojate pėsčiųjų taku – pirmenybė duokite pėstiesiems. Be to, niekada neriškite dviračio prie lempos, medžio ar kito tam neskirto objekto, kadangi galite būti nubausti didele bauda.

Kelias

Kelio įveikimas gali užtrukti valandą arba dieną, priklausomai nuo to, kaip greitai važiuosite ir kaip dažnai stosite. Jeigu dviratį išsinuomojote, pakeliui rasite dviračių statymo įrenginius. Jeigu naudojatės „Bicing“ paslaugomis, būtina atminti, kad stotelės pažymėtos žvaigždute (*) veikia nuo gegužės, o stotelės su dviem žvaigždutėm (**) veiks nuo liepos.

Pradėkite nuo „Plaça Catalunya**“ aikštės – vartai į senamiestį. Važiuokite į „Portal de l'Angel“, plati komercinė gatvė, bet turėkite omenyje, kad ten bus daug žmonių. Iš tenai pateksite prie katedros*. Pasirinkite „Carrer dels Freneria“ kelią ir pravažiuokite pro „Frederic Marès“ muziejų ir viduramžių aikštę „Plaça del Rei“.

Ties „Carrer del Call“ gatve pasukite į kairę ir kirskite „Via Laietana*“. Važiuokite „Carrer de l'Argenteria“ gatve iki Born rajono širdį, kurioje daugiausiai karaliauja pėstieji. Prie „Catalan Gothic Basílica de Santa María del Mar“ bažnyčios pasukite į dešinę ir pateksite į „Passieg del Born*“. Iš čia pasukite į dešinę ties „Carrer del Comerç“ gatve ir patekite į „Avinguda Marqués de l'Argentera“, kurioje yra saugus dviračių takas. Pasukite į kairę ir važiuokite žaliuojančia „Parc de la Ciutadella“ parku. Čia gera vieta poilsiui. Parką supa daug dviračių stotelių*.

Važiuokite atgal į „Marqués de l'Argentera“ ir iš jos pasukite į kairę – čia yra dviračių takų – ir pasieksite seną žvejų kvartalą „La Barceloneta*“. „Joan de Borbó*“ gatvėje yra idealus takas dviračiams, tačiau jis eina kvartalo pakraščiu. Jeigu norite apsilankyti pačiame kvartale, pasukite į kairę siauromis gatvėmis.

Prasibraukite į centrinę „Plaça de la Font*“ aikštę, kurioje įsikūrė naujai atstatytas turgus. Iš aikštės galite patekti tiesiai į „Mediterranean“ promenadą*. Dabar galite važiuoti kelis kilometrus pajūriu ir sustoti poilsiui vienoje iš kavinių ar tiesiog paplūdimyje.

Jeigu esate pasiruošę grįžti į „Plaça Catalunya“ aikštę, pasirinkite dviračių taką, kuris prasideda netoli „Port Olímpic“ uosto. Jis jus nuves tiesiai į „Port Vell“ uostą ir „Las Ramblas“** gatvę. Tačiau venkite „Las Ramblas“ pėsčiųjų promenados, kadangi jame labai daug turistų. Pasukite į pačią gatvę, kuri yra stebėtinai rami. Netrukus būsite „Plaça Catalunya“ aikštėje.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją