aA
„Ten - vienas gražiausių žemės kampelių: skaidrus ežeras, apsuptas snieguotų kalnų, miškingi slėniai, sraunios upės... Būtinai turi ten nuvažiuoti, tiesiog privalai! Tau patiks!“, - užsidegęs man pasakojo Brazilijoje sutiktas argentinietis.
© U.Petkevičiūtės nuotr.
Dabar sėdime erdviame dviaukščiame autobuse, gurkšnojame argentinietišką vyną, žiūrime filmą, laukiame vakarienės ir pamažu artėjame prie taip išgirto El Bolson miestelio Andų kalnų slėnyje.

Šis autobusas tikrai pats geriausias iš visų Pietų Amerikos autobusų, patikiname paslaugų jaunuolį, šįkart dalinantį keleiviams šokoladinius saldainius. Išsimiegoję beveik taip pat patogiai kaip lovoje, anksti ryte buvome pažadinti su kava ir sausainiais. Pirmas žvilgsnis pro langą pribloškė – važiavome vingiuotu kalnų keliu, lydimi upės ir apsupti tankių miškų. Idilišką kraštovaizdį užbaigė apsnigtos Andų viršūnės tolumoje.

Įvažiavome į mažytį žalią miestelį. Oras kvepėjo ramybe. Pagrindinėje miestelio aikštėje, tiksliau, nemažame parke aplink ovalų tvenkinį, radome turistų informacijos centrą. Antrą kartą – turbūt geriausią Pietų Amerikoje. Ten dirbančios malonios merginos ne tik turėjo visų miesto viešbučių sąrašą, bet ir žinojo realias kainas!

Jaukaus medinio viešbutuko duris atidarė pusamžis žydraakis vyras. Lydėdamas mus į kambarį paklausė, iš kur esame kilę.

- Iš Lietuvos? Tu - lietuvė? Tikra lietuvė?

- Na taip, lietuvė... – atsakiau suglumusi.

- Sveika atvykusi! Tu – pirma mano sutikta tikra lietuvė!

- Beveik visiems Pietų Amerikoje aš esu pirma sutikta lietuvė, - nusijuokiau.

- Bet aš irgi lietuvis! - kalbėjo vyras ispaniškai. - Aš Donas Vinsas Žvirždinas. Esu sutikęs daug Argentinos lietuvių, šalia El Bolson yra nemaža lietuvių bendruomenė, bet niekada nesu kalbėjęs su lietuviu iš Lietuvos. Turite su mumis pavakarieniauti! Penktadienį atvažiuoja mano sūnus, jam būtų smagu daugiau išgirsti apie Lietuvą.

Dono šeima pabėgo į Argentiną, kai berniukui tebuvo penkeri. Netrukus mirė tėvas ir Donas pateko į vaikų namus. Ten ir pamiršo lietuvių kalbą.

Įsikūrę išėjome pasižvalgyti į miestelį. El Bolson puošia daugybė gražių aukštų medžių, spalvotų žiedų ir nematytų augalų. El Bolson atrodė visiškai tuščias, kol pasiekėme Pagonio aikštę. Besišypsantys žmonės klegėjo tarp spalvotų prekystalių, nukrautų šviežiais vaisiais ir daržovėmis, saldumynais, juvelyriniais dirbiniais, rankų darbo lėlėmis ir drabužiais...

Susipažinome su Chuanu, pardavinėjančiu odinius rankdarbius. Po trumpo smagaus pokalbio gavome jau antrą kvietimą vakarienės. Chuanas pasakojo, kad gyvena mažame hipių kaimelyje kitame slėnyje šalia El Bolson. „Prie mano namo teka upė, lauke išsikepsime mėsos ant žarijų, jums patiks!“, - kvietė Chuanas.

Pirmieji El Bolson miestelio gyventojai, taikingi hipiai, suvilioti iš visos šalies švelnaus kalnų klimato, derlingos žemės ir nuostabaus gamtos grožio, čia įkūrė ramų ekologinį miestelį. Esantis tik už 120 km. nuo prabangaus slidinėjimo kurorto Bariločės, miestelis kviečia visiškai kitokio skonio turistus.

Kitą dieną išsiruošėme pasivaikščioti po Puelo ežero nacionalinį parką. Po trumpos kelionės autobusu mes jau visai salia Čilės, gražiame miške šalia didelio ežero, atspindinčio jį supančius Andus. Pasėdėjome ant saulutės įkaitinto rąsto ežero pakrantėje, pasivaišinome laukiniais obuoliukais bei aplankėme Mėlynąją upę ir vakarėjant grįžome į jaukų medinį lietuvio namelį, planuodami kitą dieną kopti iki Indėno galvos uolos.

„Šiandien penktadienis, atvažiuoja mano sūnus. Nepamirškit vakarienės!“ - ryte mus išlydėdamas priminė Donas. Keliaujant iki Indėno galvos praėjome gražią akmenuotą upę ir pakilome į kalną, nuo kurio atsivėrė pasakiškas vaizdas į gretimą slėnį, drėkinamą Mėlynosios upės. Besigrožėdami El Bolson apylinkėmis, užkopėme iki gigantiškos žmogaus veido pavidalo uolos.

Dar įspūdingesnis buvo vaizdas nuo uolos papėdės. Nutarėme nusileisti į miestelį kitu keliu. Keletą kartų pasiklydę, praėję pro gražų argentinietišką rančą su ramiai besiganančiomis avimis, pralenkti dviejų žirgus pasibalnojusių gaučų, užtikę miške pasislėpusį krištolinį krioklį, vos suspėjome grįžti laiku į Argentinos lietuvio vakarienę.

Vakarieniaudami dar kartą išklausėme liūdną Dono šeimos istoriją, pasikalbėjome apie šių dienų Lietuvą, paragavome vietinio aviečių alaus, tačiau nesuradome bendrų pažįstamų Žvirždinų.

Šeštadieninė miestelio mugė pritraukia daugybę žmonių. Autobusai atveža taip laukiamus turtingus Bariločės turistus, vaikai žaidžia Pagonio parke, daugybė lauko prekystalių siūlo įvairiausią maistą nuo vegetariškų patiekalų iki argentinietiškų mėsos kepsnių. Chuanas patenkintas trynė rankas, neblogai uždirbęs ir dar kartą mus pakvietė pasisvečiuoti.

Pasibaigus mugei, apsilankėme vietinėje mėsinėje ir sėdome į autobusą Chuano hipių kaimelio link. Atvažiavę miško takeliu patraukėme gilyn į slėnį ir netrukus pamatėme pirmąją bakūžę. Iš bet ko ir bet kaip suręstas skylėtas belangis namukas, iškeltas ant keturių baslių ir apkamšytas plastikiniais maišais, atrodė keistai susiliejęs su gražia slėnio panorama.

Praėjome dar gerą tuziną palaikių namų, kol pasiekėme Chuano buveinę. Mūsų naujojo draugo namukas atrodė geriau už jau matytus, bet irgi neturėjo nei vandens, nei elektros. Chuanas paaiškino, kad šis gražus medžių, upės ir kalnų apsuptas slėnis priklauso valstybei. Prieš dešimt metų keli neturtingi amatininkai čia susirentė pirmuosius namukus, o pamažu kūrėsi vis daugiau šeimų, kol išaugo nemažas nelegalus kaimas. Anot Chuano, valstybė jau nebegali jų iškeldinti, per ilgai ir per daug šeimų čia gyvena. Tačiau už bausmę neduoda jiems elektros, nors iš El Bolson į gretimą miestelį elektros laidai nutiesti tiesiai virš šio kaimelio.

Mums bekepant mėsą, atbėgo keletas kaimynų mergaičių, o jų ieškoti atėjusi motina mus pakvietė į svečius išgerti matės. Ir šios šeimos namukas buvo paramstytas pagaliais bei užkaišiotas plastikiniais maišais, tačiau jį supo gražus sodas, o viduje siūbavo rankų darbo lėlės. Kol šeimos mama rankiojo utėles iš basakojų mergaičių galvų, o tėtis konstravo naują lėlę, gėrėme karčią argentinietišką matę, kalbėjome apie sunkią kaimo padėtį ir graudžią Argentinos indėnų dalią.

Į mažą medinį viešbučio kambarėlį grįžome jau sutemus, parsinešdami kartų matės ir gyvenimo skonį burnose.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pasaulinei turizmo dienai paminėti – keturios dienos pramogų Druskininkuose

Rugsėjo 27-ą dieną turizmo verslų atstovai švęs Pasaulinę turizmo dieną, o kartu su jais - ir...

„Ryanair“ atšaukia šimtus skrydžių: laukia didžiausias streikas per visą bendrovės istoriją (31)

Penktadienį, rugsėjo 28 d., „Ryanair“ pilotai surengs streiką, kuris, jų teigimu, bus...

Turizmo sektoriaus gigantas pasidalino įžvalgomis apie Vilnių

Susidomėjimas Vilniumi tarp užsienio keliautojų sparčiai auga. Tai rodo vienos didžiausių...

Keliautojai įniršę: kas trečias „TripAdvisor“ skelbiamas atsiliepimas – melagingas (27)

Begalė atostogas planuojančių piliečių apmaudžiai apsigauna pasitikėdami vienoje...

Kinijos svečiai gėrisi įspūdinga debesų jūra

Džangdziadzijės nacionaliniame miško parke Kinijos Hunanio provincijoje kaip niekada gausu svečių...

Močiutės netekusi vilnietė sukrėsta: dėl popiežiaus vizito laidotuves teko nukelti (26)

Popiežiaus Pranciškaus vizitas daugeliui lietuvių tapo tikra švente, tačiau artimą žmogų...

Šimonytė: nebuvo nė vieno atvejo, kai būčiau parodžiusi poniai Starkevičiūtei duris (10)

Seimo narė Ingrida Šimonytė savo santykius su buvusia Europos Parlamento nare Margarita...

Pietų Kinijos jūroje – naujas incidentas: kinų ekspertas kalba apie tiksinčią bombą (6)

Kinijos vyriausybė neleido Honkonge prisišvartuoti JAV karinių pajėgų laivui. Incidentas...

Ušacko ultimatumas Gabrieliui Landsbergiui: tai primena gerai surežisuotą spektaklį atnaujinta 13.52 (241)

Trečiadienį kandidatas į prezidentus Vygaudas Ušackas viešai kreipėsi į Tėvynės Sąjungos -...

Patvirtintas kovos su kylančiomis kainomis planas: aštriausių pasiūlymų nebeliko (142)

Trečiadienį Vyriausybė apsvarstė planą, kaip didinti konkurenciją maisto produktų srityje bei...

Nemalonumai Klaipėdoje – vėjas verčia medžius (4)

Kaip įspėjo metereologai, rugsėjo 26 dieną pūs stiprus ir gūsingas vėjas. O dieną Lietuvoje...

STT pradėjo tyrimą dėl Registrų centro duomenų teikimo išskirtinėmis sąlygomis (1)

Specialiųjų tyrimų tarnyba ( STT ) trečiadienį pranešė, kad pradėjo ikiteisminį tyrimą...

Tikriausiai niekada nesusimąstėte, ką gali prekės pakuotė (1)

Pakuotės vaikų produktams, kurias galima spalvinti, gėrimų skardinės pakuotės, šviečiančios...

47-erių Daina Bosas papasakojo, kaip rūpinasi savo grožiu ir kokių patarimų turi dukrai (10)

Kiekviena moteris turi savo asmeninių grožio ritualų, kuriuos jos gauna ir perduoda iš kartos į...