Nors jau prabėgo pirmasis 2016-ų metų mėnuo, dalinuosi tendencijos turizmo versle artimiausiais metais.

1. Orų prognozės. Dėl klimato pokyčių, šiais metais besitęsiančio El Nino efekto vis sunkiau ir sunkiau prognozuoti orus. Štai pavyzdžiui šiaurės Tailande sausis visada būdavo sausasis metas, o šiemet sulaukė nemažai lietaus. Štai Balyje turėtų lyti bent jau nuo gruodžio iki vasario, o lietus dar neatėjo. Tad planuojant keliones kartais vis sunkiau pasikliauti orų tendencijomis.

2. Skrydžių kainos.
Expedia.com portalas paskaičiavo, kad 2015 metais skrydžių kainos visame pasaulyje mažėjo apie 8 proc., na o 2016 tikrai neprognozuojamas jų augimas. Nukritusi kuro kaina yra palanki keliautojams, o tradicinės aviakompanijos perima daug geros praktikos iš „mažų kaštų“ aviakompanijų. Vis dėlto, skrydžiams iš Lietuvos, tiek tiesioginiams, tiek jungtiniams į tolimesnius kraštus, ženklus kritimas neprognozuojamas, mat trūksta dar vieno svarbaus kainos mažėjimo elemento – konkurencijos. Na, ir dar primenama, kad perkant bilietus tarpžemyniniams reisams, kainos mažiausios būna iki kelionės likus 5 mėnesiams, tad planuokite savo atostogas iš anksto.

3. Viešbučių kainos. Visiškai priešingos tendencijos laukiamos viešbučių sektoriuje. Portalas tripadvisor.com atliko viešbučių apklausą ir net 47 proc. iš apklaustųjų atsakė, kad planuoja kelti kainas. Dauguma tai darys norėdami kompensuoti savo išaugusius kaštus, kiti planuoja renovaciją arba kels kainas dėl didėjančios paklausos.

4. Dalinimosi ekonomika. Ši tema jau kurį laiką vyrauja visose kalbose apie turizmo pokyčius. Airbnb.com ar Uber.com sudrebino viešbučių ir taksi rinkas, tačiau dėl vis didesnio noro ir poreikio reguliuoti individualius paslaugų teikėjus yra didelė tikimybė, kad nuomojančių savo butus ar pavežančius savo automobiliu kiekis nedidės, o kainos kils.

Paprastas pavyzdys – Barselonoje keliautojai net du kartus atšaukė buto nuomą per airbnb.com, motyvuodami namo remontu, tačiau tikroji priežastis buvo Ispanijos Mokesčių inspekcijos aktyvūs veiksmai. Bet kokiu atveju, viešbučiai jau ėmėsi siūlyti naujų paslaugų jaunesnėms keliautojų kartoms, kuriems ne tik itin svarbu gerai veikiantis wi-fi ryšys, bet ir galimybė pasidaryti originalias nuotraukas iš savo nakvynės vietos.

Didieji viešbučių tinklai siekia net sumažinti asmeninį kontaktą su savo svečiais, suteikdami jiems galimybę užsisakyti kažką į kambarį ne telefonu, o per programėlę planšetėje. Dalinimosi ekonomika ateina ir į restoranų verslą – rekomenduojame išbandyti eatwith.com arba plateculture.com ir ragauti maistą pas šefus namuose.

5. Sveikatingumo kelionės. Jei pirmąjį XXI amžiaus dešimtmetį pagrindinis kabliukas keliautojams buvo viskas įskaičiuota, tai jau keli metai pasaulyje vis madingesnėmis tampa sveikatingumo kelionės. Kinta ir pats tokių kelionių įvaizdis – anksčiau jas galima buvo pavadinti „skirta moterims, turinčioms pinigų ir važiuojančioms į spa“, o dabar ta savoka apima ir jogos stovyklas, ajurvedos centrus, detoksikacijos programas ar net specialias nuotykių programas, kur galima „detoksikuotis“ nuo priklausomybės nuo interneto. Galbūt Lietuvoje tai dar tikrai neišaugo į masinę tendenciją, bet susidomėjimas pakeisti alkoholinius kokteilius į sultis yra stipriai jaučiamas.

6. Kelių kartų kelionės. Vis populiaresnės darosi kelionės, į kurias važiuoja seneliai, tėvai ir anūkai. Visi laimi – ir gerų įspūdžių, ir šiek tiek daugiau asmeninio laiko kelionėje, kai galima pasidalinti vaikų priežiūra.

7. Fotografijos. Asmenukių mada po truputį mažėja , tačiau vis daugėja kitų technologinių aparatų: Go Pro kameros, fiksuojančios jūsų nuotykius arba skraidantys dronai, galintys užfiksuoti įpūdingus kadrus ir itin patraukliai pasirodantys laukinės gamtos stebėjimo safariuose.

8. Kelionių kryptys. Kiekvienais metais įvairūs kelionių portalai ir specialistai sudaro „karščiausių“ krypčių topus. Štai „Lonely Planet“ pirmas 3 vietas skyrė Botsvanai, Japonijai ir JAV. Travel and Leisure žurnalas didžiulę sėkmę prognozuoja Kolumbijai. Visi tik ir kalba, kaip Kubą užplūsta amerikiečiai (dėl to jau kyla kainos ir prastėja servisas). Labai daug pasaulio kryptis 2016-ais metais veiks bendra saugumo tema. Kur keliauti yra saugu? To niekas atsakyti negali, belieka sekti pasaulio naujienas ir vertinti jas kritiškai, nepasiduoti panikai.

9. Patirčių kelionės. Jei galima būtų išskirti svarbiausią ne tik 2016 metų, bet kelių pastarųjų ir ateinančių metų tendenciją – keliautojai nustoja kolekcionuoti „lankomus objektus“ ir ieško vietinių patirčių.