Taip pat skaitykite: 10 priežasčių tapti pilotu

„Reader’s Digest” pasiryžo atskleisti 13 paslapčių, apie kurias jums neprasitartų joks lėktuvo pilotas. Jos ne tik patenkins kiekvieno skraidyti lėktuvais mėgstančiojo smalsumą, bet ir pakeis požiūrį į šį kelionės būdą.

Tam, kad išaiškėtų visa tiesa apie erzinančias saugumo taisykles, mįslingus vėlavimus ir tai, kas iš tiesų vyksta lakūno kabinoje, buvo apklausti 17 lėktuvo pilotų. Tai, ką jie pasakė, nustebins ne vieną…

Ko nenorėtumėte sužinoti

1. „Nuolatos jaučiu įtampą, kai žinau, kad skrendu su mažiau degalų, nei man įprasta. Avialinijos visada koncentruojasi ties mažiausiu kiekiu, kadangi kuo daugiau kuro vežiesi, tuo daugiau jo ir sunaudoji. Kartais, jei turi optimalias kuro atsargas ir patenki į audrą ar atsilieki nuo grafiko, tenka sustoti artimesniame oro uoste.” – vienos didžiausių JAV oro linijų pilotas. 

2. „Kartais avialinijos neišleidžia mūsų pietų pertraukai ir apskritai nepalieka laiko pavalgyti. Turime uždelsti skrydžius, kad tik atrastumėme laiko užkąsti.” – Antrasis pilotas regioninėje avialinijų bendrovėje.

3. „Pasakome keleiviams tai, ką jiems reikia žinoti. Neišduodame visko, kadangi antraip jie visą skrydį drebėtų iš baimės. Todėl niekada neišgirsite manęs sakančio: „Ponios ir ponai, turime problemų su varikliu”, net jei tai tiesa.” – Džimas Tilmonas (Jim Tilmon), į pensiją išėjęs „American Airlines” pilotas, Finiksas, Arizona.

4. „Pervežimų skyrius taip susikoncentravęs į punktualumą, kad praktiškai neturime teisės kiek užlaikyti skrydžio, net jei 20 žmonių atskuba keliomis minutėmis vėliau dėl lėktuvų keitimo.” – Komercinių avialinijų pilotas, Šarlotė, Šiaurės Karolina.

5. „Tiesa ta, kad esame išsekę. Mūsų darbo taisyklės leidžia pilotuoti 16 valandų be pertraukos. Tai žymiai ilgesnis laikas nei, pavyzdžiui, sunkvežimio vairuotojui. Juo labiau, jie gali pailsėti tiesiog užsukę į netoliese esančią degalinę, o mes juk nesustosime atsipūsti ant kokio debesies.” – vienų didžiausių JAV oro linijų pilotas.

Ką norėtumėte sužinoti

6. „Kai kurios Federalinės aviacijos administracijos (FAA) taisyklės mums irgi nesuprantamos. Kaip ir faktas, kad kai 12 km aukštyje skrendame apie 650 km per valandą greičiu, ir lėktuvas rizikuoja prarasti pusiausvyrą bet kurią minutę, stiuardesės gali vaikštinėti siūlydamos karštą kavą ar „Chateaubriand” kepsnius. Tačiau kai esame dar ant žemės, judėdami 8 – 16 km per valandą greičiu, visi keleiviai turi segėti apsaugos diržus, tarsi sėdėtų lenkyniniame automobilyje.” - Džekas Stefanas (Jack Stephan), „US Airways“ kapitonas, Anapolis, Merilando valstija, pilotuoja nuo 1984-ųjų.

7. „Du patys prasčiausi oro uostai – R. Reigano nacionalinis oro uostas Vašingtone, ir Džono Veino (John Wayne) oro uostas Orange County, Kalifornijoje. Gali pasitelkti nebent intuiciją, bandydamas patekti į ir iš šių oro uostų. Džono Veino uostas ypatingai prastas, kadangi turtuoliai, gyvenantys netoli, nemėgsta lėktuvų keliamo triukšmo, todėl turi tokią triukšmo mažinimo procedūrą, kad privalote praktiškai paversti lėktuvą į balistinę raketą, vos tik pakylate į orą.” – Oro pilotas, Pietų Karolina.

8. „Kai kuriuose oro uostuose su itin trumpais nusileidimo takais neįmanoma tinkamai nutūpti, kad ir koks būtum patyręs pilotas: tai Džono Veino, „Jackson Hole”, Vajomingo (Wyoming), Čikagos „Midway” ir Reigano nacionalinis oro uostai.” – Joe D’Eonas, vienos pagrindinių oro linijų pilotas, tinklapio flywithjoe.com autorius.

9. „Galbūt aš ir su uniforma, tačiau nesu tinkamiausias žmogus, kurio galėtumėte paklausti informacijos apie oro uostą. Mums tenka lankytis tiek daug uostų, kad dažniausiai nė nenutuokiu, kur yra kas.” – regioninių avialinijų bendrovės pilotas, Šarlotė, Šiaurės Karolina.

10. „Taip nutinka nuolatos: dėl nepalankių oro sąlygų nusileisime Pitsburge, nors skridome į Filadelfiją. Oras Pitsburge nuostabus. Tuomet išgirsiu keleivius sakant: „Žinote, ką tik paskambinau draugui Filadelfijoje, ir oras ten taip pat puikus”, tarsi mes užsiiminėtume kokia konspiracija ar kuo nors panašaus. Tačiau išties oro erdvėje tarp Pitsburgo ir Filadelfijos siaučia didžiulė audra.” – Džekas Stefanas.

11. „Galite apsilankyti vienos pagrindinių avialinijų tinklapyje, nusipirkti skrydžio bilietą ir patekti į lėktuvą, ant kurio puikuojasi panašus užrašas, tačiau apie pusę atvejų įsėsite į regioninių oro linijų lėktuvą. Tai reiškia, kad skrydis nebus toks saugus, kadangi pilotams nebūtina turėti tiek pat daug patirties, kaip didžiosiose avialinijose, o keleiviai to dažniausiai nežino.” - Vienos pagrindinių oro linijų pilotas.

12. „Dažniausiai piloto įgūdžius parodo tai, kaip jam pavyksta nusileisti, taigi jei prieš išlipdami iš lėktuvo norite jį pagirti, sakykite: „puikus nusileidimas”. Mes tai labai vertiname.” - Joe D’Eonas.

13. „Ne, jums nepasirodė: avialinijos iš tikrųjų koreguoja atvykimo laikus, kad tik sumuštų laiku nusileidusių lėktuvų rekordą. Pavyzdžiui, jie gali sakyti, kad skrydžio trukmė dvi valandos, kai iš tiesų natūrali trukmė yra 1 valanda 45 minutės.” – „AirTrain Air” kapitonas, Atlanta.