Kelionei kruiziniu laivu iš Italijos į Braziliją su dviem mažamečiais vaikais išsiruošėme 21-ai dienai. Tai buvo poilsinė kelionė su 13 sustojimų įvairiuose uostamiesčiuose. Turėjome galimybę išlipti iš laivo ir apžiūrėti tokius miestus kaip: Genuja (Italija), Marselis (Prancūzija), Barselona (Ispanija), Palma de Maljorka (Ispanija), Kartagena (Ispanija), Malaga (Ispanija), Kasablanka (Marokas), Lanzarotė (Kanarų sala, Ispanija), Tenerifė (Kanarų sala, Ispanija), Salvadoras (Brazilija), Iljeusas (Brazilija), Rio de Žaneiras (Brazilija), Santos (Brazilija). Tiesa, laivas nenumatytai buvo stabtelėjęs Žaliajame Kyšulyje dėl vieno keleivio sveikatos būklės.

Galimybė tokiu būdu aplankyti uostamiesčius (ir ne tik), turint dažniausiai po 8-12 valandų vienai stotelei, mums atrodo tobulai patrauklu. Žinoma, mes nesergame jūros liga ir nebijome mažų patalpų (kajutė dažniausiai dydžiu neprilygsta viešbučio kambariui).

Tai supa ar nesupa?

Štai kur klausimas. Jis iškyla absoliučiai visiems mūsų draugams, giminaičiams ir kolegoms. Į jį atsakyti gana sunku, nes daug kas priklauso nuo kiekvieno asmens vestibiuliarinio aparato bei oro sąlygų. Kai laivas plaukia ramiais vandenimis ir pavėjui, jame jaučiama vibracija, tačiau ji menkai veikia.

Nejaučiama įtaka sugebėjimams tiesiai eiti, sėdėti ar gulėti.

Pagrindas po kojomis stabilus ir judėjimas po laivą niekuo nesiskiria nuo judėjimo po prekybos centrą. Kartais, esant šoniniams vėjams ir didesnėms bangoms, laivą supa. Tuomet pagrindas po kojomis juda, gali būti sunku eiti tiesia linija. Padėjus vaikišką žaislinę mašinėlę ant stalo ji pavažiuoja iš pradžių į vieną pusę, tada į kitą. Į vieną... Į kitą...

Lygiai ta pačia amplitude kūnas juda ir gulėdamas lovoje. Šis supimas skirtingus žmones veikia skirtingai. Vienus gali pykinti, kitus – migdyti. Pavyzdžiui, asmeniškai mane labiau supa išlipus į krantą. Tenka prilaikyti stalą ar stulpą, kad jis nustotų „linguoti“. Didelio diskomforto tai nesukelia.

Maistas kruize

Ko jau ko, bet maisto kruize netrūksta: nuo ankstyvų pusryčių (6.00 val. ryto) iki vėlyvų užkandžių (2.00 val. nakties). Pusryčiauti ir pietauti galima įvairiuose restoranuose, bet mes dažniausiai einame į bendrą salę, kur platus švediško stalo pasirinkimas. Čia salotų baras, vietoje pjaustoma mėsa (koks kiaulienos kumpis arba antis), kepiniai, bent trijų rūšių makaronai, 5-6 skirtingos picos, sriubos, dienos patiekalai. Tai gali būti daugiaryžis su grybais, kari troškinys su mėsa ir daržovėmis, įdarytos paprikos, chili con carne, žuvis citrinos ar grietinėlės padaže. Arba visi išvardinti variantai. Pasirinkimas iš pradžių atrodo neįveikiamai didelis ir visko norisi paragauti, bet laikui bėgant atsirenki, kas skaniausia. Į kelionės pabaigą save jau sunku nustebinti ir viskas atrodo taip pat bei nusibodę.

Desertų ir vaisių pasirinkimas taip pat platus ir viliojantis. Viename ankstesnių kruizų stovėjo ledų aparatas ir buvo galima piltis kiek tik telpa ledų. Tame pačiame laive liejosi ir šokolado fondiu. Nuolat išgraibstomus arbūzus mirkydavome į karštą šokoladą ir atrodė, kad gyvenimas geresnis ir saldesnis nė negali būti. Šiame kruize nei ledų, nei šokolado aparatų nebuvo. Čia daugiausia valios reikalavo vietoje kepami kruasanai, bandelės ir šiltut šiltutėlės spurgos.

Kruizas į Braziliją

Kiekvienai kajutei priskiriamas stalas vakarieniauti. Tai jau būna vienas iš puošnesnių restoranų su baltomis staltiesėmis, aptarnaujančiu personalu ir kas vakarą skirtingais meniu. Rinktis reikia iš 4-5 skirtingų užkandžių, karštų patiekalų ir desertų. Meniu – teminiai. Gali priklausyti nuo uosto, kaip pavyzdžiui ispaniška, arabiška, prancūziška virtuvė, o gali atitikti viso laivo vakaro temą, kaip pavyzdžiui elegantiškas vakaras. Tuomet šefai stebina prabangesniais patiekalais, kaip krevečių užkandis, anties krūtinėlė ir desertas „Deganti Aliaska“.

Taip vadinami susodinimai vyksta du kartus per vakarą: 19.00 val. ir 21.30 val. Galbūt jus nustebinsiu, bet vakarieniauti 21.30 val. šį kartą buvo daugiau norinčių. Nemažai keliautojų – italai, prancūzai ir brazilai. Gal dėl to.

Mados, o tiksliau sveikos mitybos populiarėjimo įtaka taip pat jaučiama: maisto salės plane išskirti „vegetariški ir sveiki“ pasirinkimai. Vakarienių meniu siūlomas mažiausiai kalorijų turintis trijų patiekalų pasiūlymas ir kaskart ruošiamas desertas be cukraus. Beje, jų būna labai įvairių ir įdomių: tartaletės su vaisiais, degintas bananas, migdolų želė, kokosų pudingas.

Kruizas į Braziliją

Alkoholis – opi tema kruizuose. Į laivą neleidžiama įsinešti savo alkoholio. Net jei nuspręsite, kuriame nors uoste įsigyti vietoje pagaminto vyno ar tekilos, jums įsinešti į laivą butelį leis, bet jį supakuos ir atiduos tik išsilaipinimo vietoje. Ir taip, keleiviai kas kart, grįžę į laivą, tikrinami rentgeno aparatu ir metalo detektoriumi.
Alkoholiui antkainis taikomas nemažas, o prie kainos dar automatiškai pridedamas 15% aptarnavimo mokestis. Daugiau vartojantiems turbūt apsimokėtų užsisakyti „alkoholio paketą".

Jo kaina priklauso nuo kruizo, šioje kelionėje tai buvo 50€ už dieną asmeniui, bet esu mačiusi ir 79€ pasiūlymą. Įsigyti tokį paketą privaloma visoms kruizo dienoms. Kitaip sakant, vienai dienai jo niekas neparduoda. Jei jūsų kruizas 7 dienų, tai neribotai gerti bet kokį alkoholį ir kokteilius nuo ryto iki vakaro bet kuriame laivo bare, restorane ar diskotekoje jums kainuos apie 350€. Porai apie 700€.
Šiame 20 dienų kruize mums, dviem suaugusiems, alkoholio paketas kainuotų 2000€. Daugiau nei pats kruizas 4 asmenų šeimai!

Pramogos kruize

Nuo bingo iki 30 asmenų trupės pasirodymų. Laivo įgula stengiasi, kad ir mažiausi, ir vyriausi keleiviai būtų maloniai užimti viso kruizo metu. Kasdien į kajutę atnešama dienos programa su veiklomis, į kurias kviečiama prisijungti:

▪️ Sportiniai užsiėmimai: grupinės treniruotės (raumenų tempimas, joga, aerobika), šokių pamokos, krepšinis, tinklinis. Visuomet prieinama treniruoklių salė. Už papildomą mokestį galima pasisamdyti asmeninį trenerį.

▪️ Vaikų užimtumas: vaikus nuo 3 metų galima palikti grupėje su auklėmis/ animatoriais visai dienai arba tam tikru grafiku be papildomo mokesčio. Vaikais užsiima atsakingai ir kūrybingai. Mano 4 metų dukra, nemokėdama nei italų, nei portugalų, nei rusų kalbos, noriai ėjo į grupę, o tai, patikėkite manimi, daug pasako.

Kruizas į Braziliją

Mažesniems skirti vaikų žaidimų kambariai, siūloma nemokamai naudotis vežimėliais, maitinimo kėdutėmis, jų pervystymo vietose yra visų reikalingų priemonių. Vyresniems nei 12 metų vaikams skirti video žaidimai, specialūs užsiėmimai tam tikromis valandomis, šokiai. Vaikams įrengtas baseinas, čiuožyklos.

▪️ Įvairios pamokos. Šiame kruize buvo siūloma mokytis portugalų kalbos, piešimo ant tekstilės, kaukių gamybos. Kai kurios pamokos gali kainuoti papildomai, kaip pavyzdžiui tortų dekoravimas ar viskio degustacija.

▪️ Vakaro šou vyksta didžiojoje teatro salėje du kartus per vakarą. Tai gali būti ir vieno mimo pasirodymas, ir flamenko trupės aistringi šokiai, ir 30 asmenų trupės šou. Svečius vakarais atsipalaiduoti arba gerai pasilinksminti kviečia gyvo garso muzikantai, karaoke, kazino, cigarų klubas, diskoteka.

▪️ Už papildomą mokestį siūlomi tokie užsiėmimai kaip formulės 1 simuliatorius, naujausi Holivudo filmai savo kajutės televizoriuje, fotosesijos. Oi tos fotosesijos... Atsimenu pirmą kruizą, kai kas vakarą vis siūlydavo fotografuotis prie skirtingų plakatų, skirtingose vietose, su skirtingais animatoriais. Mes mielai fotografuodavomės. Tik vėliau sužinojome, kad viena nuotrauka gali kainuoti nuo 6 iki 50 €. Kiek kruizų, tiek veiklų. Įspūdingiausia, ką man teko išbandyti, tai plaukimo banglente pamoka ant dirbtinai sukeltos vandens srovės.

Kruizas į Braziliją

Esu skriejusi vėjo tuneliu, kai nieko neprilaikomas bandai išsilaikyti ant oro srovės ir taip „skristi“. Viename kruize Japonijos jūra užsisakinėjau kokteilį, kurį gamina robotas. Kitame vandens čiuožykla prasideda 2 sekundžių laisvu kritimu, o tai įvyksta atsistojus į kabiną, kurios grindys tiesiog atsidaro. Laipiojimas lynais ar kopimas siena, kartingai, boulingas, važinėjimo riedučiais aikštelė – visas siūlomas pramogas skirtinguose kruiziniuose laivuose būtų sunku išvardinti.

Ekvatorius

Vienas svarbiausių įvykių šioje kelionėje buvo Atlanto vandenyno perplaukimas. 6 dienas be sustojimo kruiziniu laivu plaukėme nuo Afrikos krantų iki Brazilijos, pakeliui kirsdami ekvatorių. Šiam įvykiui, kurį paženklino praskaidrėjęs dangus ir it iš feno pučiamas šiltas vėjas, skiriama ceremonija. Jos metu kruizo lauko baseino vanduo buvo nudažytas juoda spalva, o visi norintieji „krikštijami“ paties Neptūno ir jo pagalbininkų. Ši ceremonija būdinga ir karinėje laivyboje, o kruiziniuose laivuose naudojama kaip pramoga keleiviams.

Sveikatos priežiūra

Laivas, kuriame iki 4000 keleivių ir apie 1300 įgulos narių, neįsivaizduojamas be profesionalaus sveikatos priežiūros punkto. Mūsų dukrai, paūmėjus kosuliui ir pakilus temperatūrai, laivo gydytojas (portugalas) atliko apžiūrą ir paskyrė vaistus, kuriuos vietoje ir išdavė kartu su vartojimo rekomendacijomis. Sąskaita įtraukiama į bendrą kajutės sąskaitą ir vėliau apmokama kelionės draudimo, jei tokį turite. Laukiamajame kartu leidome laiką ir su susiėmusiais už pilvų bei baltais it lapas veidais, tiek su širdies ritmo sutrikimų turinčiais, tiek su ištinusiais nuo alerginių reakcijų. Neatidėliojamiems atvejams skirta operacinė, visą parą budintis skambučių centras ir pilnai aprūpinta vaistinė.

Kruizas į Braziliją

Keletas patarimų planuojantiems kelionę kruizu pirmą kartą:

• Jei nesate tikri, ar jus plaukiant supa, įsigykite priemonių nuo pykinimo: tai gali būti ir medikamentai, ir specialios apyrankės ant riešo.

• Sugalvoję netęsti kelionės ir išsilaipinę viename iš uostamiesčių, nepamirškite, kad neturite paso – jį dažniausiai pasilieka kruizinė kompanija ir grąžina tik kelionės pabaigoje.

• Užsisakydami kruizą, atkreipkite dėmesį į arbatpinigių politiką. Labai dažnai jie nebūna įtraukti į kainą, tačiau gali kainuoti 10 – 12 Eur žmogui dienai. Ši suma privalomai įtraukiama į kajutės sąskaitą. Už vaikus arbatpinigiai gali būti neskaičiuojami arba mažesni. Šiame kruize tai buvo 4,5 Eur už dieną vienam vaikui.

• Atkreipkite dėmesį į kruizinės kompanijos politiką dėl leidimo plaukti besilaukiant. Jie dažniausiai leidžia plaukti esant mažesniam nėštumo savaičių laikotarpiui nei skrendant, kaip pavyzdžiui 22 savaitės. Reikia turėti gydytojo pažymą.

• Paskubėkite tik įlipę į laivą susiplanuoti pramogas ir jas rezervuoti. Kai kurios jų negali aptarnauti visų pageidaujančių, nors ir yra nemokamos.

• Kruizinių kelionių ieškome seascanner.com sistemoje, čia užsisakinėjame ir medžiojame nuolaidas. Tai patikimas puslapis, nei karto nebuvo jokių problemų. Yra lietuviškų kompanijų, kurios padeda surasti kruizus, bet ten ir kainos jau lietuviškos.