„Norėčiau papasakoti įdomią istoriją, kuri mokykloje niekaip nesprendžiama.
Mano dukra mokosi pradinėje klasėje ir toje pačioje klasėje mokosi vaikas, nevaldantis pykčio protrūkių. Papildomo pedagogo, kuris turėtų prižiūrėti vaikus, negalinčius adekvačiai reaguoti į aplinką, klasėje nėra. Problema šioje klasėje įsisenėjusi, bet mokykla jos nesprendžia. Smurtas yra toleruojamas. Mano 10 metų dukra gavo du smūgius į galvą dėl to, kad kažką pasakė“, – laišką pradėjo Andrius.
Į šią situaciją mokykla sureagavo kreipimusi į mokinių tėvus:
„Gerb. tėveliai,
Informuoju, kad pirmadienį XX klasėje vyko konfliktinė situacija, kuomet mergaitės erzino, provokavo, tyčiojosi iš XXX.
XXX sudavė (mano dukrai) per veidą. Kaip jis vėliau paaiškino – jam nepavyko rasti kito būdo, kaip mergaites sustabdyti.
XXXX savo kaltę pripažino ir (mano dukros) atsiprašė.
XXXX elgesys mokykloje nuolat stebimas. Jis lanko socialinių emocinių įgūdžių ugdymo užsiėmimus, mokosi valdyti emocijas. Bet kol kas mokiniui ne visada pavyksta tinkamai išspręsti konfliktines situacijas.
Pagarbiai,
socialinė pedagogė.“
Po šio incidento mergaitė bijo eiti į mokyklą.

„Dabar mano dukra bijo eiti į mokyklą dėl patiriamo fizinio smurto ten; panašu, jis toleruojamas pačios mokyklos administracijos. Niekas negali garantuoti, kad vaikas kitą dieną neatsidurs ligoninėje dėl patirtų sumušimų.
Viena mergaitė jau keitė mokyklą dėl berniuko nevaldomo smurto. Dukros versija visai kitokia nei mokyklos. Tą dieną dukrai koridoriuje buvo smūgiuota į veidą, o po to klasėje pastumta ir dar karta smūgiuota į veidą be jokios provokacijos ar kokio nors kontakto su berniuku. Kas man garantuos, kad vaikas netaps neįgaliu rytoj? „Saugioje“ mokyklos aplinkoje? Kas per keisti integracijos eksperimentai atliekami visų vaikų sveikatos sąskaita?“ – rašė Andrius.
Mergaitės tėtis sunerimęs ir neįsivaizduoja, kaip visa tai būtų baigęsi, jeigu vaikai nebūtų buvę išskirti.
„Mūsų istorija galėjo baigtis kaip Matuko istorija. Mokytoja pribėgusi atplėšė berniuką nuo mergaitės, nes galimai būtų buvę ne 2 smūgiai, o kur kas daugiau ir pasekmės būtų kur kas liūdnesnės. Tragedija užprogramuota mokyklos neveiklumo ir smurto ignoravimo. Istorija įsisenėjusi ir manau, pasiklausinėjus tėvų, iškiltų įdomių istorijų apie agresijos nevaldantį vaiką.
Susirinkimo metu buvo siūlomas pedagogas, kuris prižiūrėtų minėtą vaiką, mokykla pasamdė pedagogą, bet jis nusiųstas į kitą klasę. Kodėl visus mokslo metus buvo rizikuojama kitų vaikų sveikata, deramai neprižiūrint vaiko, kuris negali būti paliktas vienas su kitais vaikais dėl neprovokuojamų smurto protrūkių?
Šokiravo mokyklos reakcija į konfliktą – trys mergaitės buvo apšmeižtos kaip provokavusios konfliktą, nepasigilinus į visų keturių vaikų versijas ir nesulyginus jų, pasikliauta smurtaujančio berniuko versija. Sudaužyta mergaitė buvo nuvesta pas socialinį pedagogą pabendrauti, nors turbūt reikėjo vesti pas seselę patikrinti vaiko būseną po smūgių į galvą. Socialinė pedagogė, pamačiusi vaiką, iškart pasiūlė apsilankyti pas seselę ir tokia pedagogo reakcija apie daug ką pasako.

Vaikas atsisako medicininės apžiūros ir yra grąžinamas į klasę, į pamoką. Tėvai neinformuojami apie traumuotą vaiką, vaiko būsena neįvertinta – vakare vaiką pradeda pykinti. Apie visa tai sužinau tik kitą dieną“, – rašė mergaitės tėtis.
Taip pat jis pasidalijo, kaip į šią situaciją sureagavo mokyklos socialinė pedagogė:
„Taip, atsiprašau, pamiršau jums parašyti, kad prašiau [mergaitės] (vardas redakcijai žinomas) nueiti pas sveikatos specialistę, bet (vardas redakcijai žinomas) [ji] atsisakė, sakė, kad jai viskas gerai.“
Mokyklos direktorė apgailestavo dėl incidento
Dėl šios situacijos susisiekėme su progimnazijos direktore.
„Šiandien galiu pasakyti mūsų progimnazijos vardu, jog labai apgailestaujame, kad mūsų mokykloje įvyko toks incidentas tarp mokinių. Pažymime, kad minimas konfliktas tarp mokinių vos jam prasidėjus buvo sustabdytas šalia buvusių suaugusiųjų.
Minima situacija buvo nedelsiant išanalizuota su mokiniais, mokytoja, mokinio padėjėja ir pagalbos vaikui specialistais, duomenys apie įvykį surinkti ir nustatyti, tyrimo metu bendradarbiaujama su mokinių tėvais, institucijomis. Sutarta dar kartą papildomai supažindinti mokyklos bendruomenę su pagalbos mokiniui algoritme reikalaujama veikimo seka, taip pat atkreiptas dėmesys į galimus rizikos elementus.
Vyksta ugdomasis ir instruktuojamasis darbas su mokytojais ir pagalbos specialistais, siekiant užkardyti precedentus ateityje.
Atsakingai pažymime, kad laiške minimos mokinės, kaip ir kitų mokinių, saugumas mokykloje užtikrinamas, smurtas mūsų mokykloje yra netoleruojamas ir nedelsiant sprendžiamos problemos, aktyviai bendradarbiaujama su mokinių tėvais, institucijomis siekiant užtikrinti kiekvieno vaiko interesų“, – buvo rašoma komentare.
Norite išsakyti savo nuomonę ar pranešti naujieną? Rašykite el. paštu pilieciai@delfi.lt!