„Mokykla turėtų būti vieta, kurioje svarbiausia – mokinių ugdymas, jų žinių kokybė ir sėkminga ateitis. Tačiau kyla klausimas: ar mūsų mokykla, mokyklos bendruomenė tikrai laikosi šio principo?“, – laišką pradėjo anonimas.
Ši dvejonė gimnazistams kilo dėl naujo, neseniai įrengto tualeto, kuris, kaip teigiama laiške, skirtas tik mokyklos administracijos darbuotojams.
„Tuo pat metu abiturientai, kuriems reikia ruoštis svarbiam istorijos egzaminui, liko be būtiniausių mokymosi priemonių – mūsų mokykla nupirko vos 15 istorijos II dalies vadovėlių daugiau nei šimtui abiturientų! Nors tiksli suma, kuri buvo išleista naujam mokyklos projektui, teikiančiam patogumą administracijai, nėra žinoma, akivaizdu, kad šiuos pinigus buvo galima investuoti į sklandų ir kokybišką abiturientų žinių užtikrinimą. Kaip mokiniams užtikrinti sėkmingą pasiruošimą egzaminui, jei jie net neturi galimybės laiku gauti reikiamos medžiagos? Nepaisant to, kad švietimo sistema vėlavo išleisti šiuos vadovėlius, jiems atsiradus, nebuvo koncentruojamasi į pakankamo kiekio jų įsigijimą, o juk vadovėlio medžiaga yra egzamino medžiaga, teigia NŠA“, – rašė gimnazijoje besimokantis asmuo.

Ši situacija mokiniams kelia klausimus apie mokyklos prioritetus.
„Ar svarbiau sudaryti patogesnes sąlygas administracijai, ar užtikrinti, kad mokiniai gautų tinkamą išsilavinimą? Ar tai yra mokyklos, kaip švietimo įstaigos, pagrindinė misija?
Negali būti toleruojama situacija, kai prabanga tampa svarbesnė nei mokinių mokymosi sąlygos. Jei mokyklos vadovybė gali rasti lėšų naujam tualetui, kodėl negali rasti pinigų būtiniems vadovėliams? Mokiniai nėra antraeiliai šios įstaigos nariai – priešingai, jie yra pagrindinė jos egzistavimo priežastis.

Tikimės, kad mokyklos administracija peržiūrės savo prioritetus. Švietimas neturėtų būti prabanga – jis turėtų būti prioritetas.
Pagarbiai mokyklos abiturientas/ė!“, – laiške pasirašė anonimas.
Gimnazija pateikė kitokią situacijos versiją
Šiuo laišku pasidalijome su Klaipėdos Vytauto Didžiojo gimnazija. Mokyklos direktorė Daiva Križinauskaitė atsakė, ar šios dvi situacijos, vadovėlių įsigijimas ir tualeto įrengimas, yra susiję ir kodėl abiturientai negavo pakankamo kiekio vadovėlių.

„Atsakydama į Jūsų laišką, informuoju, kad Jums pateikta situacija nėra teisinga, nes:
1. Vadovėliams įsigyti ir remontams vykdyti lėšos skiriamos iš visiškai skirtingų finansavimo šaltinių;
2. Vadovėlių duomenų bazėje Istorijos vadovėliai (12 kl. II d.) pasirodė tik 2025 m. vasario viduryje. Gimnazija atliko 2 vadovėlių užsakymus ir Istorijos vadovėlių (12 kl. II d.) yra užsakyta tiek, kiek yra mokinių.
2025 m. kovo 25 d. gimnaziją pasiekė pirmoji vadovėlių siunta (gauta 21 vnt.), kitą užsakymą turėtume gauti artimiausiu metu.
3. Gimnazijos darbuotojų (ne administracijos) tualetų remontas buvo būtinas dėl jų techninės būklės (tai atsispindi 2021 – 2024 metų statinio apžiūros aktuose). Nepakeitus senų vamzdynų (vamzdynai buvo surūdiję), gimnazijoje galėjo įvykti kanalizacijos avarija. Suremontuoti tualetai nėra rakinami ir jais gali naudotis ne tik gimnazijos darbuotojai, bet ir kiti bendruomenės nariai“, – buvo rašoma komentare.
Norite išsakyti savo nuomonę ar pranešti naujieną? Rašykite el. paštu pilieciai@delfi.lt!