Po naujų kainų paskelbimo, į „Delfi“ redakciją ėmė plūsti laiškai. Labiausiai žmonės piktinosi ne kainomis, bet panaikintu 30 minučių bilietu. Skaitytojų teigimu, šios trukmės bilietą jie naudoja dažniausiai, nes ilgesnės trukmės jiems niekada neprireikia. Straipsnyje nusprendėme atlikti apklausą ir leisti pasirinkti, kokios trukmės bilietu gyventojai naudojasi dažniau: 30 ar 60 minučių. Vilniaus miesto savivaldybė anksčiau atliko apklausą, kurios duomenimis ji pasidalijo su vilniečiais.
„Nors šiuo metu daugiausia nuperkama 30 min trukmės bilietų, tačiau pernai metais atlikto tyrimo duomenys rodo, kad du trečdaliai keleivių viešuoju važiuoja ilgiau nei 30 minučių. Tyrimo, kuriame dalyvavo 2,8 tūkst. vilniečių, duomenimis, 56,86 proc. viešojo transporto keleivių kelionės trunka 30–60 minučių, 9,75 proc. – daugiau nei 60 minučių. Kartu šios dalys sudaro 66,61 proc. Likusieji viešuoju transportu keliauja iki 30 minučių. Apklausą atliko tyrimų bendrovė UAB Kokybės ekspertai“, – buvo rašoma komentare.
Įdomu tai, kad „Delfi Kartu“ atliktoje apklausoje rezultatai pasiskirstė visiškai kitaip – net 99 proc. gyventojų balsavo už 30 minučių bilietą.

Kitoje apklausoje Vilniaus gyventojų ir miesto svečių klausėme, ar šie pokyčiai paskatins vėl persėsti į automobilius ar rinkti kitas transporto priemones keliavimui mieste, o galbūt kažką tai paskatins ir ėjimą pėsčiomis. Vilniaus miesto savivaldybė šiuo metu kelia ambicingus tikslus, apie kuriuos taip pat sutiko papasakoti gyventojams.
„Esant patogiai ir efektyviai viešojo transporto paslaugai, greitesniam susisiekimui nei nuosavu automobiliu, vis daugiau žmonių rinksis keliauti viešuoju transportu ar kitomis mikromobilumo priemonėmis.
Siekiame, kad iki 2030 metų 70 proc. kelionių būtų atliekamos be automobilio, o viešasis transportas – pagrindinė alternatyva darnių kelionių pasirinkimui. Šiam tikslui pasiekti planuojame iki 2027 m. VT sistemą papildyti 7 naujais maršrutais, koreguoti 46 maršrutų trasas – atvedant juos arčiau gyvenamųjų teritorijų, traukos centrų, dažninti 44 maršrutus. VT laukimo laikas centrinėje dalyje bus 6–10 min., o periferinėje – ne daugiau nei 15 min. Planuojame, kad iki 2030 m. viešojo transporto sistemoje kursuos net 824 naujos transporto priemonės, kurių dauguma bus aplinkai draugiškos“, – buvo rašoma komentare.
Deja, „Delfi Kartu“ atliktos apklausos rezultatai šiuo metu nebuvo tokie pozityvūs. Net 65 proc. „Delfi“ skaitytojų balsavo už tai, kad viešąjį transportą iškeis į keliavimą automobiliu, 20 proc. žmonių rinksis ėjimą pėsčiomis, 10 proc. rinksis kitas transporto priemones ir vos 6 proc. pasisakė už tai, kad toliau naudosis viešuoju transportu ir įvedami pokyčiai jų keliavimo įpročių nepakeis.

Primename, kad viešojo transporto bilietų kainos Vilniuje nuo liepos 1 d. bus tokios:
1 val. bilietas – 1,25 Eur
1 dienos bilietas – 7,5 Eur
3 dienų bilietas – 13,5 Eur
30 dienų bilietas (su savaitgaliais) – 38 Eur
90 dienų bilietas – 110 Eur
12 mėnesių bilietas – 405 Eur
Norite išsakyti savo nuomonę ar pranešti naujieną? Rašykite el. paštu pilieciai@delfi.lt!