Specialiai portalo DELFI skaitytojams Jurga Jurkevičienė, Milanas

Kas atsitiko? Kalti mados namai ar finansų krizė Italijoje, o gal dar kažkokios kitos priežastys? Nuo šio fakto spaudos dėmesio nepajėgė nukreipti ir tokie svarbūs mados pasaulio galingųjų įpėdiniai pirmųjų eilių VIP kaip Francois-Henri Pinaultas ir Charlotte Casiraghi. Pasklido gandai, kad „Gucci“ pardavimai Rusijoje sumažėjo beveik 5 % ir, kaip bebūtų keista, pardavimai smuktelėjo prabangos aksesuarų sektoriuje. Ar tai reiškia, kad pasaulyje „prabangos be stabdžių“ mitas griūna?

Lyg teniso kamuoliukas atmušė blogas kalbas nišinis Italijos ženklas „Luisa Spagnoli“, kuris anksčiau Milano mados savaičių metu niekam nebuvo girdėtas. „Luisa Spagnoli“ pardavimai užsienyje – Ispanijoje, Dubajuje, Kuveite ir Azerbaidžane, Rusijoje , Pietų Afrikoje ir Anglijoje, kurios princesei Kate, matyt, ir turės būti dėkingi už puikią reklamą, taip smarkiai šoktelėjo, jog apyvarta per praėjusius metus pasiekė 124, 8 milijonus eurų. Tad optimistiškai nusiteikusi bendrovės įkūrėjos įpėdinė Nicoletta Spagnoli Milano mados savaitės metu pateikė atnaujintos „Luisa Spagnoli“ mados filosofijos projektą. Tai naujos kartos parduotuvių tinklas.

Malonu buvo išgirsti, kad ir kito nišinio ženklo „Chiara Boni“ , išgarsėjusio Romoje aukštosios mados savaičių metu, pret–a–porter mados kolekcija „La Petite Robe“ sukėlė užsienio žurnalistų susidomėjimą. Instaliacijomis ir technologijomis Milane ją pavyko sureikšminti iki vaizduojamojo meno.

Žvelgiant į podiumus neatrodė, jog itališkas prabangos sektorius imtų kuklintis, ypač pažvelgus į naujas skaisčiausių spalvų rankinių kolekcijas: „Braccialini“ „Patrizia Pepe“, „Orciani“, „Tevechi“, „Zanellato“, kurios žavėjo naujausiomis technologijomis ir stulbino kainomis. Nekilo mintis ir kad kūrėjams trūktų išskirtinių idėjų. Ypač optimistiškai nuteikė tai, kad jaunuosius, pirmus žingsnius Milane žengiančius, talentus remia tokie garsūs mados namai kaip „Bottega Veneta“, „Brioni“, „Gucci“, „Giorgio Armani“ suteikdami jiems galimybę pademonstruoti kūrybą garsenybių erdvėje. Jaunuosius talentus „medžiojanti“ Prancūzijos asociacija „Kering“ kartu su mados žurnalu „Vogue Italia“ jauniesiems kūrėjams pateikė specialų verslo planą. Jie pirmąjį krikštą gaus ne Londone ir Niujorke, o būtent Milane. 

"Giorgio Armani" 2015 m.
"Giorgio Armani" 2015 m.

Kas ant podiumo

Itališkumo jėga nustebino jau mados savaitės pradžioje. Išskirtinis ir nepakartojamas prabangos ir paprastumo miksas suteikė unikalumo garsiems ženklams. Laisvamaniška kosmopolitė meistriškai maskuoja brangius žomšos audinius po „patchwork“ – skiaučių technika, kaubojiškomis nuotaikomis dvelkia kailiu ir kutais dekoruotos liemenės, galvos dangalai ir apavas. Spalvų gama kinta nuo kupranugario atspalvių iki turkio. Etnomotyvai sureikšminami unikaliais grafikos piešiniais.

"Giorgio Armani" 2015 m.
"Gucci" 2015 m.

Vienas įdomiausių unikalus optinis stilius, gavęs krikštą jau praėjusią vasarą, nebando apleisti pozicijų. „Max Mara“ mados namai demonstruoja besvorių audinių – šilko šifono atlaso kolekciją, margintą taškais ir juostomis. „Sportmax“ žavi stulbinančia architektonika. „Stampe floreali“ – (it. gėlių atspaudai) kitą vasarą taps būtini. Taip pat ir lazeriu iškirpti beformiai švarkeliai, be kurių neapsieis biuruose dirbančios karjeristės.

"Max Mara" 2015 m.
"Max Mara" 2015 m.
"Sportmax" 2015 m.

Moschino“ ironija Milane dar kartą priminė: nesupraskite mados paraidžiui. Mada – tai amžinas ir nepakartojamas malonus ir pavojingas žaidimas. Ateinančią vasarą neįdomi atrodys pernelyg susireikšminusi ir aklai tendencijoms paklūstanti moteris. Kiekvienos daliosios lyties atstovės intervencija į savo pačios stilių pademonstruos jos pažiūras, išsilavinimą mados srityje. Stilių mišinys – elegantiško ir sportinių batelių bus toleruojamas darbo vietoje, jei vadovai – plačių pažiūrų. Neįdomi bus ir pernelyg susitvarkiusi, pernelyg daili ir miela moteris. Tokia nesudomins Kanados kūrėjų „Dsquared2” , ant kurių podiumo šį rudenį jaučiamas akivaizdus drąsios ir keliaujančios moters kulto dvelksmas.

"DSquared2" 2015 m.
"DSquared2" 2015 m.
Kas svarbiau – stilius ar nuolankumas diktatui? 

Aiškėja, kad moterys, aklai sekančios mados ženklus, neatrodys pasitikinčios savimi. Laisvė, laisvė ir dar kartą laisvė spintoje bus svarbiausia. Apie tai mados ekspertai prabilo stebėdami Bergognones teatre „Emporio Armani“ kolekciją. Lyg ir įprasta šiam stilistui okeano spalva atgimė po daugiasluoksniais, plazdančiais ir stabiliais audiniais. Duoklė šeštojo dešimtmečio stiliaus ikonoms suteikė prezentacijai neįtikėtino žavesio, kurį padėjo atskleisti ir podiumu žingsniavusi lietuvė Agnė Končiūtė. Įdomu tai, kad ikonų stilius siūlomas jaunajai kartai. Kitąmet tendencijų interpretuoti, priešingai kitiems kūrėjams, neleis mados revoliucionierė Miuccia Prada, kuriai parūpo iš seniausių komodų ištraukti antikinius piešinius ir dar senesnius audinius. Tai stulbinantys brokatai ir damastai. Neverta stebėtis, kad jie siūlomi vasarai. Juk tai ir yra didžiausias iššūkis. Prikelti iš numirusių sena ir pristatyti tai kaip nauja, štai kur išskirtinė kūrėjos komunistės jėga.

"Emporio Armani" 2015 m.

Moteriškumas užkulisiuose ir kolekcijose. Prie mados namų durų akį traukia suknutės, suknutės ir dar kartą suknutės. Įvairiausių ilgių ir audinių storių. Technologiškos ir natūralios, derinamos su aukštakulniais ir lygiapadžiais, sportiniais bateliais ir brangakmeniais spindinčiais vergių bateliais. Kurios iš jų atrodo originalios, o kurios dvelkia tik bjauriai saldžia romantika? Į šį klausimą atsako Angelo Marrani ir Fabiana Filippi, Cristiano Burani ir „Costume National“. Suknutė įdomi ne vien dailiai moteriškas formas išryškinančiu siluetu. Skulptūriškos moters formos kitą vasarą privalės pasislėpti po griežtomis geometrinėmis linijomis, po įvairių storių ir tekstilės struktūrų audiniais, kurie iš pirmo žvilgsnio nedera vienas su kitu. Klišių laužymas privalės tapti kiekvienos moters kasdieniniu poreikiu vertinant save veidrodyje. O kaip erotika? Kur gi ji slypės? Ar jau nemadingas gundymas? Palaukime „Dolce& Gabbana“ nuomonės. Kitų kūrėjų darbuose pirmapradžio moters žavesio lyg ir nesimato. Tik šiuolaikiškas rafinuotumas ir iššūkiai.

Kaip derinti spalvas. Mados kūrėjai liepia iš viso jų nederinti. Kuo daugiau disonanso, tuo laisvesnė ir patrauklesnė atrodys moteris. Vis dėlto italė nuo laisvamaniškos kosmopolitės skiriasi. Ji lyg ir nieko nederina, tačiau atrodo tarsi prie jos įvaizdžio valandų valandas dirbo profesionalių stilistų komanda. Kaip jai tai pavyksta? Apie tai – jau netrukus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (7)