Tačiau šįkart mes vis dėlto pakalbėsime tik apie Maskvos mados savaitę – būtent jos metu savo kolekcijas demonstruoja Rusijos mados pasaulio grandai, įskaitant Valentiną Judaškiną bei Viačeslavą (Slavą) Zaicevą.

Šį rudenį Maskvos mados savaitė švenčia savo dvidešimtąjį gimtadienį. Organizatoriai, partneriai bei dalyviai išties gali didžiuotis – „Moscow Fashion Week“ nuėjo ilgą kelią nuo vietinės reikšmės komercinio renginio iki kone svarbiausio mados pasaulio įvykio Rytų Europoje.

Mados analitikai teigia, kad viena pagrindinių priežasčių, trukdančių rusų dizaineriams išpopuliarėti Vakaruose, yra... per didelės pastangos atitikti Vakarų Europos mados standartus. Keista, tačiau didžioji dalis pastangų nueina perniek – Vakarams nereikia dar vieno Marco Jacobso ar Albero Elbazo. Jie trokšta pamatyti „tikrąjį rusišką stilių“ ir, deja, kartais tampa savo klaidingo suvokimo įkaitais.

Štai Vakarų Europoje išgarsėjęs Denisas Simačiovas sumaniai pasinaudojo šiuolaikinio rusiško stiliaus nebuvimu. Jo drabužiai, pasižymintys pernelyg ryškiomis, rėksmingomis spalvomis bei kičiniais pseudorusiškais ornamentais, tapo neįtikėtinai populiarūs.

Įdomu, kad vakariečiai taip ir nesuprato, kad moka nemenkas sumas už savo pačių klaidingus stereotipus. Tačiau reikia pripažinti, kad kasmet Maskvos mados savaitės kolekcijos demonstruoja vis didesnį originalumą bei savitumą. Pabandykime sužinoti, kaip Rusijos mados kūrėjai įsivaizduoja 2009 metų pavasarį.

Jei reikėtų išvardyti populiariausius šiuolaikinės Rusijos dizainerius, sąrašo viršūnę, be abejonės, tektų atiduoti jauniems, už Rusijos ribų beveik nežinomiems talentams. Aleksandro Terechovo ir Maksimo Černicovo kūryba jau yra gerai žinoma Maskvos mados analitikams bei pirkėjams.

Šį rudenį A. Terechovas pademonstravo savo 2009 metų pavasario–vasaros kolekciją Niujorke, todėl mados žinovai su ypatingu nekantrumu laukė jos pristatymo Maskvoje. Dizaineris nenuvylė nei savo gerbėjų, nei kritikų – šiuolaikiški siluetai ir vaiskios pavasarinės spalvos tapo kolekcijos ašimi.

A. Terechovui pavyko išvengti akivaizdaus pasaulyje vyraujančių mados tendencijų kartojimo, todėl kolekcija ne tik atrodo šiuolaikiškai, bet ir dvelkia netikėtu originalumu. Nuostabiausi Terechovo sukurti pavasario–vasaros sezono drabužiai – raukiniais dekoruoti lengvi vasariniai paltai bei neįtikėtino grožio vakarinės suknelės.

Maksimo Černicovo kūrybos stilius labai skiriasi nuo šiuolaikiškos elegancijos kupinų A. Terechovo kolekcijų. Jo drabužiai skirti jauniems, kūrybiškai į savo aprangą žvelgiantiems pirkėjams. Pavasario–vasaros kolekcijoje jis pademonstravo žaismingą sportiškos ekstravagancijos ir futuristinių motyvų susiliejimą. Koketiškos ir seksualios Max Chernitsov mados namų vakarinės bei kokteilinės suknelės jau spėjo išpopuliarėti tarp Maskvos bohemiškojo jaunimo atstovų.

M. Černicovas pasirinko protingą rinkodaros taktiką, sąmoningai atsisakęs dirbtinai kelti kainas. Ir pasielgė labai teisingai, nes dauguma jo žaismingų casual stiliaus kūrinių nukeliauja tiesiai į intelektualių ir kūrybiškų, tačiau didelėm pajamom pasigirti negalinčių merginų spintas. Kokybiški, originaliu dizainu pasižymintys drabužiai už prieinamą kainą padeda Černicovui sėkmingai plėsti savo veiklą ir džiuginti gerbėjus vis naujais kūrybiniais atradimais.

Dabar pereikime prie dizainerių, kurių vardai bei darbai žinomi ir už Rusijos ribų. Vienas garsiausių Maskvos mados savaitės nuolatinių dalyvių – Valentinas Judaškinas. Ko gero, tiesiog neįmanoma rasti prieštaringesnę ir skandalingesnę Rusijos mados pasaulio figūrą.

Tarp Maskvos elito atstovų nėra žmonių, neturinčių savo nuomonės apie V. Judaškiną. Vieni laiko jį mados dievu ir talentingiausiu Rusijos dizaineriu, kiti raukia kaktas ir teigia, kad didesnės beskonybės gyvenime nėra matę.

Tačiau pačiam dizaineriui šie ginčai visai nerūpi – 1996 metais V. Judaškinas tapo vieninteliu Rusijos dizaineriu, priimtu į Paryžiaus aukštosios mados sindikatą. Jo haute couture kolekcijos demonstruojamos Paryžiuje ir Niujorke, jo drabužius mielai perka Rusijos pramogų verslo atstovai, įskaitant Alą Pugačiovą bei Filipą Kirkorovą, o šiais metais Valstybinis istorijos muziejus, įsikūręs Maskvoje, surengė didžiulę V. Judaškino darbų parodą, skirtą jo kūrybinės veiklos dvidešimtmečiui paminėti.

Sezoninių V. Judaškino prêt-a-porter kolekcijų Rusijos mados kritikai jau seniai nebeanalizuoja – jos automatiškai laikomos nepriekaištingomis. Tačiau ar V. Judaškinas tikrai nusipelno Rusijos mados klasiko statuso? Sprendžiant iš naujausios pavasario–vasaros kolekcijos, prieštaringos nuomonės apie šį dizainerį gyvuos dar ilgai. Judaškinui puikiai sekasi kurti vakarinę madą – naujoje kolekcijoje buvo pademonstruotos nepriekaištingo grožio suknelės. Tačiau casual stiliaus drabužiai, deja, nėra šio dizainerio stiprioji pusė.

Jo 2009 metų pavasario vizija susideda iš akivaizdžių pasaulinės rudens–žiemos mados citatų – šeštojo dešimtmečio stiliaus interpretacijas mes jau matėme Johno Galliano praeito sezono kolekcijoje, kelnių siluetai pasiskolinti iš Louis Vuitton bei Yves Saint Laurent, o horizontaliomis klostėmis puoštas švelniai violetinės spalvos paltas atrodo taip, tarsi būtų sukurtas ne Judaškino, o Lanvin mados namų dizainerio Albero Elbazo. Na taip, Judaškinas tikrai nebijo prarasti klientų – mados ikonos statusas kalba pats už save.

Galima dievinti V. Judaškiną ar jo nekęsti, tačiau reikia pripažinti, kad Maskvoje gyvena ir kuria dizaineris, kuris neabejotinai nusipelno rusiškos mados grando bei gyvos legendos titulų. Jokių prieštaringų nuomonių apie jį Jūs tikrai neišgirsite.

Dar sovietmečio laikais jaunojo dizainerio Viačeslavo Zaicevo kūryba tapo žinoma už Rusijos ribų – jo talentu žavėjosi Pierre’as Cardinas bei Yvesas Saint Laurent’as. Tačiau turėti per didelį talentą Sovietų Sąjungoje buvo pavojinga.

V. Zaicevo kolekcijos buvo stulbinamai „nesovietinės“, todėl ilgą laiką dizaineris sunkiai įstengė užsidirbti pragyvenimui.

Kol Vakarų Europa žavėjosi „rusiškuoju Dioru“, pats kūrėjas buvo priverstas imtis bet kokio darbo, kad galėtų išlaikyti šeimą. Laimei, dabar Zaicevo talentas gavo tinkamą įvertinimą – įspūdingo dydžio mados namai Taikos prospekte Maskvoje, begalė valstybinių apdovanojimų bei Paryžiaus garbės piliečio titulas teoriškai leidžia jam išvis nebekurti sezoninių kolekcijų. Tačiau pats maestro taip nemano.

V. Zaicevas turi unikalų, net tam tikra prasme aristokratišką stiliaus suvokimą, ir jo naujausia 2009 metų pavasario–vasaros kolekcija dar kartą tai patvirtino.

Pavasariui siūlomi drabužiai dvelkia žavinga elegancija – V. Zaicevas ne kartą teigė, kad nekenčia džinsų ir mano, jog trumpas sijonas be pėdkelnių yra tiesiog nepriimtinas. Bet V. Zaicevo kūrybos unikalumo paslaptis – toli gražu ne klasikinės elegancijos kanonų ribos. Tikriausiai nesuklysime teigdami, kad šis dizaineris vienintelis Rusijoje demonstruoja tai, ką galima pavadinti tikruoju šiuolaikiniu rusišku stiliumi.

Kiekvienoje kolekcijoje Zaicevas sukuria unikalų, išskirtinai prabangų Rytų savitumo bei Vakarų praktiškumo kokteilį – turbūt taip mūsų laikais rengtųsi Rusijos aristokratės, jei nebūtų įvykusi 1917 metų revoliucija. Bet dizaineriui ir be jų darbo užtenka – gausesnių ir ištikimesnių klientų gretų, ko gero, neturi nė vienas Rusijos mados kūrėjas.

Tačiau mes dar nebaigėme Maskvos mados savaitės svarbiausių dalyvių sąrašo. Kurio Rusijos dizainerio drabužiai yra patys geidžiamiausi? Kuris mados kūrėjas rengia Rusijos oligarchų žmonas bei sužadėtines, kurio meistro mados namuose kiekviena Maskvos nuotaka labiau už viską pasaulyje trokšta pasisiūti vestuvinę suknelę?

Kaip bebūtų keista, kalbame ne apie V. Judaškiną ar V. Zaicevą. Savo įspūdingu pavasario–vasaros kolekcijos pristatymu Maskvos mados savaitę užbaigęs Igoris Čapurinas dar kartą patvirtino, kad jis – vienas talentingiausių Rusijos dizainerių. „Skanios“ kakavos, pieniško šokolado ir latte kavos spalvos kartu su šiam menininkui būdingu futurizmo bei elegancijos deriniu sukūrė bene geriausią naujojo Maskvos sezono kolekciją. Beje, norint su ja susipažinti, nebūtina vykti į Maskvą. Kai būsite Rygoj, nepamirškite apsilankyti Chapurin mados namų boutique.

Žurnale „Express Mada“ taip pat skaitykite:

Kaip tapti vakaro žvaigžde?

Šokoladinis gyvenimas. Mados analitikas K.Bogomolovas apie glamūrą

Mados istorija. Šiuolaikinės prabangos transformacijos

Rytų prabanga europietišku veidu

Džentelmenai prieš metroseksualus

Atrodyti kaip ponas Šaunusis

Nuostabių interjero detalių ieškokite interjero rubrikoje, mados gurmanams - fotosesija iš Niujorko, o stilingam jaunimui - specialus priedas "Kalėdos".

Šaltinis
"Express Mada" ir DELFI
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją