„Spėliojome, kas bus toliau, taip sparčiai tobulėjant technologijoms. Juk žmogus jau matuojasi bionines galūnes ir dirbtinius kūno audinius. Kokia evoliucija rūbe mūsų laukia, jei paskutinius dešimtmečius išgyvename technologijų sprogimą?“ – kalbėjo J. Janus.
Ji įsitikinusi, kad fiziologinių ir technologinių savybių visuma perkurs žmoniją iš naujo. Juk būtų kvaila po tokios galingos vystymosi programos susinaikinti.
„Štai ir atsirado šioje kolekcijoje modeliai, kurie tarsi išauga vienas iš kito. Kaip žmogus, išsineriantis iš žvėries kailio. Kaip pusiau bioninis prietaisas. Per natūralaus klasikinio audinio plyšius žiba metalas, tarytum spindi mikroschemos, ar žvaigždės, – pasakoja dizainerė. – Kolekcija labai vyriška. Joje galvota apie vyrą ir apie moterį vyro akimis. Kokia ji – „Julia Janus“ pora? Gal jie kosmoso keliautojai, gal ateities kabančio miesto gyventojai. Jie savarankiški ir nepriklausomi. Jie turi galios ir žinių, patyrę ir laisvi.
Julia Janus stilius neturi nei amžiaus, nei dydžio. „Tai labai svarbu: gerbiu suaugusio žmogaus kūno linijas, suprantu, kad sportas, gyvenimo patirtys, amžius keičia žmogaus kūną, bet ne norą atrodyti moderniai ir stilingai“, – sako J. Janus.
Kolekcijos datelės
J. Janus naujausioje kolekcijoje drabužiai pabrėžia daugiasluoksnį žmogaus gylį, asmenybės susidvejinimą arba virsmą – kai iš vienokio tampama kitokiu.
„Kietą, lankstų dvisluoksnį audinį ir minkštą džersį derinome taip, kad kostiumas pabrėžtų žmogaus ir technologijų užauginto roboto susijungimą, – kalbėjo dizainerė. – Taip pat prisiminėme aksomą, įvedėme natūralų kailį. Naudojome ir mums tradicinius audinius: natūralų šilką, vilną, viskozę. Visi margi kolekcijos audiniai yra mūsų kūriniai: fotografavome šiurkštų gyvulio odos paviršių, medžio rieves, grubaus teptuko brūkšnius, šaltą metalo spindesį. Paskui viską šiek tiek patobulinome kompiuterine grafika.“
Menininkė mėgsta į savo kurtus drabužius įsiūti paslėptą laišką. Šįkart jos eilutė kviečia į laukinę naktį: „Drive me on the road of night“. Toks tekstas kyla suknelės priekine dalimi, jo detalės naudojamos porceliano papuošalų dekoravime.
J. Janus vyriškoje rudens ir žiemos kolekcijoje švarkai ir paltai – prailginti, svarbi liemenės – švarko be rankovių linija. Vyriškuose marškinėliuose dizainerė žaidžia ilgiais, asimetriniais užsegimais ir apačios skėlimais.
Moterų linijos ryški tendencija – trumpos rankovės, iš kurių krenta antros, ilgosios. Gali būti kelių spalvų rankovės ir būtinai išryškinta pečių sritis. O štai sukneles dizainerė siūlo ilgesnes nei įprastai. Sijonai platėja. Jie yra asimetriški ar nereguliariai krintantys.
„Didelį dėmesį skiriame nugarai. Ten paslėpėme staigmeną: kitą spalvą, audinį, kailį, arba sparnus, tarsi pabrėždami svetimo, paslėpto charakterio egzistavimą“, – atskleidžia J. Janus.
Rudens ir žiemos kolekcijoje akivaizdžiai didelė kelnių įvairovė. Moteriškų kelnių klynas ir juosmuo – aukštai. Jos platesnės, bet patrumpintos. Išlieka ir prie tunikų ar suknelių dėvimos tamprės.
Vyriškos kelnės taip pat trumpesnės, džinsai sukurti iš trikotažinio audinio, naudojant lietpaltines inkrustacijas. Kolekcijoje savo vietą rado ir didieji megztiniai, džemperiai iš aukštos kokybės siūlų, skirtingų pluoštų ir net tekstilinio audinio.
J. Janus kolekcijoje batai – ilgais aulais, o juvelyrikoje atsiranda kristalų apoksidinėje dervoje ir juodmedžio, puošto sidabro ar aukso dulkėmis. „Kadangi šioje kolekcijoje yra juodojo mokslo, tamsiųjų technologijų, tai porceliano papuošaluose pasikartoja paukščio nago forma“, – intriguoja jau 14-ąją kolekciją „išraganavusi“ dizainerė.