Renginyje dalyvavo ne tik Lietuvos, bet ir Latvijos, Čekijos ir Vokietijos madų kūrėjai.

Aistė Baranauskienė pademonstravo kolekciją iš septynių lininių modelių "Moters jėga". Drabužiai sukurti naudojant specialią techniką. Dizainerės teigimu, šis audinys apima visus gamtos elementus ir atspindi įvairiaspalvį emocinį moters gyvenimą. Ji nebijo atverti savo emocijų ir yra visuomet pasiruošusi transformacijoms ir metamorfozėms. Kolekcija provokuoja aplinkinius savo subtiliu grožiu, rūbo siluetu, neįprasta spalvų kombinacija.

Dalia Atkočiūnaitė pristatė kolekciją vyrams „Pusryčiai ant žolės“, skirtą 2005-2006 Rudens-žiemos sezonui. Dizainerė naudoja vienspalvę, dryžuotą, languotą vilnelę, džinsinį, medvilninį audinį bei pramoninį vilnonį ir medvilninį trikotažą. Spalvos – gaivios, šviežios ir traškios, tarsi kokie pusryčių užkandžiai. Svarbu viskas - užtrauktukai ir net sagos (šiek tiek aptrinta, bet ir tegul, tarsi koks prisiminimas). Moterų čia nėra, bet tarsi jaučiamas jų buvimas. Drabužių aplikacijose - pusryčiai: vaisiai, uogos, sausainiai ir puodelis arbatos!

Dovilės Mažeikaitės Aukščiūnienės kolekcijai „Migruojantys ženklai“ teko III-ioji vieta. Kolekcijos drabužiai skirti savimi pasitikinčiai, jaunai, maištingo charakterio moteriai. Tai tarsi asmeninė uniforma, išmarginta grafikos motyvais, turinčiais savo unikalią istoriją. Tai, kas buvo galinga ir prasminga prieš kelis amžius, šiandien liko tik nebyli forma, kuri laukia, kol jai bus suteikta nauja prasmė, o kartu su ja - ir naujas gyvenimas. Tą prasmę dizainerė bando atrasti, rašydama įvaizdžiais ir ikonomis - tai jos ypatinga kalba.

Eglė Žiemytė, susižavėjusi popieriumi, origami technika ir karpiniais, pristatė kolekciją „Lietuvos radijo antroji programa”. Kolekcijos tema -muzikantas, kuris pavargo nuo muzikos. Dizainerė iš popieriaus daro įvairius instrumentus, juos transformuoja, klijuoja, karpo. Frakas naudojamas kaip pagrindinė forma, tačiau tai – tik užuomina.

Inga Gutaravičienė kolekciją „Jaunystės vasara” kūrė jauniems žmonėms. Kodėl jauniems? Todėl, kad jaunimas labiau mėgsta keistis ir kuo įvairiau atrodyti. Kadangi viena iš jaunimo saviraiškos formų yra apranga, dizainerė sukūrė šiuolaikiškus, lengvus ir madingus modelius. Drabužiai pasiūti iš lininės medžiagos. Jie yra paprasti, nes skirti kiekvienai dienai. Medžiagų spalvos ryškios, modeliai papuošti atlasinėmis juostelėmis, aplikacijomis, kutais, kad atrodytų kuo žaismingiau, nes tai kolekcija vasarai.

Inga Solominaitė pristatė septynių modelių kolekciją „Šilk - Stocking". Stipriai liemenuoti siluetai, tačiau lengvi, ažūriniai, paryškinantys kūno formas... Gausu rankų darbo, siuvinėjimų karoliukais, gipiūro ir vos kelis gramus sveriančio kailio.

Vaida Januškaitė kolekcijoje „Impressio” perteikė asmeninius savo išgyvenimus. Dizainerės teigimu, kartais norisi tik mėgautis gyvenimu bei jo dovanojamais pojūčiais: kvapais, skoniais, reginiais, ir visiškai nereikia "žvelgti giliau".

Ši kolekcija skirta nerūpestingai moteriai, kurios pasaulis ir ji pati nuolat keičiasi, kaip raibuliuojančio vandens paviršius impresionistų tapyboje. V.Januškaitė bando sukurti mirguliuojančius drabužius, "tapydama" drabužius iš šifono, šilko skiautelių. Margam efektui sukurti naudojami ir kiti audiniai: buklė vilna, kuri kontrastuoja su lygiais satininiais paviršiais.

Siluetai ir konstrukcijos suminkštinti, suapvalinti. Spalvos: nuo rožinės, akvamarino, iki pelėsių, žalsvos. Aksesuarams kurti dizainerė naudoja tuos pačius elementus, kuriais dekoruoja drabužius.

Viktorijos Jakučinskaitės kolekcija „Dieve, saugok karalienę!” įkvėpta J.Galliano kūrybos, jo karališkų kostiumų, stambių siuvinėjimų, grimo ir pačios kolekcijos nuotaikos. Dizainerę domina VII-VIII a.a. mados ne tiesioginė, o labiau teatrališka, butaforinė interpretacija. Kai grožio idealas, kaip aukštos aristokratijos skonis, atsisako griežtų klasikinių formų. Šukuosena tampa pabrėžtinai įspūdingesnės formos, plaukai specialiai suveliami ar papildomi dirbtiniais.

Labiausiai V.Jakučinskaitę domina vyriškas kostiumas, frakas, redingotas, jų apdaila ir kirpimai. Nors pristatoma kolekcija moterims, ji įkvėpta vyriškos mados ir proporcijų, iš moters garderobo telieka nebent korsetai ir vienas kitas sijonas.

Viliaus Venckevičiaus ir Rasos Matukonienės kolekcija „Kasandra” gimė iš antikinio mito. Šia kolekcija dizaineriai sumanė „prikelti" Kasandrą naujam gyvenimui, traktuojant šią moterį per šiuolaikinę prizmę. Perteikiamas visas šios moters tvirtumas ir švelnumas, aistra ir intymumas, didžiulė griovimo ir kūrimo jėga. Kolekcijoje vyrauja juoda spalva, daug rankų darbo, papuošalų, visko, kas atskleistų moters eleganciją.

Latvė Baiba Berzina Skrivere pristatė kolekciją "My M -1 - O", skirtą draugiškai ir žaismingai koketei. Dizainerė pristatė šešis drabužių komplektus – suknelę, sijoną, kelnes su skirtingomis palaidinukėmis ir patraukliomis detalėmis. Kurdama šiuos drabužius, Baiba studijavo dvidešimtojo amžiaus madą, tyrinėjo, kaip keitėsi drabužių siluetai. Dizainerė eksperimentavo dažydama, siuvinėdama ir kurdama audinius su gėlių motyvais, kvadratais, nuotaikingomis spalvomis bei spalvingais priedais – sagomis, auksiniais bateliais, auskarais ir spalvotais triko.

Kita viešnia iš Latvijos - Kristine Veinberga “Mados Provincijos” svečiams pademonstravo savo diplominį darbą – kolekciją "Phoebe & Giacometti”. Phoebe – nerūpestinga, labai daili mergaitė iš J.D.Salingerio apysakos “Rugiuose prie bedugnės”. Dizainerės kolekcijoje pavaizduota ši istorija ir mergaitė, išreiškianti nerūpestingumą. Didžiausią įtaką Krisitne meniniam skoniui turėjo Bitstrupo karikatūros. Kolekcija šviesi, lengvabūdiška, netikėtų, ryškių, kontrastingų linijų.

Anne Koreuber iš Vokietijos pristatė kolekciją "Le Forest Noir" (“Juodasis miškas”). Dizainerė sako pasirinkusi tokią temą neatsitiktinai - jai pasirodė įdomu kurti kažką naujo iš senųjų tradicijų – rytietiškų suknių – ir transformuoti tai dabarčiai. Tai ir naujų kirpimų, rankovių sprendimų, drabužių apimties kūrimas. Anne tikslas – išreikšti naują aprangos estetiką. Pagrindinės kolekcijos spalvos – raudona, juoda, žalia, balta.

Viešnios iš Čekijos Magdos Vachunovos kolekcijoje "ETNO WEAR" - šeši moteriški apdarai. Dizainerę įkvėpė tradiciniai jos šalies drabužiai. Magda kuria stilių, kuris atėjęs iš praeities, bet tebegyvas ir šiandien. Dizainerei imponavo čekų nacionaliniuose drabužiuose naudojamos nuostabios spalvos, motyvai ir nėriniai, ji su įkvėpimu dirbo ties kiekvienu raštu ir ornamentu, kuriuos perkėlė ant audinių, naudodama dabartinę technologiją.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją