Kaip pasakė vienas žymus dizaineris: “Kailių spintos durys visuomet buvo šiek tiek praviros. Dabar jos vėl plačiai atvertos. Protestai nesiliauja, bet žmonės ima juos tiesiog ignoruoti.”

Trečiojo ir šeštojo dešimtmečio dvasią atspindi gausybė kailinių paltų, švarkų, skraisčių, boa, apykaklių ir apsiuvų, kurie dabar užkariavo podiumus. Prabangių audinės, lapės bei sabalo kailių esama daugumoje dizainerių kolekcijų, kaip ir šinšilų, nutrijų, bebro, vilko, triušio, karakulio, voverės ir net leopardo. Dizaineriai, gamintojai ir mažmenininkai šį sezoną naudoja kailius visomis įmanomomis formomis, siūlo įvairius dizainus bei stilius, modernius kirpimus, drąsias spalvas.

Vis daugiau įžymybių ir modelių pritaria kailių dėvėjimui, o tai dar labiau didina jų populiarumą. Ekspertai tai aiškina kaip “ryškaus vartojimo” periodą, kai žmonės nori atrodyti prabangiau, o kailiai yra prašmatnumo dalis. Sandra Halliday iš “Worth Global Style Network” sako: “Kailiai yra brangūs, ir, kad ir kokios moralinės dilemos iškiltų, jie byloja: “Aš turiu apsčiai pinigų.” Vartotojai to trokšta”

Kai kuriems žmonėms kailiai yra užuovėja nuo atšiaurios žiemos, kitiems tai statuso ir prabangos simbolis. Ir ne vien tik dailiajai lyčiai. Vyrams 2004-2005 m. sezonas siūlo trumpus kailinius švarkelius ir paltus aukštomis prabangiomis apykaklėmis, atspindinčiomis vyrišką eleganciją.

Bet nepaisant tokio natūralaus kailio populiarumo ir madingumo, yra daug žmonių, tarp jų ir garsenybių, griežtai atsisakančių dėvėti kailinius. PETA (gyvūnų globos organizacija) jau daug aktyviai naudoja viešųjų ryšių priemones ir reklamos kampanijas, protestuodami prieš netinkamą kainų kaip mados dalyko naudojimą bei negailestingą rinką, kuri pasmerkia mirčiai milijonus gyvūnų. Lisa Franzetta, PETA kampanijų koordinatorė JAV, sako: “Kaip žinote, daug garsių drabužių dizainerių tvirtai atsisako dirbti su kailiais, nes nenori prisidėti prie milijonų gyvūnų naikinimo. Stella McCartney yra atvira kailių priešininkė, kuri, kaip ir Toddas Oldhamas bei JAV dizaineriai Benas Cho, Gaelyn & Cianfarani ir Marcas Bouweris, nenaudoja kailio bei odos kolekcijose.”

“Daug modelių bei įžymybių atsisako kailių”, - sako Lisa. – “Pamela Andersen, Christina Applegate, Sophie Ellis- Bextor, Pink, Charlotte Ross, Christy Turlington, Carre Otis, Alicia Silverstone ir Marcusas Schenkenbergas ne tik atsisako dėvėti kailius, bet ir yra pozavę PETA reklamose, pasmerkdami žiaurias gyvūnų žudynes vardan tuštybės.”

Su žodžiais “Jei nedėvėtum savo šuns, prašau, nedėvėk JOKIŲ kailių” “Oskaro” laimėtoja ir PETA rėmėja Charlize Theron pasirodė organizacijos plakatuose su savo šunimi. Kroatų aktorius Goranas Visnjicas taip pat pozavo su savo šunimi reklamai, skirtai Rytų Europos šalims, su tuo pat šūkiu. Technologinių procesų tobulėjimo dėka dabar turime alternatyvą natūraliam kailiui, kuri gali puikiai imituoti bet kokio gyvūno kailį, yra pigesnė bei funkcionalesnė – lengvesnė, paprasčiau valoma. Dizaineriai, kaip Perry Ellis, Kate Spade ir Benjaminas Cho, kurių 2005 metų pavasario mados pasirodymai buvo remiami JAV humanistinės organizacijos, savo kolekcijose naudojo dirbtinį kailį. Kaip pasakė B.Cho, jam užtruko šiek tiek laiko ir reikėjo daugybės eksperimentų, kad išmoktų dirbti su dirbtiniu kailiu, bet dabar jis užsidegęs šia idėja: “Man patinka jų tūris. Jis suteikia drabužiams formą. Su niekuo kitu to nepadarysi, tik su kailiu; reikėtų sunaudoti 20 sluoksnių šilko tam pačiam efektui pasiekti.”

Jis taip pat teigia, kad šiuolaikinis dirbtinis kailis siūlo tekstūrą, vertą didelės kainos ir elegantiško stiliaus: “Dirbtinis kailis dabar atrodo kone kaip tikras. Man jis tikrai padarė įspūdį. Tai ne toks dirbtinis kailis, kurį nešiodavo mano senelė – nešiurkštus.”

Pamela Anderson taip pat siūlo gyvūnus saugančias alternatyvas kailiams naujojoje kolekcijoje “Pamela Anderson”, kuri šį rudenį buvo pristatyta JAV. Prancūzijos kompanija “Tissavel”, kuri jau nuo 1953 metų gamina prabangius dirbtinius kailius ir specialius audinius, yra didžiausia dirbtinių kailių gamintoja, eksportuojanti savo produkciją į 45 šalis. 80 procentų produkcijos naudojama mados industrijoje.

“Dizaineriai talentingai įvaldo darbo su dirbtiniu kailiu meną, o tie, kurie dirba su natūraliu, dabar suvokia, kad didžiulę jų rinkos dalį atima žmonės, apskritai vengiantys bet kokių kailių, bei tie, kurie renkasi dirbtinį kailį”, - sako Lisa Franzetta iš PETA.

Nors, kaip paminėjo dizaineris šio straipsnio pradžioje, kailių spintos durys dabar plačiai atvertos, vis dėlto jos visada liks “šiek tiek praviros”. Ir tik nuo jūsų piniginės bei jūsų moralinių principų priklauso, ar atverti jas.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją