Užmirškite praėjusių metų nuožmias, mokslinės fantastikos merginas; jos jau istorija. Dabar mada pasisuko 180 laipsnių nuo agresyvių, pykčio varomų šarvų žiemos. Visuomet donkichotiškas Karl Lagerfeld sugrįžo prie braižymo lentos ir sukūrė alternatyvią vasaros švelnumo ir moteriškumo temos versiją.

Roberto Cavalli atskleidė savo ekstravagantiškumą, pademonstruodamas milžiniškas ekrano projekcijas, kuriose vyravo greitai besikeičiantys vaizdai ir Cher video klipai, ypač jos laukiniai septyniasdešimtųjų momentai. Tvinkčiojanti kino ir garso takelių varomoji jėga buvo tokia dramatiška, kad trenksmingas atoslūgis atslinko tik kuomet ant podiumo pasirodė pati dievaitė – Cavalli, šio ir daugelio kitų sezonų mūza.

Alessandro Dell'Acqua visuomet sutelkdavo savo dėmesį į trapią šifono ir apatinių nėrinių duetą, šiugždindamas tokius drabužius, kuriuos drąsesnės merginos apsirengtų netgi eidamos į gatvę. Dell’Acqua atsiskleidė savo stichijoje ir pasirodė pačiu tinkamiausiu momentu bei pakylėjo savo verslą į naujas aukštumas.

Gianfranco Ferré pristatyme spindėjo didingumas. Ferré pasirenka temą, kurią dažnai įkvepia kelionės ir menas, ir sistemiškai su ja dirba, parinkdamas spalvas, raštus, išsamiai ir palaipsniškai parodydamas kiekvieną išradingą kampą.

Lengva, graži Alberta Ferretti kolekcija patvirtino jos amžiną meilę šifonui. Nors šou pradėjo plati suknelė iš kokoso spalvos satino, padabinta šešėliškai žaliais rožių raštais (tobulas pasirinkimas karališkam vakarėliui sode penkiasdešimtaisiais), Ferretti sušiuolaikino neįprastą senovišką tradiciją, pasiūlydama plokščiapadžius sandalus ir šifono skutais apsiaustą juosmenį.

Ankstyvosios Consuelo Castiglioni kolekcijos, sukurtos Marni mados namams, kartais atrodė lyg nepatyrusiai mielas mergaičių siuvimo mokyklėlės darbo vaisius, tačiau ji pergyveno visus naivių rožės pumpurų medvilninius sezonus ir pasiekė gracingų laimėjimų. Ir nors jos darbai visuomet išsiskirdavo susižavėjimu senovinio stiliaus audiniais ir meile spalvoms bei raštams, ji taip pat puikiai išmano, kaip nukreipti šiuos jausmus teisinga linkme. Pavasariui Marni siūlo žavingai paprastą išvaizdą, kurios akcentu tampa jos dabartinis susižavėjimas penkiasdešimtaisiais.

Prigludusiais prie kūno dryžuotais mezginiais, surištomis mazgu palaidinėmis su atvira nugara, garbanotomis šukuosenomis ir sandalais su medinėmis platformomis Missoni mergaitės sugrįžo į septyniasdešimtuosius. O kodėl gi ne? Tai buvo dešimtmetis, kuomet Tai ir Rosita Missoni pirmą kartą pasirodė didžiojoje scenoje, o šį pasirodymą lydėjo emocinis susižavėjimas jų daugiaspalviais kūriniais, tapusiais vienais mėgiamiausių Italijoje.

Kartais labiausiai įkvepianti mada nepasirodo tiesiai prieš jus aiškiu dizaino teiginiu, o veikiau apsireiškia kaip pasiūlymas – lyg pamačius gatvėje mergaitę, kuri puikiai žino, kaip gražiai atrodyti. Žiūrint Miu Miu pavasario kolekciją, jausmas buvo lygiai toks pat: švelnus senienų ir naujovių, kasdieninių ir dekoratyvinių elementų derinys, padailintas tobulais aksesuarais.

Mokykliniai juokeliai Moschino reiškia tą pat, ką mazgai Missoni ar psichodeliniai raštai Pucci – tai jų prekinio ženklo savitumo esmė. Šį sezoną išdykavimai prasidėjo niauriai rudu švarku, tampančiu savotiškomis durimis – padailintu panelėmis, variniu plaktuku ir namo numeriu. Be to, jis dėvimas ant bikini su fluorescentinėmis kojinėmis virš kelių ir satino pleištais. Šioje vietoje kolekcijoje prasidėjo dešimtokų slėpynių žaidimas su siurrealizmo, primenančio Dali (lūpų raštai ant šilkinių suknelių), Elsa Schiaparelli ir Christian Berard (rožinio žoržeto raštuotos vakarinės suknelės) akcentais.

Laukiant Jil Sander sugrįžimo ant podiumo pasirodymo vyravo įtampa. Ką gi šis buvęs devyniasdešimtųjų minimalizmo pavyzdys po trejų metų pasakys pasauliui naujo? Ar liko išsaugotas jam būdingas griežtumas ir abstraktus išradingumas? Nuo pirmojo momento, kuomet ant podiumo pasirodė baltos medvilnės plati suknelė su sepijos gėlių raštais ant korsažo, buvo akivaizdu, kad Sander pasikeitė, tačiau neprarado savitumo.

Donatella Versace surengė stulbinantį spalvų ir raštų spektaklį. Jos kolekcijoje įvairiaspalvė vainiklapių galia išsiskleidė šiltnamio citrusų, turkio, rožine ir violetine spalvomis – visais tais šešėliais, kurie geriausiai atrodo saulėje, ant žavingų kūnų.

Podiumo kolekcija, įkvėpta grafikos: ar ji tokia pirmoji? Versus 2004 m. pavasario linija buvo Memphis, Ettore Sottsass ankstyvųjų aštuoniasdešimtųjų dizaino kompanijų versija. Donatella Versace šiai grupei pritaikė grafiškus blokus, dryžuotus kaspinus ir keistokus natūralių bei pastelinių spalvų akcentus. Daugelis modelių buvo siauri ir trumpi, kūnus juosė plačios petnešos ir elastinės juostos. Tuo tarpu milžiniškoje scenoje už nugarų buvo rodomi maži siluetai, šokantys priešais ekscentriškus raštus (pavyzdžiui, medicininių kapsulių raštai), kurie atsirado ir ant drabužių.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją