Makiažas – kasdienis moterų grožio palydovas. Net 6 iš 10 Lietuvos moterų dekoratyvinę kosmetiką naudoja kasdien ar bent kelis kartus per savaitę. O makiažas joms padeda labiau mylėti save. 4 iš 10 moterų sako, kad dažosi, jog patiktų sau, parodė Lietuvos moterų dekoratyvinės kosmetikos priemonių naudojimo įpročių tyrimas.
© Shutterstock nuotr.

„Vis dažniau kalbama apie natūralų grožį, visgi visuomenėje suformuotas grožio kultas neatsiejamas nuo dekoratyvinės kosmetikos. Tyrimu siekėme išsiaiškinti, kiek ir kodėl dekoratyvinės kosmetikos naudoja Lietuvos moterys. Tyrimas parodė, kad daugiau kaip pusė moterų dažosi kone kasdien. O makiažas joms – priemonė patikti sau,“ – teigia „Eurovaistinės“ vaistinininkė ir odos priežiūros ekspertė Roberta Janulytė.

Makiažas – priemonė labiau mylėti save

Tyrimas parodė, kad beveik pusė moterų (39 proc.) dekoratyvinę kosmetiką naudoja norėdamos patikti sau, 32 proc. atsakiusiųjų ji padeda susikurti norimą įvaizdį. Kad patiktų aplinkiniams, dažosi 16 proc. moterų, o 14 proc. moterų nurodė, kad makiažo reikalauja aplinka, visuomenės normos.

Makiažas pakelti savivertę ir pamilti save dažniau padeda 18 – 35 m. merginoms ir moterims. Beveik kas antra tokio amžiaus moteris (45 proc. 18 – 25 m. ir 42 proc. 26 – 35 m.) labiau patenkinta savimi, kai pasidažo. Kad patiktų aplinkiniams, dažniau dažosi brandaus amžiaus moterys (20 proc. 56 m. ir vyresnių).

„Oda – pats didžiausias mūsų organas, kurio išvaizda atspindi bendrą organizmo būklę. Lygi, skaisti, elastinga ir švytinti oda yra moterų siekiamybė, tačiau užuot dėmesį skyrusios tinkamai jos priežiūrai, iš tyrimo rezultatų matome, kad moterys į pagalbą pasitelkia dekoratyvinę kosmetiką. Graži moteris yra ta, kuri, rūpindamasi savo sveikata, turi sveiką ir skaisčią odą, žvilgančiais plaukus. Tada ir dekoratyvinės kosmetikos užtenka tik ypatingoms progoms,“ – sako odos priežiūros ekspertė.

Psichologė Aistė Jasaitytė-Čeburiak teigia, kad tyrimo rezultatai parodo, jog didelė dalis moterų viduje nesijaučia gražios ir moteriškos, todėl tai kompensuoja makiažo sluoksniu.

„Moters grožis pirmiausia turėtų kilti iš vidaus, o makiažas turėtų tapti priemone išreikšti save, susikurti savo individualų įvaizdį. Jeigu kosmetika tampa priemone susikurti išorinį grožį, tai rodo, kad viduje moteris nesijaučia pakankamai moteriška. Tai gali lemti įvairios priežastys. Stiprią įtaką moters savivertei daro aplinka. Mados ir grožio industrijos skleidžiama žinia, kad tik pasidažiusi moteris yra graži, sėkminga ir mylima, be abejo, lemia dalies moterų nepasitikėjimą savo natūraliu grožiu. Nepasidažiusi moteris gali nesijausti graži ir todėl, kad jai augant ir bręstant mergaitė stokojo tėvų pripažinimo. Linkėčiau moterims labiau įsiklausyti į save ir neabejoti – vidinis grožis atsispindės ir išorėje,“ – teigia psichologė A. Jasaitytė-Čeburiak.

Ar tiesa, kad moterų meilė sau priklauso nuo makiažo kiekio?
© Organizatorių nuotr.

Jaunos merginos ir moterys – nė dienos be makiažo

Tyrimas parodė, kad kasdien dekoratyvinę kosmetiką naudoja 37 proc. moterų, o dar 26 proc. – kelis kartus per savaitę. Visai nenaudojančios dekoratyvinės kosmetikos nurodė 16 proc. moterų. Tik ypatingomis progomis pasidažo penktadalis moterų (21 proc.).

Tyrimas atskleidė, kad dažniausiai dekoratyvinę kosmetiką naudoja jaunos, 18 – 25 m. aukštąjį išsilavinimą turinčios ir didmiestyje gyvenančios merginos ir moterys. 6 iš 10 šio amžiaus moterų (59 proc.) dažosi kasdien. 46 – 55 m. grupėje kasdien nurodė dekoratyvinę kosmetiką naudojančios 33 proc. moterų, o tarp vyresnių nei 56 m. kasdien dažosi tik kas dešimta (11 proc.). Visai dekoratyvinės kosmetikos nenaudojančios daugiausiai nurodė brandaus amžiaus (56 m. ir vyresnės) moterys – 47 proc.

Dekoratyvinę kosmetiką renkasi pagal prekės ženklą ir odos tipą

Tyrimas parodė, kad tik trečdalis moterų (31 proc.) dekoratyvinę kosmetiką renkasi pagal savo odos tipą, o net 28 proc. - pagal prekės ženklą. Su specialistu, galinčiu patarti, kaip išsirinkti tinkamiausią priemonę, tariasi tik 15 proc. moterų. Nedidelė ir draugių bei kainos įtaka – tik po 12 proc. moterų nurodė dekoratyvinę kosmetiką pasirenkančios pagal rekomendacijas ar kainą. Reklama sprendimą lemia tik 2 proc. apklaustųjų.

Prekės ženklu dažniau kliaujasi 18-25 m. moterys (38 proc.), o į savo odos tipą dažniau atsižvelgia brandesnio amžiaus moterys – 43 proc. 45 - 55 m. ir 52 proc. 56 m. ir vyresnių moterų.

Reprezentatyvią apklausą „Spinter tyrimai“ atliko 2015 m. balandžio 17-25 d. Apklausta 541 moteris iš visos Lietuvos.

„Mėnuo be makiažo“

Atsižvelgdama į tyrimo rezultatus, „Eurovaistinė“ ragina moteris labiau rūpintis savo natūraliu grožiu, odos būkle ir sveika gyvensena bei gegužės mėnesį skelbia „Mėnesiu be makiažo“.

„Dekoratyvinės kosmetikos sudėtyje yra gausu cheminių medžiagų - parafino aliejaus, parabenų, silikatų ir silikono darinių, kurių kasdienis naudojimas ne tik sutrikdo natūralias odos kvėpavimo, šalinimo ir regeneracijos funkcijas, bet ilgainiui gali išprovokuoti rimtas dermatologines ligas. Situaciją dar pablogina, jei moteris su makiažu praleidžia visą dieną - mes nuolat judame, daugelis po darbo dar skuba ir į treniruotę ir pamiršta makiažą nusivalyti. Tuomet mūsų oda tampa tarsi kempinė, kuri sugeria visas dekoratyvinėje kosmetikoje esančias medžiagas. Tinkamai kasdien prižiūrint odą - prausiant, valant, drėkinant, maitinant ir saugant nuo žalingo aplinkos poveikio, galima džiaugtis savo natūraliu odos grožiu, kuriam paryškinti visiškai pakanka toninio BB kremo ar mineralinės pudros,“ – pataria Roberta Janulytė.

Taip pat moterys kviečiamos prisijungti prie iniciatyvos „Bėgimas be makiažo“. Gegužės 10 d. vyksiančiame Trakų pusmaratonyje moterys raginamos prieš bėgimą nesidažyti ir taip parodyti, kad ir be makiažo moteris yra graži. Iniciatyvą „Bėgimas be makiažo“ palaiko ir žinomos moterys: psichologė Aistė Jasaitytė-Čeburiak, aktorė Jūratė Vilūnaitė ir maratonininkė, Londono olimpiados dalyvė Diana Lobačevskė.

„Savo grožiu ir oda rūpinuosi, retkarčiais naudoju ir dekoratyvinę kosmetiką, bet makiažas ir maratonas man – du nesuderinami dalykai. Vien pagalvojus apie pilantį prakaitą ir per odos poras išeinančias druskas, nekyla net minties veido odą dar apsunkinti dekoratyvinės kosmetikos priemonėmis. Varžybose turi puošti pasiektas rezultatas, o ne raudonas lūpdažis. Visoms aktyvioms ir bėgiojančioms moterims patariu prieš bėgimą daugiau dėmesio skirti apšilimui ir raumenų tempimui, o ne blakstienų ar lūpų dažymui,“ – patarimais dalijasi maratonininkė D. Lobačevskė.

Tapk DELFI Gyvenimo draugu „Facebook“ ir sek naujienas ant savo sienos!

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
Naujienų prenumerata

Top naujienos

Galimi pretendentai į D. Grybauskaitės vietą pradėjo kalbėti netikėtus dalykus (307)

Galimi kandidatai prezidento rinkimuose pradėjo kalbėti apie socialinę atskirtį ir regionų...

Nemaloni staigmena degalinėje: už daugiau nei 30 prekių negalima mokėti kortele (86)

Į degalinę „Circle K“ užsukęs būrys užsieniečių susidūrė su nemalonia problema. Visiems...

Lietuviai išnaudoja nemokamas keliones į Suvalkus: važiuoja ne tik apsipirkti (8)

Alkoholio prekybai taikomus valdžios draudimus galima lengvai apeiti. Tokią tiesą atskleidžia...

Vėl smogė meningokokinė infekcija – staiga užgeso berniuko gyvybė (41)

Sekmadienį – nauja meningokoko auka. Kauno klinikų atstovė ryšiams su visuomene Eglė...

Savo sprendimą D. Šakalienė aiškina siekiu Lietuvoje įtvirtinti tikrąją socialdemokratiją (154)

Lietuvos socialdemokratų partija ( LSDP ) pirmadienį paskelbė sukūrusi frakciją Seime –...

K. Pūkas su žmona susilaukė dešimto vaikelio: tai – gyvenimo prasmė (69)

Seimo narys ir žinomas populiarios Kauno televizijos įkūrėjas Kęstutis Pūkas sulaukė...

Energetikos pokyčiai šalyje palies kiekvieną

Lietuvos energetinės nepriklausomybės strategijoje numatoma, jog iki 2050 m. Lietuva elektros ir...

A. Mamontovo idėja Lietuvai - didesnė už Cheopso piramidę (3)

„Aš visuomet galvoju, kodėl žmonės iš viso pasaulio važiuoja į Egiptą? Suveža ten savo...

Kelionių naujovės: nuo neatrastų Italijos klodų iki Turkijos – ne tik paplūdimio malonumų pasisemti

Neseniai atliktas poilsiautojų iš Lietuvos elgsenos tyrimas atskleidė, jog lietuvių susidomėjimas...