Tiesa, tarp lietuvių gana paplitęs įsitikinimas, kad pigesnių prekių verčiau ieškoti užsienio „outletuose“. Kada užsienyje įsigytos prekės bus pigesnės ir ar tikrai Lietuvoje negalima rasti pamėgtų prekės ženklų pigiau nei Londone ar Paryžiuje?

Verta medžioti užsienietiškus išpardavimus

Pasak kol kas vienintelio Baltijos šalyse išparduotuvių centro „Parkas Outlet“ direktorės Vidos Minkštimienės geriausi pasiūlymai, kuriems negali prilygti Lietuvos išparduotuvės, vyksta užsienyje sezoninių išpardavimų metu.

„Reikia pripažinti, kad pranašumą kitų šalių išparduotuvės įgyja didžiųjų sezoninių išpardavimų metų, kuomet kartais siūlo ir iki 80 proc. siekiančias nuolaidas. Dėl mažos rinkos Lietuvos prekybininkai retai kada gali taikyti tokio dydžio nukainavimus. Taip pat išskirti galima išparduotuvių centrus JAV, kurie dėl rinkos dydžio tikrai gali pasiūlyti pigesnių prekių. Ten apsipirkti pigiau galima ir dėl valiutų santykio. Žinoma, retas mūsų šalies gyventojas turi progą keliauti apsipirkti į kitą žemyną“, – pasakoja V. Minkštimienė.

Pasak išparduotuvių centro vadovės, įprastu metu, kai kuriose išparduotuvėse Britanijoje tokių pat gaminių kainos, suvienodinus valiutas – Lietuvoje iki 20 eurų žemesnės. Tiesa, kai kuriose kitose to paties išparduotuvių komplekso parduotuvėse galima rasti ir pigesnių nei Lietuvoje prekių, tačiau apskritai kainos yra apylygės. Pašnekovės teigimu, kainos yra panašios ir kitų Europos valstybių išparduotuvių centruose.

„Neseniai turėjome galimybę palyginti kai kurių „outletų“ centrų kainas Jungtinėje Karalystėje ir Lietuvoje. Buvome nustebinti, kad jų kainodara labai panaši į mūsų. Priešingai populiariai nuomonei, tų pačių prekės ženklų kainos „outletuose“ užsienyje, pavyzdžiui, Didžiojoje Britanijoje, ir Lietuvoje yra tolygios. Kai kuriais atvejais prekių mūsų šalyje galima įsigyti ir daug pigiau.“, – sako V. Minkštimienė.

Į užsienį – ieškoti itin prabangių prekių

Išparduotuvės centro direktorės teigimu, kitas pranašumas, kurį randa keliautojai, apsipirkinėjantys užsienyje, yra itin prabangių prekės ženklų prekės. Nors Lietuvoje daugumai tokios prekės yra neaktualios, norintys išleisti kelis šimtus eurų už marškinėlius arba kelis tūkstančius eurų už dizainerio rankinę, užsienyje tai tikrai ras.

„Kol kas Lietuvoje nerasime aukščiausio lygio prekės ženklų išparduotuvių, pavyzdžiui, „Versace“ ar „Valentino“. Lietuvos rinka maža, dažnai veikia vos po vieną įprastą tokių prekės ženklų parduotuvę, tad suformuoti asortimentą dar ir išparduotuvei būna gana sudėtinga. Tačiau per keletą metų lietuviams siūlomų prekės ženklų asortimentas stipriai išsiplėtė. Gyventojai jau gali nusipirkti tokių gamintojų, kaip „Guess“ ar „Hugo Boss Orange“ prekių pigiau. Spalį asortimentas pasipildys ir „Stefanel“, „KOOKAI“, „Pierre Cardin“ prekės ženklais“, – sako V. Minkštimienė.

Pasak moters, „outletų“ prekės ženklų asortimentas Lietuvoje ir užsienyje formuojamas remiantis panašiais principais. Vienas jų – šalia pasaulinių prekės ženklų būtinas ir mažesnių vietos gamintojų pasirinkimas. Anot V. Minkštimienės, Lietuvos pirkėjams būtų neįprasta, jei greta „Adidas“, „Nike“ ar „Puma“ gaminių nerastų ir vietinio „Audimo“, o šalia „Diesel“, „Guess“ ar „Marella“ nebūtų „Julia Janus“ bei „Utenos trikotažo“.

Netrukus išparduotuvių centre įsikursiančio „Stefanel“ prekės ženklo rinkodaros vadovė Agnė Urbonavičienė sako, kad asortimentas šio prekės ženklo „outletuose“ užsienyje ir Lietuvoje gali šiek tiek skirtis, tačiau tai dažniausiai priklauso nuo to, ar išparduotuvė yra gamyklinė (angl. factory outlet), ar, kaip kad būsimoji Lietuvoje, priklauso mažmeninės prekybos tinklui.

„Gamykliniuose „outletuose“, kurių galima rasti užsienyje, pavyzdžiui, Vokietijoje, asortimentui sudaryti dažnai formuojami ir atskiri užsakymai, kai tuo metu kitų išparduotuvių prekių pasirinkimą paprastai sudaro iš įprastų to prekės ženklo parduotuvių atrinkti gaminiai. Užsienio išparduotuvėse galbūt labiau vyrauja baziniai modeliai, o čia Lietuvoje žiūrime, ko nori ir ieško klientai, stengiamės pasiūlyti klasikinius modelius, kurie, galima sakyti, niekada neišeina iš mados, kuriuos dėvint galima jaustis gerai ir patogiai“, – pasakoja A. Urbonavičienė.

Pagrindinis Lietuvos privalumas – artumas

„Lygindami „outletų“ centrus mūsų šalyje ir užsienyje, Lietuvoje rastume ir kai kurių pranašumų. Esminis patogumas Lietuvoje, kurio užsienio išparduotuvių pirkėjai paprastai neturi, yra galimybė „outletus“ pasiekti lengvai ir greitai. Neretai užsienyje išparduotuvių centrai ir kaimeliai yra įsikūrę už miestų, iki jų reikia keliauti valandą ar dvi, tad dažniausiai tokią kelionę būtina planuoti iš anksto. Tuo metu Lietuvoje kol kas turime vienintelį „outletų“ centrą, kuris yra įsikūręs pačiame Vilniaus mieste. Jį patogu pasiekti tiek automobiliu, tiek viešuoju transportu. Be to, nors jame galima rasti daugelį tų pačių prekės ženklų, kaip ir užsienyje, parduotuvės čia mažesnės, apsiperkant nereikia įveikti milžiniškos teritorijos“, – pasakoja V. Minkštimienė.

Nepaisant šių privalumų, didelius išparduotuvių centrus užsienyje lietuviai neretai renkasi ir dėl nepagrįsto įsitikinimo, neva, ten siūlomos naujesnės kolekcijos, kokybiškesnės prekės.

„Asortimento papildymas į išparduotuves tiekiamas nuolatos – tai galioja tiek Lietuvos, tiek užsienio „outletams“, o pasaulinių prekės ženklų gaminių papildymas gabenamas iš anksto numatytu grafiku. Laikas, kuomet prekės yra pristatomos į skirtingas šalis, skiriasi labai nežymiai, todėl kalbos apie naujesnes kolekcijas užsienio parduotuvės dažniausiai yra nepagrįstos. Be to, didelę dalį prekės ženklų gauname iš tų pačių tiekėjų kaip ir užsienio išparduotuvės, tad jų kokybė taip pat niekuo nesiskiria“, – sako V. Minkštimienė.

Pašnekovės teigimu, šiandien ir patys išparduotuvių lankytojai Lietuvoje jau mažai kuo skiriasi nuo pirkėjų užsienyje – ieško populiarių ir mėgstamų prekės ženklų gaminių pigiau arba nori rasti išskirtinių modelių, kurių negali pasiūlyti įprastos parduotuvės.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (14)