Panašios tendencijos pastebimos ir Lietuvoje: ieškodami vaikams dovanų tėvai stengiasi suderinti pramogas ir turiningą laisvalaikį, sakoma pranešime spaudai.

Pokytį komentuoja psichologė Asta Blandė, knygynų tinklo „Pegasas“ vadovė Ligita Šaltienė ir edukacinio turinio leidyklos „Šviesa“ vadovė Daiva Bartninkienė.

„Tai, kad tėvai renka vaikams tikslines dovanas, ugdančias juos, plečiančias jų akiratį, stiprinančias įvairius gebėjimus, rodo didėjantį tėvų sąmoningumą ir atsakomybę už tai, kas supa ir daro poveikį jų vaikui. Labai gerai, kai suaugusieji supranta, kad vaiko aplinka neturi būti perkrauta įvairiais žaislais ar daiktais, antraip vaikui tampa sunku pasirinkti ir užsiimti viena veikla nuo pradžios iki galo“, – teigia psichologė A. Blandė.

Ji pastebi, kad tik tuomet, kai tėvai aiškiai žino, kodėl viena ar kita priemonė atsiduria jų atžalų rankose, vaikai auga ugdymui palankioje aplinkoje

Tėvų norą dovanoti atsakingai patvirtina ir „Euromonitor“ paskelbtos 2016-ųjų Kalėdų dovanų tendencijos: mokslo populiarinimo žaidimai, konstruktoriai ir nuotoliniu būdu valdomi žaislai populiarės ir toliau labiausiai dėl to, kad vaikams suteikia ne tik džiaugsmo, bet ir naujų žinių. Iš populiariausių dovanų vaikams po žaislų rikiuojasi knygos.

„Lietuvoje tokią tendenciją pastebime jau ne pirmus metus – tėvai stengiasi išrinkti vaikams dovanas, įkvepiančias domėtis fantazijų pasauliu ir tikrove, mokslu, istorija ar lavinančias loginio mąstymo gebėjimus. Tai gali būti ir edukacinis žaidimas, ir knyga – pasirinkimas platus bet kurio amžiaus vaikams ir smalsiems suaugusiesiems. Kalbant apie knygas, per aktyviausias kalėdinės prekybos dienas tarp populiariausių vaikų ir jaunimo literatūros kūrinių bei skaitymo malonumą ir aplinką kuriančių daiktų šiemet ne ką mažiau paklausūs ir smagiosios edukacijos leidiniai“, – teigia L. Šaltienė.

Tėvų noras būti aktyviais vaiko intelektinio ugdymo dalyviais ir pagal tai šventėms rinktis lavinančias dovanas veikia ir edukacinių priemonių kūrėjus. Tyrimų bendrovės pranešime rašoma, jog Dana Macke, „Mintel“ gyvenimo būdo ir laisvalaikio rinkų analitikė, atkreipia dėmesį štai į ką: nors žaislų, skatinančių vaikus mokytis ir tobulėti, paklausa ryški, pirkėjams taip pat labai svarbu, kad edukaciniai žaidimai būtų smagūs.

„Riba tarp mokymosi ir žaidimo gana greitai nyksta, nes tokia yra naujoji vaikų karta. Ne tik namie, bet ir mokykloje jauniausieji alfa kartos vaikai nesimokys, jei nematys prasmės, užtat sugebės labai greitai įsiminti naujas žinias, jei tik juos sudominsime. Svarbiausia, kad mokydamiesi tiriant, per žaidimus ir ne vien tik klasėje vaikai pasiekia daug geresnių mokymosi rezultatų – tai parodė šių metų TIMSS tyrimas, atskleidęs teigiamus ketvirtokų matematinio raštingumo pokyčius“, – teigia D. Bartninkienė.

Tarp šiemet šventiniu laikotarpiu pageidautų knygų „Šviesos“ vadovė kaip pavyzdį įvardija šiais metais sėkmingai debiutavusių vaikų literatūros autorių Linos Matiukaitės ir Ievos Kilienės sukurtą naują žanrą – skaičių pasakas. Vyresniems vaikams tėvai ieškojo įdomiojo mokslo leidinių ar žaidybinių knygų apie matematinius nuotykius, kurias skaitant reikia spręsti užduotis ir taip kartu su herojais ieškoti lobio.

„Girdėjau labai paprastą, bet smagią idėją – padovanoti mokyklinio amžiaus vaikui eksperimentų knygą, o kartu ir pagrindinių jiems atlikti reikalingų priemonių rinkinį. Taip tėvai be didelių pastangų sukūrė vaikui tikrą mažą laboratoriją. Taip pat vis daugiau tėvų per darželio ar mokyklos šventes vietoj saldainių dėžutės rinkosi įteikti ką nors naudingesnio – knygą ar edukacinį žaidimą“, – pasakoja D. Bartninkienė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)