Verslo konsultantė - lektorė Giedrė Urmulevičiūtė svečiams papasakojo dovanos atsiradimo istoriją bei pagrindines dovanojimo taisykles. Linksmomis istorijomis ir dovanų patarimais dalijosi Nomeda Marčėnaitė, Gabija Vitkevičiūtė, Julia Janus, Stasys Baltakis, Rasa Martens, Renata Mikalionytė, Tauras Blaževičius, Jurgita Januškevičiūtė, Eglė ir Darius Kauneckai ir daugelis kitų Lietuvoje gerbiamų ir žymių žmonių.

Giedrė Urmulevičiūtė apie dovanas

Dovanų ir dovanojimo ypatumai

Kiekvienąkart, kai artėja kokia nors šventinė proga, tiek darbovietėse tiek namie pradeda kirbėti klausimas – KĄ, KAM, UŽ KIEK, KAIP DOVANOTI draugui, mylimam žmogui, viršininkui, klientui, pavaldiniams, firmos prezidentui, kaimynui? Kokios taisyklės galioja šioje srityje? Kas priimtina ir kas ne? O ypač - jei dar Kalėdos jau ne už kalnų...

Dovanojimo istorija ir psichologija

Žmogus – tūkstantmečius keliaujantis ir ieškantis savo vietos padaras. Jau senovėje, įžengę į svetimas žemes, vietos valdovams atvykėliai atveždavo dovanų – kaip įrodymą, jog atvyksta su draugiškais ketinimais.

Senovės graikams bei romėnams dovanojimas buvo kilmingųjų privilegija, pavyzdžiui, anot Homero, garbus svečias galėjęs išsinešti ir brangią taurę, iš kurios gėrė to meto žymiose puotose. Ypač brangios dovanos buvo teikiamos sutvirtinant ir prekybinius ryšius, kas sėkmingai išliko bei įsitvirtino ir XXI a.

Psichologai ir sociologai vieningai sutaria, kad nebūna nesavanaudiško dovanojimo. Dovana išreiškia emocinę priklausomybę, stabilizuoja santykius. Tai, ką išrenkame kitam, daug pasako apie mūsų santykį. Ir – atkreipkite dėmesį - apie mus pačius.

Dovana parodo, kaip mes matome gavėją. Ir gali sustiprinti tą vaizdą. Ypač klasikinė „reikia“ dovana. Pavyzdžiui, dažnai pasitaikantis atvejis, kai namų apyvokos – kad ir itin geros kokybės bei reikalingas - reikmuo gali sustiprinti namų šeimininkės įvaizdį dovanotojo akyse, kai tuo tarpu moteris gali puikiai piešti ar trokšti išmokti šokti tango.

Arba dovanodami ypatingai brangų rašiklį bosui galime pastiprinti jo kaip viršininko įvaizdį, nors galbūt jis užkietėjęs keliautojas ir mieliau save matytų laikantį rankoje kompasą. Kas geriau – dovanoti tai, kas mums patinka ar tai, kas patinka gavėjui? Pasirinkimas – jūsų, patenkintą veidą greičiausiai pamatysite antru atveju.

Sakoma, kad, remiantis vyrų ir moterų psichologijos skirtumais, jie pasireiškia ir šioje srityje. Moterys paprastai dovanas rinks ilgiau, apgalvos. Ir joms pačioms labiau tinka ir patinka tokios dovanos, kurios pabrėžia bendrumo jausmą su dovanotoju. Pavyzdžiui, po kelionės (sėkmingo verslo susitikimo) Italijoje, vakarienė dviems jaukiame itališkame restorane pradžiugins labiau, nei, tarkim žiūronai.

Vyrams labiau tinka dovanos, susijusios su jų mėgiama laisvalaikio veikla, hobiu. Tad žiūronai šiuo atveju tiks labiau nei vakarienė dviems. Ir dovanas jie dažnai pirks spontaniškai, bet, įkvėpimo pagauti, gali išleisti daugiau.

Vaikams. Tyrimai rodo, jog paprašius sudaryti norimų dovanų sąrašą, jame vyraus tai, kas tuo metu aktyviai reklamuojama per visas medias, ypač televiziją. Tad psichologai rekomenduoja dovanoti tokias dovanas, į kurias būtų įtraukta visa šeima, pavyzdžiui, žaidimas, kurį galima žaisti kartu – taip padovanojant džiaugsmą ir kuriant tradicijas.

Bus tęsinys

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt