Taip pat viena naktinio vairavimo problemų – vairuotojo apakinimas priešais atvažiuojančių automobilių žibintais. Esant staigiam pokyčiui iš tamsos į šviesą ar atvirkščiai, vairuotojas kelias sekundes praktiškai nieko nemato, o ir po to regėjimas atsistato palaipsniui. Gerai sureguliuoti žibintai (o taip būna retai) įjungus artimąsias šviesas apšviečia 45 metrus kelio, tolimąsias – 100 metrų. Daiktai, patenkantys į šviesos zoną, regimi be detalių, kaip tamsūs siluetai.

Pavojingos vietos vairuotojui yra ir pėsčiųjų perėjos, kadangi naktį pėstieji neteisingai nustato atstumą iki artėjančio automobilio ir jo greitį. Didžioji dalis avarijų ir nutinka būtent šiose vietose.

Panašiai gali būti ir viešojo transporto stotelėse, prie kurių naktį (ypač neapšviestose gatvėse) labai sunku prognozuoti galimus pėsčiųjų veiksmus. Be to, šviesa iš autobuso salono ir jo gabaritinių žibintų neleidžia matyti zonos už autobuso.

Padėtis dar labiau komplikuojasi tuo, kad pėstysis, apšviestas žibintų, tvirtai įsitikinęs, jog yra gerai matomas automobilio vairuotojui, nors iš tikro yra visai ne taip. Iš tikro pėstysis, apsirengęs tamsiais drabužiais, susilieja su aplinka ir tampa matomas vairuotojui viso labo prieš 25-30 metrų. Šį atstumą esant 60 km/h greičiui automobilis įveikia mažiau nei per dvi sekundes – per mažai imtis kokių nors priemonių.

Taigi jei jūsų vairavimo stažas nedidelis ir nėra didelės būtinybės vairuoti naktį, geriau ramiai eikite miegoti ir sėskitės už vairo patekėjus saulei – taip ir jėgas išsaugosite, ir sumažinsite riziką patekti į nemalonią situaciją.

Jei vis dėlto naktinės kelionės atšaukti niekaip negalima, pasinaudokite šiomis rekomendacijomis.

Ruošdami automobilį vairavimui naktį, patikrinkite visus jo žibintus, stiklus - ar jie švarūs? Juk važiuojant į stiklus atsimuša galybė uodų, musių, drugelių. Purvinas stiklas ne tik pablogina matomumą, bet ir išsklaido artėjančių automobilių šviesą.

Prieš naktinę kelionę pailsėkite. Ar verta kalbėti apie tai, kokias pasekmes gali atnešti išsiblaškymas ir knapsėjimas nosimi vairuojant?

Net jei dieną kelias valandas pamiegojote, vadinamąjį biologinį laikrodį apgauti sunku, žmogaus organizmas nepripratęs būdrauti naktį, todėl tam, kad jaustumėtės žvalus, medikai rekomenduoja pasinaudoti keliomis paprastomis priemonėmis.

Pavyzdžiui, atidarykite langą, kad oras gaivintų veidą, įjunkite energingą muziką, periodiškai (žinoma, sustojus) lengvai užkąskite ar išgerkite karštos arbatos.

Ne mažiau svarbų vaidmenį atlieka ir tinkamo greičio pasirinkimas. Suprantama, esant ribotam matomumui greitis turi leisti netikėtu atveju laiku atlikti manevrą (apvažiuoti kliūtį, staigiai stabdyti ir pan.).

Vairuotojas greitį turi pasirinkti atsižvelgdamas į kelio sąlygas. Lygiame kelyje, įsijungus artimąsias šviesas rekomenduojama važiuoti ne greičiau nei 50 km/h, įsijungus tolimąsias – 90 km/h.

Kadangi tamsoje atstumas iki aplinkinių objektų (tiek judančių, tiek nejudančių) atrodo didesnis, nei yra iš tikro, kyla būtinybė itin budriai stebėti distanciją.

Jei jus apakino atvažiuojančio priešais automobilio šviesos, o per kelias sekundes regėjimas negrįžo, įjunkite avarinį signalą, tolygiai stabdykite ir sustokite.

Jei susiruošėte sustoti, stenkitės nuvažiuoti nuo važiuojamosios dalies kuo toliau į kelio pakraštį. Jei neįmanoma visiškai nuvažiuoti nuo kelio, būtinai įjunkite gabaritines šviesas, kad kiti eismo dalyviai galėtų laiku pamatyti jūsų automobilį ir susiorientuoti.

Specialistų manymu, važiavimas prieblandos ar saulėtekio metu kiek paprastesnis, nei naktinis, tačiau taip pat turi savų pavojų.

Sudėtingiausias – judėjimas „į saulę“ ir nuo jos. Tokiomis sąlygomis vairuotoją nuolat akina saulės šviesa. Vėlgi ribojamas matomumo laukas.

Judant „į saulę“, ar tai būtų saulėtekis, ar saulėlydis, vairuotojas nuolat akinamas. Paprasčiausia nuleisti skydelį nuo saulės, geriausia – abu, vairuotojo ir keleivio. Beje, daugelis žino, kad skydelį galima pakreipti į šoninį stiklą, tačiau kažkodėl tik vienetai tuo naudojasi.

Judant „nuo saulės“ skydeliai jau niekuo nepadės. Kai kurie vairuotojai apdairiai įrengia specialias užuolaidėles, kurias galima esant reikalui užtraukti, o jei jos trukdo – vėl atitraukti. Taip pat tokiu atveju padės veidrodžiai su specialia apsauga.

Abiem atvejais geriau įsijungti šviesas. Tai leis geriau matyti kitų automobilių gabaritus ir palengvins manevravimą.

Važiavimui temstant ar švintant taip pat svarbų vaidmenį vaidina švarūs veidrodžiai ir langai. Dulkės gali jums labai pakenkti!

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją