Žaidimai ir užduotys, skirtos logikai, padeda įsisavinti lyginimo, sintezės, analizės pagrindus, moko abstrahuoti, konkretinti, o taip pat apibendrinti. Po šių pratybų vaikas greičiau suvokia priežasties – pasekmės ryšius. Dėl to logikos vystymas daro teigiamą įtaką kalbiniam vaiko aktyvumui, kelia jo mąstymo kultūrą, todėl klausimas, kaip lavinti vaiko logiką, labai svarbus ir aktualus.

Mažylis prmąsias logikos pamokas gauna, kada tyrinėja supantį pasaulį. Pirmiausia jis išsiaiškina fizikinius dėsnius ir atpažįsta daiktų savybes, vėliau jis nustato priežastis ir pasekmes.

Padėkite vaikui kaupti patirtį, pateikite jam naujų idėjų ir daiktų. Nebarkite mažylio už išterliotą košę ar išardytą mašinėlę. Jei taip atsitinka retai, mažylis taip daro netyčia, o tik todėl, kad pakeistų daiktų savybes. Kai jis paaugs, duokite jam užduotis, kurios treniruotų loginį mąstymą.

Lyginimas. Pasiūlykite mažiukui palyginti taburetę su stalu, ožką su karve ir t.t. Tegu pasako, ką šie daiktai turi bendro ir kuo skiriasi.

Analizavimas. Paėmę bet kokį daiktą, paprašykite mažylio jį paanalizuoti. Paklauskite, kas tai, kaip, pvz., gėlė, vadinasi, koks jos dydis, spalva, kuo ji skiriasi nuo kitų gėlių. Pasidomėkite, iš kokių dalių ši gėlė susideda, paprašykite apibūdinti kiekvieną jų.

Sintezė. Paslėpkite gėlę ir pasiūlikite vaikui ją nupiešti. Tai padės išmokti sujungti detales į visumą.

Abstrahavimas. Apžiūrime daiktus ieškodami vieno požymio ir taip atskiriame juos nuo kitų. Pavyzdžiui, išskyrę daiktų spalvą, jų formą ir skonį, ieškome daiktų, kurie turėtų šį požymį. Pavyzdžiui, obuolys, agurkas ir eglė – žali.

Apibendrinimas. Išvardinę vaikui keletą daiktų, pavyzdžiui, lėlė, kamuoliukas, piramidė, mašinėlė – paprašome pavadinti juos vienu žodžiu (žaislai).

Konkretizavimas. Paprašykite mažylio nusakyti konkretų pavyzdį, kas asocijuojasi su šiais reiškiniais: karščiu, pavasariu, jėga, vakariene, laime ir taip toliau.

Panašių įtraukiančių loginių užduočių galima sugalvoti daugybę. Be šių užduočių, logiką treniruoti galima užsiimant matematika, pradėti galima jau nuo ankstyvos vaikystės.

Galima suskaičiuoti visus supančius daiktus – saldainius, pirštus, lėles, mašinėles ir t. t.

Lyginkite daiktų kiekius, suskaičiuodami juos arba spėdami ,,iš akies“.

Užsiimkite skaičių įtvirtinimu. Skaičių tvarkos suvokimas, lygybė, nelygybė skatina vaiką mąstyti logiškai.

Reikėtų išskirti tuos užsiėmimus, kurie labiausiai sudomina vaiką, nuolat juos sunkinant ir svarbiausia – nepamirštant vaiko pagirti!

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (6)