74 proc. apklaustųjų vartotojų nurodė, kad ledus pirmiausia renkasi norėdami atsigaivinti, 60 proc. – kaip desertą. „Ledai neabejotinai pirmiausia yra skirti atsigaivinti, siejami su karšta vasaros diena. Jie pripažįstami kaip tradicinis ir universalus gardėsis. Tačiau tyrimas atskleidė, kad didelė dalis vartotojų, valgydami ledus, jaučia ir emocinę naudą – atsipalaidavimą, gerą nuotaiką“, – sakė UAB „ICECO“ Marketingo skyriaus vadovė Sigita Dabulė.

Tyrimo duomenimis, 30 proc. vartotojų renkasi ledus norėdami atsipalaiduoti, penktadalis nurodė, kad jiems ledai primena vaikystę, 16 proc. vartotojų ledai yra būdas palaikyti gerai nuotaikai, jie suteikia jėgų ir net padeda sukurti atostogų atmosferą. Apklausti vartotojai nurodė ledus perkantys draugams einant į svečius, o kartais netgi naudodami vietoje vaistų malšinant gerklės skausmą.

Pasak psichologės psichoterapeutės, jungiškosios krypties psichoanalitikės Elonos Ilgiuvienės, nemažai daliai žmonių ledai asocijuojasi su teigiamomis emocijomis, nes kelia malonius prisiminimus apie atostogas, šventes ar smagias šeimos situacijas.

„Ledus tada pirko ar leido savarankiškai nusipirkti tėvai, kurie patys buvo linksmai ir pozityviai nusiteikę, o vaikas buvo sveikas, jautėsi mylimas ir laimingas. Psichologai tai vadintų pozityviu komplekso epizodu, kuris įrašomas giliai į pasąmonę ir vėliau lemia tiek patį ledų vartojimą, tiek jo vartojimo aplinkybes. Suaugęs žmogus vėl nori kartoti šį pozityvų išgyvenimą jau savo šeimoje, savame draugų būryje“, - sakė Elona Ilgiuvienė.

Pusė apklaustųjų ledus valgo kelis kartus per savaitę ir dažniau. Didesniu vartojimu išsiskiria jauni žmonės (15–39 m.) ir namų ūkiai, kuriuose yra vaikų.

Ledai vafliniame puodelyje yra dažniausias vartotojų pasirinkimas – juos paskutinį kartą pirkdami ledus rinkosi 49 proc. apklaustųjų, antroje vietoje – glaistyti ant pagaliuko, po jų rikiuojasi ledai vafliniame ragelyje ir ledai dėžutėse. Populiariausi Lietuvoje – plombyras, vanilinio skonio ledai. Pirmenybę pirkėjai pakankamai dažnai teikia lietuviškiems ledams (51 proc.).

Valgomųjų ledų vartojimo tyrimą Omnibuso apklausos principu atliko bendrovė „SIC“. Apklausa buvo vykdoma tiesioginio interviu metodu respondento namuose, kurios dalyviai atrinkti taikant daugiapakopę atsitiktinę atranką. Rezultatai reprezentuoja 15-74 metų amžiaus Lietuvos gyventojus. Apklaustųjų skaičius – 517.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)