aA
Masinis internetinis žaidimas vaidmenimis (MMORPG) „World of Warcraft“ (WoW) turi 12 milijonų registruotų vartotojų ir kasmet uždirba milijardą dolerių. Michaelis Morhaime‘as šiuo metu užima kompanijos „Blizzard Entertainment“, priklausančios „Activision“ ir kuriančios „World of Warcraft“ žaidimus, generalinio direktoriaus pareigas. Šis žaidimas yra vienas labiausiai internete žaidžiamų žaidimų visame pasaulyje.
„World of Warcraft“, qstonwowtips.com nuotr.
„World of Warcraft“, qstonwowtips.com nuotr.

M. Morhaime‘as su savo keliais draugais kompaniją įkūrė baigęs Los Andželo universitetą (toliau – UCLA) 1991-aisiais. Anksčiau besivadinusi „Silicon & Synapse“, „Blizzard Entertainment“ kuria ir kitus žaidimus, tačiau vien tik WoW atneša beveik milijardą dolerių kompanijai „Activision Blizzard“, rašo workingworld.com.

Kaip viskas prasidėjo

M. Morhaime‘as visada manė, jog galimybė priversti mechanizmą „daryti dalykus“ yra „kieta“. Dar būdamas paauglys jis pradėjo rašyti žaidimus ankstyvosioms žaidimų konsolėms. To jis išmoko studijuodamas programavimo kalbą iš žaidimams skirtų naujienlaiškių.

1985-aisiais baigęs „Granada Hills High“ vidurinę mokyklą studijavo elektrotechniką UCLA bei atliko praktiką kompanijoje, gaminančioje mikroschemas. Čia jis mokėsi visko, ką galėjo išmokti apie kompiuterių sandarą ir grandinių projektavimą.

Iš tėvų gavęs lėšų pradinėms investicijoms, M. Morhaime‘as ir du draugai iš koledžo – Allenas Adhamas ir Frankas Pearchas – įkūrė kompaniją ir išsinuomojo apie 65 kv. metrų biurą Kalifornijoje, netoli žaidimus kuriančių kompanijų.

„Silicon & Synapse“ buvo pakopinio tinklo dalis. Jie kūrė programinę įrangą tarpinėms kompanijoms (licencijos turėtojoms), pavyzdžiui, „Sunsoft“ ir „Interplay Productions“, kurios sukurdavo galutinį produktą, jį išleisdavo ir pardavinėdavo kompanijoms kaip „Nintendo Systems“ ar „Sega of America“.

Sveikas, Orke!

Iš pradžių trijulė daug dirbo prie žaidimų pritaikymo įvairioms konsolėms, kas leido jiems suprasti, kaip kurti gerus žaidimus.

1993-aisiais kompanija iš autorinių honorarų gavo apie 750 tūkst. dolerių, tačiau žaidimus pardavinėjančios kompanijos iš pardavimų gaudavo virš 20 kartų daugiau. „Silicon & Synapse“ pradėjo leisti originalius žaidimus, pavyzdžiui, „Lost Vikings“ ir vėliau „Warcraft: Orcs and Humans“, kuriuose dominavo magijos pasaulis ir J.R.R. Tolkieno pasaulio personažai.

Vardo keitimas ir įsigijimai

Trumpam pakeitę pavadinimą į „Chaos Studios“, kompanijos įkūrėjai 1994-aisiais sudarė 6,75 mln. dolerių susijungimo sandorį su didesne mokomąją programinę įrangą kuriančia kompanija „Davidson & Associates“.

Tuo metu „Chaos Studios“ dirbo 19 darbuotojų, dauguma jų buvo menininkai ir programuotojai (vidutinis amžius siekė 24 metus).

Kaip dukterinė „Davidson & Associates“ bendrovė, jie dabar turėjo galimybes kurti ir leisti savo žaidimus bei tuo pačiu išlaikyti kūrybinę nepriklausomybę. Kaip leidėjai jie galėjo tikėtis gauti daug didesnes pajamas, o „Davidson & Associates“ galėjo žaidimą platinti efektyviau ir platesniam žaidėjų ratui.

Vėliau kompanija dar sykį pakeitė pavadinimą – šį kartą į „Blizzard Entertainment“ – bei 1995-aisiais išleido pirmąjį geriausiai perkamą žaidimą – „Warcraft II – „žaidimą, kuris išgarsino Blizzard“, teigia M. Morhaime‘as.

Tačiau jie neįvertino žaidėjų poreikių, manydami, jog naujas mėnesinio mokesčio modelis trukdys pardavimams. Jie klydo ir sunkiai galėjo patenkinti parduotuvių užsakymus bei reikalavimus padidinti gamybą.

„Tai tikriausiai atėmė kelis mūsų gyvenimo metus“, - sakė M. Morhaime‘as laikraščiui „L.A. Times“.

1998-aisiais kompaniją įsigijo „Vivendi“, kuri 2008-aisiais susijungė su „Activision“ ir tapo didžiausia JAV žaidimų kompanija. „Blizzard“ produktai iš tiesų buvo populiarūs: 1999-aisiais jų išleisto „Starcraft“ žaidimo kopiją buvo galima rasti ir JAV kosminiame laive „Discovery“, kai jis pirmą kartą susijungė su Tarptautine kosmine stotimi. („Starcraft“ yra vienas mėgstamiausių M. Morhaime‘o žaidimų). 2001-aisiais „Blizzard Entertainment“ turėjo 180 darbuotojų ir „kompanija, niekada neišleidusi prasto žaidimo“ reputaciją.

Dominuojantis žaidėjas

2010-ųjų viduryje, po šešerių gyvavimo metų ir antrojo atnaujinimo, WoW vis dar buvo populiariausias masinis internetinis žaidimas vaidmenimis pasaulyje: užėmė apie 70 proc. rinkos bei turėjo 11 milijonų abonentų.

Šiuo metu kompanijoje jau dirba daugiau nei 250 dizainerių, programuotojų, menininkų ir garso inžinierių.

„Forbes“ duomenimis, M. Morhaime‘as uždirba 4 706 tūkst. 941 dolerį (įskaitant atlyginimą, premijas, paskatinimus ir opcionus).

2008-aisiais M. Morhaime‘as buvo apdovanotas „Technology and Engineering Emmy Awards“ apdovanojimu už „World of Warcraft“ sukūrimą. Be to, jo personažą buvo galima išvysti vienoje „Pietų parko“ (angl. „South Park“) serijoje, susijusioje su šiuo žaidimu. Jis yra vedęs Amy Chen, laisvalaikiu žaidžia pokerį ir groja bosine gitara.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Karščiuojantį vaiką po viešnagės Italijoje į ligoninę atvežusi mama pratrūko: pasibaisėjo tuo, kaip buvo elgiamasi (86)

Beveik para be ligoninės maisto, naktis su vaiku vienoje lovoje – tokiomis sąlygomis tenka laukti...

Iš patikros Kauno oro uoste pasijuokęs Messina ragino nebepanikuoti: gal išprotėjote? (215)

Ettore Messina skeptiškai vertina nervingą ažiotažą, kurį kelia nevaldomas koronaviruso...

Vėžys kasmet užklumpa tūkstančius: gyvenimą prailginti galima laikantis kelių paprastų patarimų

Praeitą savaitę Lietuvoje besilankęs garsus britų onkologas profesorius Robertas Thomasas...

JAV specialistas: pandemija neišvengiama ir ji bus skausminga gera žinia, kad koronavirusas gailestingas vaikams (44)

Tuščios mokyklų klasės, duris užvėrę restoranai ir pacientais užgrūstos ligoninės. Tokius...

Veryga pasakė, kodėl neleis tirtis savanoriškai ir kas neturėtų eiti į darbą (258)

Po ekstremalios situacijos paskelbimo visoje Lietuvoje dėl koronaviruso grėsmės, ketvirtadienį...

Vienos didžiausių baldų įmonių Lietuvoje vadovas: pinigai ir laimė – tokie sunkiai į vieną krūvą suplakami dalykai „Delfi“ laida „Atsakingas požiūris“ (1)

Šios savaitės Delfi laidos „ Atsakingas požiūris “ vedėjo, žurnalisto Rimvydo Valatkos...

Pasitikrinkite, ar mokate vairuoti – pamėginkite įveikti „Regitros“ teorijos egzaminą kokios klaidos dažniausios (90)

Norėdami sėsti prie automobilio vairo, užsilipti ant motociklo, kitaip tariant, tiesiog pradėti...

Rūta Steponavičienė

Kodėl sveika meilė – toks retas reiškinys mūsų visuomenėje?

Meilės trokšta visi – nuo mažo vaiko iki senjoro, deja, šis gyvenimo variklis įneša daugiau...

Lietuvės laukė nemaloni staigmena darbo susitikime Taline: kolegės iš Latvijos atvyko su užsikrėtusiu žmogumi (97)

Šiandien buvo pranešta, kad Estijoje užfiksuotas pirmasis koronaviruso atvejis. Buvo skelbiama,...

|Maža didelių žinių kaina