aA
Santykių ekspertai nuolat kartoja, jog laimingoms poroms svarbiausia – atvirai ir dažnai kalbėtis tiek apie gerus, tiek – apie blogus dalykus, netylėti, nelaukti ir nekaupti pykčio ar nepasitenkinimo, kol jis išsilieja per kraštus.
Kiek kartų reikia pagirti darbuotoją ar sutuoktinį, norint pagerinti jo rezultatus?
© Shutterstock nuotr.

Tos pačios taisyklės galioja ir darbo santykiuose. Esame įpratę sykį per metus su nerimu laukti metinio rezultatų vertinimo pokalbio, vienam iš kurio dalyvių teks išklausyti ne tik malonius vertinimus, o kitam – dar blogiau – juos išsakyti.

Tačiau vis daugiau modernių, sėkmingų ir daug dėmesio darbuotojų įtraukimui skiriančių įmonių atsisako tokio metinio vertinimo. Tai nereiškia, jog darbuotojai nebesulaukia vadovo pagyrų bei kritikos, priešingai – grįžtamąjį ryšį apie savo darbą ir rezultatus jie gauna nuolat.

Metinių vertinimo pokalbių pakeitimas į nuolatinį tarpusavio grįžtamojo ryšio teikimo procesą leidžia kur kas efektyviau ugdyti ir skatinti darbuotojus, o tiems, kurie užima jiems netinkamas pareigas, toks vertinimas leidžia greičiau tai pajusti ir savanoriškai palikti netinkamą darbo vietą. Toks vertinimas leidžia greitai pastebėti ir ištaisyti savo klaidas.

Personalo valdymo specialistų atlikti tarptautiniai tyrimai rodo, jog net ir tie darbuotojai, kurie sulaukia vien tik kritikos, yra labiau įsitraukę į darbą, nei negaunantieji jokių atsiliepimų. Tai tik dar kartą įrodo milžinišką grįžtamojo ryšio svarbą. O naudingiausias jis tuomet, kai teikiamas greitai, reguliariai ir apgalvotai.

Įmonės renkasi skirtingus būdus teikti ir gauti grįžtamąjį ryšį. Vienos tiesiog skatina darbuotojus ir darbdavius reguliariai kalbėtis, kitos tam pasitelkia specialias programėles. Vertinti galima tiek emocijas, nuotaikas, tiek ir pastabų turinį – tam nuolat kuriamos skirtingos programos.

Šiuo atžvilgiu geras pavyzdys – naujokas Lietuvoje „Uber“. Čia vienas kitą vertina tiek vairuotojas, tiek keleivis. Abu tai daro anonimiškai, vairuotojas kas savaitę sulaukia vertinimo rezultatų ir gali greitai pasidaryti išvadas apie savo elgesio klaidas bei stiprybes. Vairuotojui labai svarbu sulaukti gerų vertinimų, nes tai lemia jo populiarumą, taigi – ir atlygį.

Geri vertinimai svarbūs ir keleiviui – prastai įvertintam klientui gali būti sunkiau susirasti vairuotoją, o juk „Uber“ naudingas būtent dėl greičio ir galimybės greitai patekti iš vieno taško į kitą. Taigi, nuolatinis vertinimas leidžia greitai koreguoti bei tobulinti elgesį – ugdo darbuotojus ir klientus.

Tobulėjimui svarbios tiek pagyros, tiek kritika. Tad kiek gi reikia girti, o kiek – kritikuoti, norint kuo geresnių rezultatų?

Tarptautiniai tyrimai rodo, jog darbuotojų, kurie sulaukia panašaus kiekio pagyrų bei kritikos, rezultatai neypatingai skiriasi nuo tų, kurie pastabų gauna daugiau nei komplimentų. Taigi, nieko keisto, jog neretas darbdavys teigia nematantis didelės naudos ar poreikio aktyviai girti savo darbuotojus.

Tačiau tais pačiais tyrimais nustatyta riba, kurią pasiekus rezultatai tiesiog šauna į viršų: kai pozityvaus ir negatyvaus vertinimo santykis yra 3:1, t.y., darbuotojas išgirsta tris kartus daugiau palaikymo, paskatinimo žodžių, nei kritikos, jo darbo rezultatai ima itin pastebimai skirtis nuo tų, kurie paskatinimo sulaukia mažiau. O geriausiai dirba tos komandos, kuriose teigiamo ir neigiamo vertinimo santykis yra 6:1, t.y. tokiose komandose tarpusavio palaikymo ir pagyrimų yra šešis kartus daugiau nei kritikos.

Taigi, gerų ir rezultatyvių santykių siekiančioms įmonėms ar net ir – šeimoms, svarbu nepamiršti kelių svarbiausių taisyklių: bendrauti reikia nuolat, kritikuoti bei girti – greitai ir atvirai, o norint kaip reikiant pagerinti darbuotojo ar sutuoktinio rezultatus – skatinti jį reikia šešiskart dažniau, nei kritikuoti.

Airida Zavadskė – darbuotojų vertinimo, talentų vadybos ekspertė, „Addelse“ partnerė-ekspertė

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Kokia iš tiesų yra Lukašenkos strategija: tai, ko labiau už koronavirusą bijo Baltarusijos lyderis (231)

Katastrofos nėra. Taip toliau užsispyręs tikina Baltarusijos prezidentas Aliaksandras Lukašenka,...

NT bendrovės paviešino savo rezultatus: tokių skaičių ekspertai jau seniai nėra matę siunčia žinią pirkėjams (189)

Kol lietuviai namuose leidžia ketvirtąją karantino savaitę, NT vystymo bendrovės Lietuvoje...

Lietuvoje – 17-asis mirties nuo koronaviruso atvejis (45)

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) praneša, kad Lietuvoje patvirtintas septynioliktasis mirties nuo...

Koronaviruso susirgimų skaičius šalyje – 999, praėjusią parą fiksuoti 44 nauji atvejai (95)

Lietuvoje iš viso jau užfiksuoti 999 koronaviruso atvejai. Praėjusią parą ištirti 3242 ėminiai,...

Daugėja įrodymų, kad pasaulinė recesija jau prasidėjo (38)

Daugėja įrodymų, kad šių metų kovą prasidėjo gili pasaulinė recesija. Griūties mastas jau...

Skvernelis: Vyriausybė ruošia keturių dalių planą dėl karantino švelninimo (87)

Vyriausybė kitą savaitę planuoja paskelbti preliminarų keturių dalių planą, kada laipsniškai...

Marya Hannun, Sophie Spaan

Laikotarpis, kai Europa dievino islamą (1)

Nors dabar Europoje norima drausti net dėvėti hidžabą, kažkada žemyno aristokratai...

SAM nurodo, kada žmogus laikomas pasveikusiu: ragina atktyviau pakartotinai tirti pacientus (1)

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) ragina šalies medikus aktyviau siųsti pakartotiniams tyrimams...

Niujorko valstijoje užfiksuota daugiausia pasaulyje atvejų, Kinijoje padaugėjo naujų užsikrėtimų (25)

Jungtinėse Valstijose per pastarąją parą mirė 1 783 žmonės, kuriems buvo nustatyta...

Skvernelis ragina medikus drąsiai kalbėti apie negeroves ligoninėse (44)

Premjeras Saulius Skvernelis sako raginantis medikus drąsiai kalbėti apie problemas ligoninėse...

|Maža didelių žinių kaina