Kasdieniame savo darbe tenka susidurti su labai skirtingu požiūrių žmonėmis – vieni labiau pasižymi optimizmu, o kiti – pesimizmu. Taip pat tenka suprasti, kad kiekvienas žmogus skirtingai reaguoja į kritiką: vieni pripažįsta savo klaidas ir iš jų pasimoko, kiti tai supranta kaip nusistatymą prieš juos, praranda viltį, nebegali atsigauti, dairosi naujo darbo.

Taigi viena iš pagrindinių ir labiausiai bauginančių gero vadovo užduočių – derama darbuotojų kritika. Vertinti kitų žmonių gebėjimus yra labai atsakingas ir kruopštus darbas.

Deja, patirtis parodė, kad darbuotojai, kurie yra per daug geros nuomonės apie save, nemoka priimti teisingos, profesionalios ir konstruktyvios kritikos. Tokie žmonės greitai netenka darbo vien dėl to, jog nemoka bendrauti su bendradarbiais ir klientais, nesugeba priimti jiems skirtos kritikos.

Taigi noriu pasidalinti su jumis keliais praktiniais patarimais, kurie padės jums pasirinkti kryptį, atskirti žmones, nebijoti kompromisų, teisingai išsiaiškinti santykius, efektyviai ir konstruktyviai priimti kritiką darbe.

Pripažinkite, kad nesate tobulas. Jei jūs pradedate savo darbo dieną su mintimis, kad viskas eisis labai lengvai ir kad viskas jums pasiseks puikiai, tai tikrai apgaudinėjate save. Jūs tikrai padarysite klaidų. Svarbiausias dalykas – pasimokyti iš jų.

Patikrinkite savo darbą du kartus. Prieš pateikdami savo darbą vadovui, būkite tikri, kad jūs padarėte viską, ką galėjote. Tai padės jums išvengti klaidų ir užtikrins, kad jūsų bosas netrukdys jūsų daugiau dėl smulkmenų.

Nepriimkite visko asmeniškai. Jeigu jūsų bendradarbis kritikuoja jus, prisiminkite, jog tai nereiškia, kad jūs nepatinkate jam ar kad jūs nesate pakankamai geras šitam darbui. Jūsų bendradarbis paprasčiausiai nori padėti jums, kad jūs darytumėte tai, ką geriausiai mokate.

Klausykitės įdėmiai. Jei ignoruojate svarbias pastabas, tai yra didelė galimybė, kad kartosite tas pačias klaidas ateityje. Užfiksuokite tai ir prisiminkite, kad problemas reikia spręsti.

Klauskite savęs, ką aš galiu išmokti iš man skirtos kritikos. Jeigu jaučiate, kad norite gintis ar tampate labai piktas, užduokite tą patį klausimą dar kartą „Ko aš išmoksiu?“

Sutikite nors su dalimi jums skirtos kritikos. Tuo metu, kai yra susiduriama su netikėta kritika, dauguma žmonių susikoncentruoja ties negatyviąja grįžtamojo ryšio puse, kuri gali būti neteisinga ir ignoruoja likusiąją kritikos dalį. Tai nepadės jums išspręsti problemos ir nieko jus neišmokys.

Sutikdami nors su viena kritikos dalimi, jūs parodysite, kad esate atviras tobulėjimui. Jūs neturite sutikti su viskuo, tačiau netgi sutikdami su maža kritikos dalimi, sukursite bendrą darbo atmosferą. Tada jūs galite sutelkti visą savo dėmesį į problemos sprendimą, ir tai neleis jums jaustis atakuojamu.

Išnagrinėkite ir įvertinkite. Skirkite sau pakankamai daug laiko apdoroti gautai informacijai ir nuspręskite, kaip turėtumėte elgtis, norėdami pakoreguoti susidariusią klaidą ir išspręsti iškilusią problemą. Jeigu tai buvo nusiskundimas, kurį jūs jau girdėjote keletą kartų prieš tai, tai tikrai turite pagalvoti, kaip pasimokyti iš šitos situacijos, kad tai nepasikartotų vėl.

Nelaikykite pagiežos. Prisiminkite, kad jūsų laikomas pyktis ir susierzinimas dėl kritikos turės didžiulį poveikį jūsų darbui ateityje. Pamirškite padarytas klaidas ir koncentruokitės ties kita užduotimi.

Išsiaiškinkite padėtį. Jei supykote ant savo kolegos dėl jums skirtos kritikos, leiskite jam tai sužinoti kiek galima anksčiau, nes jūsų nusistatymas prieš kolegą turės didžiulę įtaką tolimesniam bendradarbiavimui. Paaiškinkite, kodėl tai jus prislėgė ir pasiūlykite išeitį, kaip patogiau būtų galima išspręsti šitą situaciją, tai padės jums sustiprinti jūsų bendradarbiavimo santykius.

Pripažinkite faktus, kad kiti mato tai, ko jūs negalite pastebėti. Netgi jei jūs nesutinkate su kritika, kiti gali matyti daugiau negu jūs. Jei jums yra sakoma, kad jūs esate pesimistas ar arogantiškas, aišku, jūs nepritariate tam, nes nesijaučiate toks, bet gal esate toks, tik to nematote ar nenorite matyti? Atkreipkite dėmesį į faktus ir į tai, kad kiti gali būti teisūs, ir panaudokite šią galimybę pažvelgti į save iš kitos pusės.

Kritika iš tiesų yra gera galimybė kartu su kritikuojančiu įveikti nesklandumus, bet tam reikalingas abipusis noras, teisingas požiūris į kritiką, darbą ir savo asmenybę.